Mikä olisi minulle sopiva painotavoite? 155cm nainen
Kommentit (24)
OT, mutta musta ois ihanaa olla noin pieni, 155 cm. Oon aina haaveillut olevani lyhyt ja pieni, muistan kun oikein harmitti kun kasvoin pitemmäksi kuin siskoni. Enkä siis ole mikään hongankolistaja, 165 cm.
Mutta jos mä olisin noin lyhyt niin haluaisin olla aika hoikka ettei näytä pieneltä ja palleroiselta. Oon nyt 56 kg, tuolla pituudella pitäis kyllä mennä alle 50 kg. Makuasia tietty. Joku tuommoinen 46-47 kg ehkä, ei luiseva mutta mies jaksais nostaa seinää vasten, uuh :)
Itse pari senttiä pidempi ja jos paino menee alle 52kg, lähtee tissit ja perse. Toisaalta painonheilahtelut näkyy heti näin lyhyessä varressa, nyt 57 kiloisena olen löysä ja pulska, vaikka vaatekoko on 36, alemmalla painolla päästään 34 kokoon. Eli vain muutaman kilon pudotuksella tekee ihmeitä. Painoin 18-vuotiaana 48kg ja muistan että mahallaan lattialla maaten sattui lonkkaluihin ja poikaystävä valitti että luiseva perse sattuu, kun istuu sylissä :). Tissitkin oli mallia 70B, kun ne nykyään on D-E. Ei ihan oikeasti aikuinen ihminen voi painaa samaa, mitä teininä.
Mä olen ehkä juuri 160 cm eli hieman pidempi ja painan tällä hetkellä ehkä 63 kiloa? Haluan rutistaa alle 60 kilon, 57-59kg akselille, mutta en yhtään enempää. Vaikka painoindeksin mukaan en taulukoiden alapäässä olekaan, niin kyllä mä käytän pääsääntöisesti S-kokoisia vaatteita, joskus M (enkä nyt siis ahda itseäni väkisin läskit tursuten niihin...) eli vaikuttaa tuo ruumiin rakenne ja minne liikakilot sijoittuu aika paljon. Kaverilla pituutta vähän enemmän kuin mulla ja mua vähän kevyempänä näytti vatsasta paljon pyöreämmältä, hänellä kun kaikki ylimääräinen tuli siihen eteen. Mulla kertyy melko tasaisesti ja kroppa mallia tiimalasi, niin ei huomaa paria ylimäärästä kiloa niin helposti. Mutta jo oman mielenrauhan kannalta siellä vähän vajaassa 60 kilossa paras olla! Mitään laihdutuskuureja en ala pitämään, kiinnitän vaan huomiota vähän syömisiin (eli napostelut yms. turhat pois) ja yritän ehtiä ulkoilemaan useammin. :)
Siten että se v@n BMI ei ole mikään yksilötason mitta edelleenkään, vaan väestötason tilastollinen suurre. Rasvaprosentti on se yksilötason mitta josta olemme kiinnostuneita, ja joka liian alhaisena aiheuttaa hormonaalisia häiriöitä.