Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ssss - Saisinko laihdutusvinkkejä?

Vierailija
16.02.2016 |

Hei ssss.

Kertoisitko mulle laihdutusvinkkejä? Pitäisi saada 10 kg pois mahdollisimman nopeasti, kuinkakohan kauan siihen menisi? Laihdutan BMI 25:stä alaspäin, eli normaalipainon ylirajoilla mennään. Olen valmis "kitukuurillekin", kunhan saan ne 10 kg pois ASAP.

Kiitos etukäteen.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sellainen faktatieto tähän lisäksi, että alle 400kcal ruoansulatus käytännössä pysähtyy. Tieto löytyy mm. paasto-oppaista, joissa neuvotaan pitämään paastojuomien kalorit alle 400, niin ruoansulatus ei käynnisty, eikä tule nälkä.

Miks ssss ei sais pitää paastopäiviä? Kaikkein tehokkain dieetti on intervallityyppinen, joissa syödään välillä enemmän ja välillä paastotaan, sillain saadaan elimistön kulutus pysymään yllä paastopäivinäkin, mutta kalorit lähtee sillon omista rasvavarastoista. Siihen perustuu tuo kalorimäärien vaihtelukin eri päivinä.

Oikeesti, trust me.. mulla on yli 20 vuoden kokemus syömishäiriöisenä.

Viimeinen lause sai kanat ja riisit tippumaan haarukasta syliin. :D :D :D *hytkynaurua*

Mihinkäs tätä voisi verrata? "Luota jousiammuntataitoihini – olen osunut vasta 20 ihmistä päähän omenaan tähdätessäni..."

Vierailija
22/34 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräät 15-20min aikasemmin juot kunnolla vettä ja käyt heittämässä lyhyen lenkin ennen aampalaa

Just. Ja tosta 15 minuutista vähintään 5 min menee pukemiseen ja riisumiseen. Ihan oikeastiko tuo 10 min "lenkkeily" auttaisi merkittävästi laihdutuksessa? Voi morjes. Poltettu energia about 50 kcal.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heräät 15-20min aikasemmin juot kunnolla vettä ja käyt heittämässä lyhyen lenkin ennen aampalaa

Just. Ja tosta 15 minuutista vähintään 5 min menee pukemiseen ja riisumiseen. Ihan oikeastiko tuo 10 min "lenkkeily" auttaisi merkittävästi laihdutuksessa? Voi morjes. Poltettu energia about 50 kcal.

On se parempi kuin ei mitään

Vierailija
24/34 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teitä kiinnostaa syömishäiriöisen laihdutusvinkit?

Koska niillä saa varmasti nopeasti tuloksia aikaan. Ei ole tarkoitus olla 500 kcal/pv-dieetillä loppuelämää tietenkään. Minulla mikään 1500 kcal/pv ei todellakaan toimi laihdutustarkoituksessa, ellen sitten halua laihdutella pari vuotta...

AP

Miten sitten aiot elää sen jälkeen, kun olet laihduttanut ihannepainoosi? Se etu tuossa hitaassa laihduttamisessa on, että periaatteessa opit koko ajan sitä ruokavaliota, jolla pysyt laihana pidemmän aikaa kuin yhden kuurin ja siitä ehkä vuoden tai kaksi. Tuollaisella törkyniukalla dieetillä et opi yhtään mitään, ja on iso riski palata sitten rentoutunein mielin takaisin siihen ruokavalioon, jolla painosi nousi.

Tiedän jo miten pitää syödä pysyäkseen alemmassa painossa. Olen jo laihduttanut 20 kg, ja pysynyt tässä painossa jo pidemmän aikaa. Kiloakaan ei ole tullut takaisin, vaikka 20 kg pudotin nopeasti ja pienillä kalorimäärillä. Nyt pitää vain saada nuo 10 kg vielä pois. Ja luultavasti joudun syömään jotain 1200-1400 kcal loppuelämäni pysyäkseni tavoitepainossani, jos ja kun sinne pääsen.

Ihan uteliaisuudesta: millaisena sinä koit tuon ajan, kun laihdutit tuon kilomäärän niukilla kalorimäärillä? Nimittäin itse olen entinen "rääkkilaihduttaja", ja ainut käteenjäänyt muisto noilta ajoilta oli jatkuva nälkä, huono olo ja heikotus, koska vähäisen ruokamäärän lisäksi liikuin tosi paljon. 

En itse asiassa kokenut fyysistä nälkää, koska söin runsaasti proteiineja, ja join paljon vettä ja Fun Lightia. Eniten kärsin siitä puuttuvasta syömisen tuottamasta mielihyvästä. Juu, rakastan ruokaa. Mutta olen valintani tehnyt - olen mieluummin hoikka ja vähällä ruoalla, kuin ruokaa jatkuvasti kuluttava pullukka.

Niin, ja heikkoa oloa ei myöskään ollut, en tosin juuri harrastanut liikuntaa.

Vierailija
25/34 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä on laihtumisen kannalta niin naurettavan pieni merkitys, ja elämänlaadun (vähemmän unta, vitutus) kannalta sen verran suuri merkitys, että ei kannata. Joku 10 min lenkki tässä ei auta ollenkaan. Mielelläni kävisin salilla, jos elämäntilanne sen sallisi.

Vierailija
26/34 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä on laihtumisen kannalta niin naurettavan pieni merkitys, ja elämänlaadun (vähemmän unta, vitutus) kannalta sen verran suuri merkitys, että ei kannata. Joku 10 min lenkki tässä ei auta ollenkaan. Mielelläni kävisin salilla, jos elämäntilanne sen sallisi.

Haluat siis mennä siitä mist aita matalin voivoi ei tule onnistumaan

Vierailija
27/34 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat siis mennä siitä mist aita matalin voivoi ei tule onnistumaan

Jaa, no sillä tavalla ne 20 kg lähti, mutta ok.

Vierailija
28/34 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska niillä saa varmasti nopeasti tuloksia aikaan. Ei ole tarkoitus olla 500 kcal/pv-dieetillä loppuelämää tietenkään. Minulla mikään 1500 kcal/pv ei todellakaan toimi laihdutustarkoituksessa, ellen sitten halua laihdutella pari vuotta...

AP

Liiku enemmän.

Ei laihsutuksen kuulu tapahtua ihan hetkessä ellei halua vahingoittaa omaa kehoaan.

Ei valitettavasti ole tässä elämäntilanteessa aikaa liikuntaan muuta kuin viikonloppuisi.

AP

Hah, vai ei muka aikaa.

Huono tekosyy.

Asenteessasi on vikaa ja tulet vielä pettymään kun ei laihdutus onnistu toivotusti.

No, kerropa minulle milloin minulla on viikolla aikaa harrastaa liikuntaa?

Herätys aamulla 6.00-6.30 - lasten aamupala ja muut aamurutiinit, töissä klo. 8.00.

Työt loppuvat 16.30, olen kotona 17.00. Äkkiä ruoanlaitto perheelle, syödään illallinen, ja kello onkin jo 18.00. Klo 18.00-18.30 leikkiä lasten kanssa. 18.30 nukkumaanmenon valmistelu lasten kanssa - juodaan maidot, pestään hampaat, kylvetään, ja luetaan iltasatuja ja nukutetaan. Lapset unessa klo 20-21. Sitten äkkiä suihkuun ja lapsen seuraavan päivän eväiden tekoon, ja kämppä täytyy siivota äkkiä lasten jäljiltä. Niin se kello onkin 22, ja on nukkumaanmenon aika.

Kerropa minulle missä välissä olisi pitänyt salille ehtiä arkipäivänä? Onkohan sinulla lapsia ollenkaan? Hyvä siellä sinkkuna on kehuskella, kuinka aikaa riittää - uskon kyllä. Vai onko lapsia, mutta aika kullannut muistot?

Miksi nukutat lapsia, ja vielä noin kauan? Kyllä ne oppii nukahtamaan itsekseenkin.

Vierailija
29/34 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Liiku enemmän.

Ei laihsutuksen kuulu tapahtua ihan hetkessä ellei halua vahingoittaa omaa kehoaan.

Ei valitettavasti ole tässä elämäntilanteessa aikaa liikuntaan muuta kuin viikonloppuisi.

AP

Hah, vai ei muka aikaa.

Huono tekosyy.

Asenteessasi on vikaa ja tulet vielä pettymään kun ei laihdutus onnistu toivotusti.

No, kerropa minulle milloin minulla on viikolla aikaa harrastaa liikuntaa?

Herätys aamulla 6.00-6.30 - lasten aamupala ja muut aamurutiinit, töissä klo. 8.00.

Työt loppuvat 16.30, olen kotona 17.00. Äkkiä ruoanlaitto perheelle, syödään illallinen, ja kello onkin jo 18.00. Klo 18.00-18.30 leikkiä lasten kanssa. 18.30 nukkumaanmenon valmistelu lasten kanssa - juodaan maidot, pestään hampaat, kylvetään, ja luetaan iltasatuja ja nukutetaan. Lapset unessa klo 20-21. Sitten äkkiä suihkuun ja lapsen seuraavan päivän eväiden tekoon, ja kämppä täytyy siivota äkkiä lasten jäljiltä. Niin se kello onkin 22, ja on nukkumaanmenon aika.

Kerropa minulle missä välissä olisi pitänyt salille ehtiä arkipäivänä? Onkohan sinulla lapsia ollenkaan? Hyvä siellä sinkkuna on kehuskella, kuinka aikaa riittää - uskon kyllä. Vai onko lapsia, mutta aika kullannut muistot?

Miksi nukutat lapsia, ja vielä noin kauan? Kyllä ne oppii nukahtamaan itsekseenkin.

Ai. Olisi tosi kiva jos joku tulisi näyttämään. Meillä kyllä 2 v. nousee sängystä, avaa oven ja juoksee eteisessä n. 10 s sen jälkeen kun olen lähtenyt huoneesta. Jos en siis odota kunnes nukahtaa.

Vierailija
30/34 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin niukoilla kalorimäärillä saadaan elimistön perustarpeet täytettyä?

Proteiini, erityisesti välttämättömät aminohapot?

Välttämättömät rasvahapot?

Vitamiinit? Hivenaineet?

Vierailija
31/34 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kuuluu aplle?

Vierailija
32/34 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noin niukoilla kalorimäärillä saadaan elimistön perustarpeet täytettyä?

Proteiini, erityisesti välttämättömät aminohapot?

Välttämättömät rasvahapot?

Vitamiinit? Hivenaineet?

Kyse on dieetistä, ei loppuelämästä. Kukaan ei kuukaudessa kuole johonkin aminohappojen puutteeseen, voi morjens.

- Eräs, joka myöskin tiputti 12kg lyhyessä ajassa syömällä 200-800 kcal/ päivä. Itsekuria se vain vaatii, eikä ole muuten kilot takaisin tulleet vaikka jo kaksi vuotta on mennyt:)

Vierailija
33/34 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Olen jo kertonut kaikki itselläni toimivat vinkit, lue aikaisempia kommenttejani.

En voi tietää kauanko laihdutukseesi kuluu aikaa, en ole koskaan laihduttanut normaalipainon ylärajoilta.

Netti on täynnä vähäkalorisia dieettejä, etsi sieltä, mutta älä valitse dieettiä, jossa on paastopäiviä! Suosikkini on Skinny Girl Diet.

Googlasin ton Skinny Girl Dietin; hirveetä shaibaa! Ai että kaloriraja esim. 300, mutta hedelmiä ja vihanneksia saa mättää minkä sielu sietää? 5 banaania= 500 kaloria lisää :DD Ihan höpöä, sanon minä.

Vierailija
34/34 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi