Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herpes taas huulessa

Vierailija
16.02.2016 |

Apteekista ostin zovirax voidetta ja sitten toista voidetta Sorefix, onko kenelläkään kokemuksia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä tähän samaan syssyyn kysyn, voiko huuliherpes olla ihan kivuton? Kaksi pientä rakkulaa oli aamulla huulessa yön jäljiltä ja päivällä kasvoivat isommiksi. Voisiko olla jotain muuta kuin herpes, kun kerran on kivuton ja ei sellainen rykelmä kuin netin kuvissa?

Vierailija
2/12 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aktiivinen herpesvirus huulessa jo lapsesta asti. Paskaahan se on, ei kauheasti kiinnosta lähteä minnekään iltaa viettämään jos on herpes huulessa, silloin on ihan sama miten paljon itteensä laittaa, sillä ei ole mitään merkitystä kun se on niin ruman näköinen (en taida olla ihan sinut tän herpeksen kanssa vieläkään..). Mulla aktivoituu stressistä herpes. Kyllä se herpes voi olla suht kivuton, tosin mulla on kyllä aina kihelmöinyt jonkun verran. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö herpekseen saa nykyään niitä tabletteja ilman reseptiäkin? Ovat todella tehokkaita, kun aloittaa kuurin heti ensimmäisistä oireista, ei välttämättä ehdi puhjeta yhtään rakkulaa.

Vierailija
4/12 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö herpekseen saa nykyään niitä tabletteja ilman reseptiäkin? Ovat todella tehokkaita, kun aloittaa kuurin heti ensimmäisistä oireista, ei välttämättä ehdi puhjeta yhtään rakkulaa.

Tuli mieleen nekin, mutta en ostanut kun oli jo nuo kaksi rakkulaa. Päivällä katsoin mitä sivuvaikutuksia niillä on, maha voi mennä löysäksi ja tulla pahoinvointia. Tietysti voisi hyvä olla kotona jemmassa. 

ap

Vierailija
5/12 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä vaan että apteekista saa nykyään asikloviiriä (mm. Zoviraxin vaikuttava aine)  tablettimuodossa, toimii miljoona kertaa paremmin kuin voiteet jos aloittaa kuurin heti kun tuntee herpeksen puhkeavan, siis ennen rakkulavaihetta. Vähän hankalaa tietysti silloin jos muita oireita ei tule kuin rakkulat. Voidemainen asikloviiri yleensä auttaa jonkin verran, mutta ei merkittävästi nopeuta paranemista. Sorefix taas vaikuttaa humpuukilta, en myöskään suosittele mitään kansanparannukeinoja (hunaja tms.), usein ne vain ärsyttävät lisää.

Vierailija
6/12 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:llahan aina huudetaan että herpes on jo kaikilla, voiko joku selittää miksi se puhkeaa vain harvoilla?

Vierailija
7/12 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hunajaa koettanut?

Vierailija
8/12 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene huomenna luontaistuotekauppaan ja osta l-lysiiniä. Ota sitä 2-3 g päivässä kunnes herppi lähtee. Helpottaa huomattavasti oireita. Älä syö suklaata äläkä tomaattia, koska niissä on arginiinia, joka ruokkii herpestä. Lysiini estää arginiinin vaikutusta.

Vierailija
9/12 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkään ei auta herpekseen siinä vaiheessa, kun sen huomaa huulessa. Zovirax yms on todettu tutkimuksissa tehottomiksi.

Vierailija
10/12 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen muutamia kertoja kukistanut herpeksen, kun olen heti alkuvaiheessa aloittanut hölväämään Kihelmöintikohtaan vuorotellen hunajaa ja auringonhattu-uutetta. Monen monta kertaa päivässä.  Joskus ne rakkulat kuitenkin tulee, mutta myös paranee nopeammin tuolla kuurilla. Apteekin aineet on olleet lähinnä säälittävä vitsi herpeksen hoidossa.

Vierailija
11/12 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon kokemusta. Se tulee joinain vuosina joka kk. Sain estolääkityksen lääkäriltä, joka kyllä yhtä kallis kuin apteekin käsikauppatabletit. Vuoteen ei ole ollut, mutta jos tulee, niin sen sanon, ettei noista voiteista ole mihinkään. Ja onhan ne rakkulat ensin pehmeitä, kipeytyvät sitten vasta parin päivän päästä.

Vierailija
12/12 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on paljon kokemusta. Se tulee joinain vuosina joka kk. Sain estolääkityksen lääkäriltä, joka kyllä yhtä kallis kuin apteekin käsikauppatabletit. Vuoteen ei ole ollut, mutta jos tulee, niin sen sanon, ettei noista voiteista ole mihinkään. Ja onhan ne rakkulat ensin pehmeitä, kipeytyvät sitten vasta parin päivän päästä.

Mulla sama homma. Nyt useamman vuoden ollut niin, että tulee aina kun on menkat. Vissiin joku varmistus, että on oikein hehkeä olo.

Mulla oli joskus lääkärin resepti niihin tabuihin, mutta olivat todella rasittavia, kun niitä piti syödä muistaakseni viisi kertaa päivässä, joten unohdin aina jonkun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi