Sairaalloisen lihavan pulma! liittyy kuntoiluun
Joku saatta muistaakin minut olen muutamista ongelmakohdista tänne kirjoittanut.
Olen siis käynyt viimeisen vuoden salilla 3-6kertaa viikko. En ole erityisesti laihduttamassa, mutta tykkään olla paremmassa kunnossa ja pidän lihaksista joita on tullut.
Nyt olisi alkamassa voimanostokoulu johon haluaisin ilmoittautua mutta mua PELOTTAA JA JÄNNITTÄÄ ihan kamalasti.
Onko todella noloa mennä tällaisena punkerona sinne? Siellä käytäisiin siis kaikki tekniikat ja taktiikat läpi ja sitä voisi käyttää pohjana jos haluaa esim. kisata painonostossa, mutta sitä voi käyttää myös ihan peruskunnon hankkimiseenkin.
Koska olen työtön minulla on todella vähän sosiaalisia kontakteja niinpä uusiin ihmisiin tutustuminen ja heidän kanssaan oleminen on todella pelottavaa ja ylipainoni tietysti lisää tätä tuskaa.
Mutta lähdenkö siis mukaan tohon kouluun vai en?
Kommentit (12)
mene mukaan. eihän siellä,tarvitse puhua muiden osallistujien kanssa jos ei halua.
No lähelle normaali painoa laihduttaminen veisi minulta useamman vuoden :) ja se nyt ei tässä kohdassa ole mahdollista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mikset laihduta? Voimanosto on tekniikaltaan tarkka laji, joka sujuu varmasti paremmin jos olet lähellä normaalipainoa.
Monet asiat sujuu varmaan paremmin lähellä normaalipainoa, mutta jos ei nyt ole heti juoksemassa voimanostokisoihin niin eiköhän sinne voi mennä. Ap voi varmaan kysyä joltain henkilökunnalta, että eihän hänellä ole mitään terveydellisiä esteitä osallistua. Muuten kannattaa mennä sekaan vaan ja olla välittämästä mahdollisista ääliöistä.
Älä mene, keskity mielummin laihduttamiseen. Noloa kun et mahdu kunnolla laitteisiin ja et taivu nostoasentoihin yms. Sitten kun olet "vain" ylipainoinen, voit harkita uudelleen.
Suomessa ei ole sairaalloisen lihavia
Kaikki painonnostajat on lihavia. Bodarit ei jaksa nostaa mitään penkiltä siihen tarvitaan läskiä. Läskissä on painetta
Rohkeasti vaan mukaan! Olen lihava lapsesta asti ja aina inhonnut liikuntaa (kiitos koululiikunnan jossa ei tehty muuta kuin pelattiin pesäpalloa kesällä ja hiihdettiin talvella). Kuntosalilla olen aikuisiällä käynyt ja joissain jumpissa. Pari vuotta sitten kun crosstraining oli tulossa suosioon, niin osallistuin sellaiselle kurssille, missä käytiin nuo painonnostotekniikat läpi ja kävinkin yli vuoden säännöllisesti crosstraining tunneilla.
Oli hienoa huomata että minäkin voin olla hyvä jossain liikunnassa! Maastaveto ja valakyykyt sun muut onnistuu läskiltäkin.
Ei muuta kuin sekaan vain. Liikkuvuutesi paranee, ja saat roppakaupalla käytännöllistä voimaa. Paljon järkevämpi vaihtoehto kuin joku laitehinkkaus siellä salilla tai herra paratkoon, lenkkeily tms.
Mitä sinä selität ? Ei ole mahdollista ? Muutappa kuule syömistottumuksiasi. Siitä se läskiys johtuu, ei kuntosalin puutteesta.
Nämä läskien selitykset on kyllä ihan omaa luokkaansa :D
Vierailija kirjoitti:
Älä mene, keskity mielummin laihduttamiseen. Noloa kun et mahdu kunnolla laitteisiin ja et taivu nostoasentoihin yms. Sitten kun olet "vain" ylipainoinen, voit harkita uudelleen.
Jos voimanostokoulussa ollaan istuttamassa ihmisiä laitteisiin, niin kannattaa todellakin jättää menemättä. Ei ylipainon, vaan koulutuksen luokattoman huonon tason vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä selität ? Ei ole mahdollista ? Muutappa kuule syömistottumuksiasi. Siitä se läskiys johtuu, ei kuntosalin puutteesta.
Nämä läskien selitykset on kyllä ihan omaa luokkaansa :D
Miksi ihmistä pitää mollata? Eikö se ole hyvä juttu että hän menee oppimaan oikeat tekniikat ja sen mukaan urheilu tulee elämän tavaksi. Ruokailutottumukset muuttuvat sitten pikku hiljaa kun tulee niitä onnistumisen tunteita. Aina joku sanomossa, että älä mene olet nolo.
Olin itse ylipainoinen raskauksien jälkeen, lähdin salilille, sen jälkeen ryhmäliikuntaan. Ja kun kunto nousi tuli myös innostus muihin asoihin. Pudotin sitten 3 vuodessa 25 kiloa painoa. Kun liikunta oli oikeasti osa minun elämää, niin kilot myös pysyivät pois. Eli AP mene sinne kursille, hanki oikeat taidot jotta et riko itseäsi. Kyllä ne kilot sitten karisee.
Mikset laihduta? Voimanosto on tekniikaltaan tarkka laji, joka sujuu varmasti paremmin jos olet lähellä normaalipainoa.