Yritys päällä 2015 kevät/kesä/syksy kuumeilijat
Mietin vieläkin kuinka muiden yritys sujui oman plussan jälkeen - keskustelu siirtyi aika pian plussauksen jälkeen suljetulle sivulle, enkä päässyt enää seuraamaan teidän kuulumisia. Tuli kuumeiltua ja sen ohessa saatua niin korvaamatonta vertaistukea, että toivoisin kovasti kaikkien kanssakuumeilijoiden saaneen jo plussan :)
Ainakin nimimerkit Dimou, Kompuroiva hylje, PinkkiDrinkki, Tiinu89, Supera, Taifuuni, Aavelääkäri ja Legolatar ovat jääneet mieleen - mitä teille kuuluu? :)
Pioni 26+1 :)
Kommentit (23)
Hei ihanaa kun kyselet siellä kuulumisia! :) mä liityin yrittäjiin syyskuussa ja muistan kyllä sut kun aika pian sen jälkeen plussasit! :) dimou jäi pois ryhmästä, kertoi että aloittavat hoidot tammikuussa eli luultavasti juuri nyt läpikäyvät niitä. Taifuuni ja aaveelääkäri plussasivat viime vuoden lopulla. Kompuroiva hylje edelleen seurassamme kuumeilemassa! :) mitä sulle pioni1 kuuluu?? :)
Nonno yk6 eli yritystä edelleen...
Starling - kiitos jos vinkkaat ja mukava kuulla sinun kuulumisia! Suuren suuret onnittelut plussasta! Toivon ihan kauheasti että tällä kertaa menee kesää paremmin ja saatte loppuvuonna nyytin <3
Nonno - sinutkin muistan, kiva kun kirjoitit! :) Ihanaa että on tullut plussia!! Ja toivon plussaa sinulle myös pian, itse plussasin yk6, eli toivottavasti siinä on jotain magiaa ;) Tänne kuuluu pelkkää hyvää. Alkuraskaus meni pelätessä että jotain on vialla kun oireita ei ollut lainkaan. Nytkin ainoana oireena on ollut kasvava maha, mutta poika potkii sen verran voimakkaasti, että päivittäin saa ihanan vahvistuksen siitä, että kaikki on hyvin :) LA on toukokuussa eli loppukevättä odotetaan innolla!
Voi että miten ihana kuulla että raskaus on sujunut hyvin ja pieni poika on masussa! :) koska jäät äitiyslomalle?
Itsestä en tiedä että tärppääkö vielä ihan hetkeen, pistin miehen hätäpäissäni siemennesteanalyysiin ja hyvä kun laitoin, määrä on alentunut ja tämän vuoksi hedelmöityskykykin...:/ mutta hyvä olla ajoissa liikkeellä niin ehkä pääsee aiemmin hoitoihin, nyt odotellaan että annetaan toinen otos ja katsotaan että onko tilanne pysynyt samana ja miten sitten edetään. Mutta, mieli positiivisena ja ihmeisiin on hyvä uskoa! :)
Moi!
Mahdatkohan enää käydä täälä lukemassa... Kirjoitan silti. Minäkin oon monta kertaa miettinyt, että mitäköhän muille kuuluu ja onko raskaudet sujuneet hyvin. Toivonut, että kaikki ois jo raskaana. Joillakin taitaa se vauva olla jo sylissäkin, toivottavasti.
Minä kuumeilen vielä. Yrityksen aloittamisesta tuli vuosi täyteen tämän kuun alussa. Plussa tuli kyllä heti yk 3:ssa, mutta meni saman tien kesken. Olin ehkä toisen kerran raskaana lokakuussa. Tiputteluvuoto oli jo alkanut mutta sitten nukkumaan mennessä alkoi kesältä niin tutun tuntuiset kivut, että päätin tehdä aamulla testin. Siihen tuli tosi haalea viiva, niin haalea, että en erottanut oliko siinä väriä vai oliko vain viivanpaikka. Jäi siis mysteeriksi.
Nyt siis menossa yk8 km:n jälkeen. Talvella oli jo sellasiakin mietteitä, että tämä yritys tästä varmaan jossain vaiheessa vain hiipuu pois, jos mitään ei ala kuulumaan. Ajattelin, että eipä tartte käyttää ehkäisyä, kun nuo hormonaaliset ei oikein sovi mulle, kun ei ilmankaan tule raskaaksi. Jotain positiivista pitää keksiä :) Ei tää yritysaika silti vielä ole kovin pitkä. Kuulostaa hassulta, että vuosi sitten on alotettu. Jotenkin tuntuu, että esikoista yritettiin kauemmin vaikka se tärppäs yk6... Nyt on alkanut kevät ja vissiin kevättä rinnassakin, intoilen tässä loppukierrossa, että olisko nyt tärpännyt. Jostain tullut uutta intoa myös tuonne sänkykamariin. Meidän seksielämä oli ihan kuollut, pelkkää vauvantekoseksiä ja se oli siinä. Tyytyväisiä oltiin kun ovis oli taas ohi ja sai vaan mennä rauhassa nukkumaan, ei oo pakko tehä mitään......
Ovistestejä oon käyttänyt koko yritysajan vaihtelevasti. Joissain kierroissa ei ole ollut käytössä, kun en ole muistanut ostaa, tai en ole jaksanut tehdä. Tässä kierrossa oli 1 tikku jäljellä kaapissa, käytin sen ja oli nega. Luulen, että tässä kierrossa ovis oli pari päivää myöhemmin verrattuna muutamaan aikasempaan kiertoon. Km:n jälkeen mun kierrot tasaantu niin, että olivat sitten aika hyvin 28pv, nyt tästä luulen tulevan 30pv kestävä ja menkkojen pitäis alkaa sunnuntaina. Tai no sanotaan viimeistään sunnuntaina. Kun en ole varma koska se ovis oli, mutta oli kuinka oli niin talletuksia on tehty!
Olen nyt siis hurahtanut raskaustesteihin. Viimeksi oon tehnyt varmaan lokakuussa, niin nyt tilasin netistä apteekkituotteelta jonkun minkä voi tehdä dpo10 alkaen ja sitten 2-packin apteekin raskaustestejä. Suunnittelin, että lauantaina teen sen herkän. Muahhahaa, kuulostaa naurettavalta, että tässä on vuosi yritetty ja nyt oon ihan fiiliksissä ja alan sekoileen raskaustestien kanssa! Mutta mitäpä se kellekkään mitään tekee. Itse minä testini maksan, ja kyllä mä nyt oon ansainnu taas jo pienen jännitys hetken. Ihan sama vaikka olis nega. Tai KUN se on nega. Nythän mun la olis 23.12 (Kyllä, edelleen jaksan katsoa kun menkat alkaa, koska olis la jos tärppäis), enkä haluaisi lapsen synttäreitä niin lähelle joulua. Auttaisko käänteinen psykologia? ......... Mullehan alkaa oleen ihan sama minä päivänä se syntyy, kunhan se syntyy ja on elävä. Ne on ne tärkeimmät.
Tässä oli tällanen ajatusten purku kirjoitus... Nyt alkaaki heti tuntuun jotain menkkatuntemuksia. Voi ie alkaaksne jo aiemmin, enksmä saakkaa lauantain tehä testiä! :'D
Hei,
kirjoittelin joskus viime vuonna sinne alkuperäiseen ketjuun, ja mieleen muistuvat ainakin Tiinu89, Starling, Pioni ja Kompuroiva hylje :)
Nyt tuntuu siltä että on piiiiitkän tauon jälkeen saatava vähän purkaa mieltä..meillä siis edelleen yritys jatkuu, ensi kuussa tulee täyteen se 2 vuotta(huh!). Tällä välin ei ole ollut tapahtumia, ei raskauksia. Kuukautiset ovat säännölliset ja ovulaatio tapahtuu. Nyt ollaan otettu seuraava askel ja menty klinikalle tämän asian kanssa kun ei vaan ala vauvaa kuulumaan. Siellä tehtiinkin jo ensimmäinen inseminaatio ja sen lopputulosta vielä odotellaan tässä :) Samalla selvisi spermanpesun yhteydessä että luultavasti tämä homma on pitkittynyt ainakin osittain sen vuoksi että hedelmöityskykyisiä siittiöitä on melko vähän; raja-arvona pidetään tuolla 1 miljoonaa pestyssä näytteessä ja miehellä oli vähän päälle 0,5 miljoonaa. Toki nuo vaihtelevat kuukausittainkin mutta oli loppujen lopuksi aika odotettu tulos. Tuolla tuloksella suositeltiin koeputkihedelmöitystä mikäli inseminaatio ei tuota haluttua tulosta. Että saapas nähdä..
Onhan tämä melkoista tunteiden myllerrystä ollut. Tätä nykyä mieli on paljon rauhallisempi ja parisuhteessa menee todella hyvin. Viimeksi muistaakseni kirjoittelinkin että on ollut vähän turbulenssia ja turhautumista mutta se on vaihtunut hyvään pöhinään asian tiimoilta :) On ollut hieno huomata että huumori auttaa tässäkin asiassa. Toivon niin kovasti että vihdoin saisimme alkaa odottaa sitä yhteistä pikkuista <3 Onnea kaikille odottaville ja odotuksesta haaveileville :)
toivottaapi Konttri
Heippa konttri,
Harmillista kuulla, että sieläkin vielä yritys jatkuu... Toivottavasti inseminaatio tuottaisi tulosta :) Milloin pitäisi olla selvillä kuinka on käynyt? Käythän täälä kertomassa sitten kun tiedät? Kokeillaanko teillä useamman kerran inseminaatiota vai onko heti seuraavaksi vuorossa koeputki? Minä jossain kohtaa talvea ajattelin, että en halua lähteä mihinkään tutkimuksiin jos sellainen joskus olisi ajankohtaista, että en halua hoitoihin, mutta nyt on taas mieli muuttunut. Eihän ne tutkimukset tarkoita sitä, että on pakko mennä hoitoihin. Ja se, että lähteekö niihin riippuu tietysti varmaan paljon niistä tuloksista. Ehkä. :D Tai sitten olisin tyylillä kun kerran tänne on tultu niin "kaikkihetimullenyt!!" Oliko klinikalle lähtö helppoa? Siis, oliko se sellainen luonnollinen ratkaisu kummallekin vai pitikö pitkään punnita mitä tehdään? Anteeksi kun kyselen, ei sinun ole pakko vastata jos et halua.
Meillä tulee heinäkuussa vuosi siitä keskenmenosta, enää 3 kuukautta. Silloin ajattelin, että kyllä mä sitten olen jo raskaana, kun on se laskettu aika. En sitten ollut. Pelkäsin sitä päivää (17.3.), mutta pelkäsin varmaan niin paljon jo etukäteen, ettei se sitten sen ihmeellisempi päivä ollutkaan. Menkatkin tekivät siinä samalla tuloaan, että kai se oli semmonen yhteisharmitus. Hassua, ettei ne menkat ole enää niin suuri järkytys, ajattelin että paha mieli yltyy vaan joka kerta. Kai se on jotain itsesuojeluakin, pessimisti ei pety. Saas nähdä kuinka nyt käy, kun tuo kevätaurinko on ilmeisesti sekoittanut mun pään ja on tullut tilattua raskaustestejä 3. Eivät ole vielä saapuneet. Toisaalta tuntuu niin tyhmältä tehdä sellainen, kun kyllähän sen sitten näkee kun menkat alkaa, ettei mitään ole tapahtunut. Aion kyllä silti tehdä jos sitä ennen ei menkat ala, vaikka sitten lisäisikin tällainen liiallinen innokkuus sitä pettymystä... Minkäänlaisia sellaisia oireita ei ole ollut, miksi olisin ne testit tilannut. Samanlaista on joka loppukierto, vähän vaihtelee tuntemukset eri kierroissa. Enää en ole hetkiin jaksanut innostua jostain nipistelystä tai paineentunteesta tms, ainahan ne tarkoittaa menkkoja. Viimekesäisen raskauden ja esikoisen raskauden oireet oli paljon lievempiä kuin normaalisti mulla menkkaoireet. Siihenkään ei silti voi enää luottaa. Tuntuu, että ne oireetkin on tässä yrityksen aikana lieventyny. Ei ole ollut enää muutamaan kiertoon sitä massiivista menkkaturvotustakaan. Tiputteluvuoto on ihan olematonta nykyään, lähes huomaamatonta. Niin se kroppa muuttuu... Siivousinto on pitänyt pintansa. Muutama päivä ennen menkkoja mä alan siivota. Eilen ekstemporee siivosin koko huushollin. Eli eiköhän ne menkat sieltä ole taas kerran tulossa :)
Mielelläni vastailen Tiinu89 :) Itse asiassa tänään on päivä jolloin menkkojen pitäisi alkaa mikäli edellisiin kiertoihin on luottaminen. Saas nähdä, en usko enää mihinkään muka-oireisiin mitä pääni tuottaa :D Klinikalle meneminen oli aika pitkän ajatustyön tulos, miulle se oli helpompaa kuin miehelle. Eikä hänkään varsinaisesti hanttiin pistänyt mutta ehkä se on isompi askel miehelle mennä "hakemaan apua" tällaiseen. Lääkäri suositti sitä koeputkihedelmöitystä seuraavaksi mutta sanoi myös että jos halutaan niin voidaan kokeilla toista inseminaatiota koska niitä eteenpäin nopeasti liikkuvia siittiöitä kuitenkin oli suhteessa hyvä määrä sen pesun jälkeen(vaikkakin se määrä oli vähäinen..). Ollaan mietitty että voisi pitää vaikka välikuukauden mikäli nyt ei tärppää..ja tankata kunnolla sinkkiä ja seleeniä ja kaikkea mikä parantaa siittiöiden laatua :D Mutta katsotaan miten tässä mieli muuttuu ja mihin suuntaan.
Hommahan meni niin että kävin ensin itsekseni siellä klinikalla ja sieltä määrättiin verikokeisiin(mm. kilpirauhanen jne.). Sain Letrozol -nimiset lääkkeet joilla stimuloidaan munasolun kasvua tukemaan tätä hommaa. Se lääke on ollut tosi vaivaton! Ei mitään oireita ja vaste ollut tosi hyvä. Lisäksi ollaan muutama kuukausi käytetty Pregnyl-pistosta irrottamaan munasolu että ajoitus menee kohilleen ;) Aloitettiin siis näillä + ajoitetulla yhdynnällä(hirveä termi :D), ja nyt kun ei tulosta tullut niin kokeiltiin inseminaatiota. Mies kävi ovisplussan jälkeisenä päivänä hoitamassa oman osuutensa labrassa ja minä menin parin tunnin päästä toimenpiteeseen. Ei sattunut yhtään ja oli vartissa ohi.
Tsemppiä hirveesti teidän yritykseen, siulla tuntuu olevan loistava asenne :) Ei tätä otsa rypyssä(ainakaan jatkuvasti) kestä :D
Ohoh, sielähän on jännitävät ajat nyt! Mulla on peukut pystyssä, että ne menkat ei nyt alkaisi! Kyllä olette jo sen ansainneet!
Kyselin, kun oon itte miettinyt tota aika paljon, että hakisiko sitten jotain apua vai ei, sitten kun tulee vuosi km:stä täyteen... Ei olla miehen kanssa puhuttu asiasta ja siihen on nyt vielä kuitenkin 3 kuukautta aikaa ja kesät on meillä ainakin sellaista aikaa, että miestä ei työn puolesta juurikaan näy kotona muutakuin nukkumassa. Joten jos johonkin ryhdytään niin se on sitten varmaan aikasintaan syyskuu, ehkä jopa lokakuu kun mieskin ehtii. Joten ei ole kiirettä sellaista keskustelua vielä käydä. Siinä ajassakin ehtii tapahtua vaikka mitä vielä. Täytyy toivoa, että miestä näkyy kesällä edes sen verran, ettei koko yritys mene tauolle.
Hui, mä en kyllä pelkää neuloja, mutta jotenkin kuulostaa inhottavalta pistää itseään. Vaikka kai se eka kerta on se pahin ja sen jälkeen onkin jo tuttua puuhaa. Verikokeiden perusteellako katsottiin, mitä lääkkeitä sulle annettiin vai onko nuo sellaiset mitä jokatapauksessa lähdetään kokeilemaan?
Mukavaa, että toimenpide oli nopea ja kivuton. Ei ole sitten niin inhottavaa uusia sitä. Toivon kyllä kovasti, että teidän ei tarvitsisi pitää sitä taukokiertoa ollenkaan eikä mennä enää sinne klinikalle hoidettavaksi!
Onko teillä määrätty joku raskaustesti päivä, milloin se pitää tehdä? Onko teillä klinikan puolesta ultra tulossa sitten jos tärppää?
Nyt on kyllä menossa sellainen vaihe, että ei tässä nyt niin kauaa oo mennyt ja kyllä se vauva vielä tulee ja sellaista. Toivottavasti menee hetki siihen kun tulee taas se synkkä vaihe... Mun sekoiluraskaustestit ei tullut vielä eilenkään. Toivottavasti tulevat tänään tai sitten joku sotii kovasti mun päätöstäni vastaan ottaa varaslähtö ja tehdä sellainen jo lauantai aamuna :D Ihan varmaan jos saapuvat tänään niin menkat alkaa heti :D No mikäs siinä, eipä olisi ainakaan mitään uutta... En yhtään ihmettelisi vaikka menisi sitten pupu pöksyyn ja jättäisin sen tekemättä. Tulisi joku "järjen ääni" :D En kyllä tiedä, se on joku varhainen yesno testi jonka pitäisi näyttää raskausviikotkin. En yhtään tiedä vaikka olisivat ihan huonoja, mutta sellaista joskus sitten ainakin pääsen testaamaan.
Tein eilen aamulla sen mun sekoilutestini :D Oli nega, viivanpaikkaa vain näytti. Ja oli kyllä mun mielestä ihan selkeä viivanpaikka, ei aavistustakaan punaista väriä, ihan selkeästi harmaa. No, eipä ole lapsen synttärit pilalla kun ei ole joulu samaan aikaan :D Menkkoja ei ole vielä näkynyt, täksi päiväksi niitä viimeistään odotin. Oviksen ajankohta ei ole tiedossa eli ei ole mahdotonta vaikka alkaisivat vasta myöhemminkin. Ärsyttää kun kierto nyt sit vissiin taas pitenemässä? Edelliset 4 kiertoa ovat kestäneet 28-29pv ja nyt on kp 31. Ei mulla ole mikään äly pitkä kierto ollut, että sinänsä ei ole valittamista, mutta kivempi toi 28pv on kuin 38pv :D näin vauvanteko mielessä. Muuten ei olisi kyllä niin väliä vaikka jäis joka toinen kerta välistä tai enemmänkin :D
Täällä olisi yksi kuumeilija myös. Meillä on 10,5 kk vanha tyttö ja uusi vauvakuume tuli jo kun tyttö oli 6kk vanha. Siitä lähtien on yritetty mutta ei näy ei. :/
Olin kovin luottavainen että olisi tärpännyt mutta ei, menkat tuli. Eihän tässä joo kiire ole mutta kun on kuume niin on kuume ;)
Täytän pian 23v ja mies on 27v.
H&A
Enpä tiedä luetko tätä Pioni enää, mutta sun nimimerkkisi jäi jostain syystä mieleen tuolta yritys päällä -keskustelusta. Onnittelen siis plussasta! Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin, nythän sulla on laskettu aikakin jo ihan kohta käsillä :)
Itse olin mukana ryhmässä 2015 keväällä/kesällä, kolmen yrityskierron verran, joten en varmasti painunut juuri kenenkään mieleen. Muutama sananen nyt kuitenkin, plussasin siis kesäkuun alussa siinä leijonien plussa-aallossa (jonkun teorian mukaan kesäkuu siis oli leijona-merkkisten plussakuukausi :D Meille syntyi tammikuun lopulla pieni tyttö, nyt jo 3kk. Aika on mennyt ihan liian nopeasti, tytöllä on jo oma luonne ja temperamentti, omasta mielestään hän ei myöskään taida enää olla mikään vauva. Kova halu olisi jo mennä, mutta taidot ei ihan riitä. Sylissä ei voida enää olla ns. vauva-asennossa ja kovasti naureskellaan ja höpötellään kaikelle mitä vanhemmat tekevät. Vauva-elämä on kyllä kaikkea mitä saattoi kuvitella, mutta myös niin paljon enemmän.
Tsemppiä kaikille kuumeileville ja loppuraskauteen!
Hei,
kesti hieman tämä vastaaminen mutta täällä taas!
Eli niinhän siinä sitten kävi että menkat alkoivat eli inssi vol.1 ei tuonut tulosta :( Lääkäri antoi päivämäärän milloin testata mikäli kuukautiset eivät ole alkaneet, taisi olla 17.4 mutta ei tarvinnut odottaa tuohon saakka. Nyt tehtiin sellainen päätös että siirrytään julkiselle puolelle jonottamaan ja kutsua ensikäynnille odotellaan kovasti. Tämä ihan kustannussyistä koska jos menee koeputkihommiksi, niin maksaa aika tavalla vähemmän kuin yksityisellä puolella.
Verikokeista katsottiin kilpirauhasarvojen kontrolli, ja muitakin hormoniarvoja. Aiemmin toki tutkittiin perusverenkuva. Mieheltä tutkittiin kaikki mahdolliset sukupuolitaudit sun muut :D Mutta nuo verikokeet tehdään joka tapauksessa mikäli kyseeseen tulee sukusolujen käsitteleminen laboratoriossa. Kierron säännöllisyyden perusteella lääkäri määräsi minulle ne lääkkeet vain tehostamaan ovulaatiota. Meillä oli tosiaan vajaa vuosi km:stä kun menin ensimmäisen kerran käymään klinikalla..ja nyt on sitten se 1,5 vuotta jo :(
Edellisen kierron jäljiltä on semmoinen olo että tulis nyt vaan se kutsu pikaisesti että päästäis itse asiaan. Tuntuu vähän pahalta sanoa näin mutta ei tuosta luomuyrityksestä tunnu mitään syntyvän niin nyt odottelen vain kutsua hoitoihin. Kai sekin jollain tavalla on hyvä juttu että on hyväksynyt että tilanne on tämä..tuntuu kyllä hankalalta edelleen puhua lapsettomuudesta. Hirveä sana :D Mutta ei auta, tämä on tilanne ja siihen täytyy sopeutua.
Harmin paikka Tiinu että testi näytti negaa. Kyllä se vauva meille molemmille vielä tulee vaikka melkoista tunteiden vuoristorataa tämä touhu kyllä on :D Kyllähän tässä kesän korvalla ja kesän aikana voi tapahtua vaikka mitä ;)
Moi,
Niin mä vähän arvelinkin, kun ei susta kuulunut, että menkat alkoi... Höh. Pahoittelut!
Toivottavasti, ette joudu odottelemaan kauaa jatkoa hoidoille! On se varmasti paljon halvempaa julkisella puolella, uskon! Vaikka ei taida olla halpaa sieläkään? Tai no, mikä nyt sitten on halpaa ja mikä kallista kun oma tuleva lapsi kyseessä. :)
Voih sullakin takana km, en muistanut yhtään!
Kyllä mäkin olen miettinyt, että ei tää kyllä luonnaa ollenkaan. Ei tuu enää vauvaa meille. Tuntuu vaihtelevan fiilikset kierron vaiheen mukana. Ainakin mulla tuntuu olevan suurinpiirtein sama kaava joka kierrossa: menkkojen aikana aattelee, että ei tuu mitään, tää ei onnistu, turha edes yrittää. Sit kun menkat on on ohi niin menee hetki että ei oikein oo mitään fiiliksiä mihkään suuntaan. Oviksen aikoihin innokkaana talletuksia tekemässä ja samalla kuitenkin v-tuuntuneena, kun ei kuitenkaan osu kohdalleen eikä taaskaan tärppää. Oviksen jälkeen taas hetki ns. pää tyhjänä. Ennen menkkoja mulla on ainakin useampi päivä ennen niiden alkua sellanen tunne alavatsassa (jotain turvotusta), että nyt oon raskaana! Jee! Mutta samalla tajuan, että sama tunne on joka kierrossa, ja aina ennenkin on tarkoittanu menkkoja. Mutta silti jee! Voin mä siltiki olla raskaana! Sit se tunne menee ohi (yleensä tässä vaiheessa viimeistään unohtuu tuo "jee mä oon raskaana" ja sit alkaakin odottelu, että koska alkaa seuraava yk. ja vähän masistelua tietty kuuluu asiaan. Sit kun on varmaa, että nyt ne alkaa niin sitten on enemmän tai vähemmän paska fiilis, aika usein nykyään sellainen "no eipä tässä muuta voinut odottaakaan" -olo...
Viime kierron pituudeksi tuli sitten 32 pv. Tästä kierrosta oviksen mukaan tulossa saman pituinen. Jännästi näköjään talven oli lyhyempi kierto ja nyt taas pitenee :D Nyt on menossa kp 26/32 eli viikon päästä alkaa taas menkat.... Plääh. Menis sit aika nopeesti ärsyttää taas alkaa se kyttäys muutaman päivän päästä että jokojo jokojo??? Vai olisinksä sittenki? Ei huvittaisi, mutta ei auta, kuuluu vissiin pelin henkeen. Ainakin mun kohdalla.
Tsemppiä teille! Toivottavasti pääsette hoidoissa jo edes alkuun ennen kuin kesätauko alkaa! Toivotaan, että kesä toisi meille kummallekin iloisia uutisia :) Ite oon ollut 2 kertaa raskaana ja molemmat raskaudet oon plussannut heinäkuussa. Eli toivottavasti viimeistään silloin oltais kumpikin maha pystyssä ja sitten myös päästäis synnärille asti! ;)
Hei!
Noniin, ollaan jännän äärellä. Meillä on keskiviikkona ensikäynti kunnallisella puolella. Odotukset ovat korkealla taas..jospa se tästä alkaisi selviämään :) Katsotaan millaista jatkoa meille suositellaan mutta veikkaan että menee siihen inseminaation uusimiseen ja jos siitäkään ei tule mitään niin aletaan suunnittelemaan koeputkihommia. Jännittää, ehkä vähän itkettää ja positiivinen tärinä päällä. Toivotaan tiinu89 että heinäkuu toisi meille molemmille sen kauan kaivatun plussan :) Palailen sitten kertomaan että mitä siellä sanottiin, miten meni jne. Mitäs siulle kuuluu?
Tämä kierto on nyt mennyt ilman mitään lääkettä tai tikuttamista. Jonkinlainen havina ovulaatiosta toki on mutta ollaan nyt menty ihan fiiliksen mukaan. Kivaakin välillä, ja itsellä ei ole ollut mitään stressiä aiheesta mutta mies on kuin tulisilla hiilillä :D "Milloin se ovulaatio on, onko tuntemuksia, milloin luulet sen olevan jne." Kiva kun kiinnostaa mutta KUN EN MINÄ TIIÄ! :D
Moi!
Vau, onneksi pääsitte ensikäynnille jo näin nopeasti! Toivottavasti pyörät lähtevät nopeasti pyörimään ja hoidot tuottaisivat sitä tulosta! On kyllä varmasti tosi jännittävää aikaa nyt. Iik :D Tuu sitten kertomaan, mitä seuraavaksi tapahtuu :)
Nyt mulle kuuluu taas ihan hyvää, olen siis toipunut siitä järkytyksestä, että menkat taas alkoivat... Nyt on meneillään kp3... Nyt oli kyllä aika rankkaa tajuta, ettei taaskaan tärpännyt. Taas se tuli todistettua, että niissä kierroissa on eroa... Mulla on niitä merkkejä, mistä tiedän, että menkat taas tulossa. Samat merkit tulivat nytkin, muttakun ne sitten myös katosivat. Pään sisällä ääni sanoo, että tottakai johtuu siitä, että oon raskaana ja toinen ääni sanoo että äläs nyt innostu. Innostuin vähän kuitenkin. Sitten ne merkit alkoivat taas, pitivät vaan pari päivää taukoa. Menkat kun alkoi niin sitten sen tajus että kuinka paljon sitten olikaan tullut innostuttua... Olin tosi känkkäränkkä. Sanoin miehellekin, että meille ei sitten tule enempää kuin tää 1 lapsi, joka meillä jo on että tän yrittämisen saa nyt lopettaa. Sanoi vaan että okei, silmistä näki että se ei ollut okei, mutta varmaan tiesi, että oon sellasessa mielentilassa ettei kannata alkaa väittämään vastaan.
Meillä meni tuo kierto myös ilman tikutuksia. Muutenkaan ei niin hirveästi olla enää tikuteltu, kun tää yritys on venynyt. Jossain vaiheessa km:n jälkeen alkoi tulla sellaset ovulaatio kivutkin että ei voi jäädä huomaamatta. Toisaalta, ne ei oo yhtä selkeitä joka kierrossa mutta oikeastaan nyt vasta valkovuodossakin alkaa olla niin selkeät vaihtelut, että oikeastaan pelkällä silläkin pärjäisi. Ovulaatiota kohden on kyllä kokoajan valkkari lisääntynyt ja kirkastunut, mutta sen jälkeen se ei ole kuivahtanut sillai niinku oppikirjoissa :D mutta esim. viimekiertokin oli aika hyvä sen suhteen, toivotaan että tää vaan tästä paranee ettei niitä tikkuja tarttisi enää hankkiakaan.
Suloista kun mies on niin täysillä mukana :D Kohta se tietää sun kierron vaiheet paremmin kuin sinä itse ;)
Tuossa menkkajärkytyksissäni kun asioita pohdin, niin mua harmittaa kamalasti se, että en taloudellisesti pysty olemaan lapsen kanssa kotona. Se kiukuttaa, että jos tämä on nyt mun ainoa lapsi, niin menee sen lapsuus tavallaan ihan hukkaan, kun oon töissä enkä saa olla sen kanssa kotona. Tiedän kyllä myös sen, että se tekee lapselle myös hyvää olla hoidossa, varsinkin kun se tykkää olla sielä niin valtavasti. Onneksi olen töissä vain 3 päivänä viikossa, saan olla kotiäitinäkin välillä :) Kerron tän nyt siksi, että sitten KUN sun kädessä on se positiivinen raskaustesti, niin ala viimeistään siinä kohtaa pistää rahaa säästöön ja käske miehen tehdä samoin. Äitiysloma kun on ohi niin se kotihoidon tuki ei hääppöinen ole. Olisi sitten varaa olla kotona niin kauan kunnes itse koet, että lapsen on aika mennä hoitoon. Meillä oli lapsi 1,5v kun aloitti hoidon ja olisi kyllä varmaan ainakin 2 vuotiaaksi asti ollut mun kanssa kotona jos ei ois säästöt loppunut kesken. Toisaalta, se on kyllä äidillekin tosi mukavaa vaihtelua olla välillä aikuisten kanssa ihan koko päivän :) Että puolensa ja puolensa ;)
Voi pöh ja pah, harmi että ne menkat sieltä saapuivat teille :( Se on kyllä joka kerta yhtä ärsyttävää..ja vaikka kuinka koittaisi ottaa rauhallisesti niin ne odotukset nousevat siitä huolimatta. Ei muuta kuin eteenpäin, ei tässä muukaan auta <3
Meillä on nyt sitten plääni selvillä :D Eli: nyt kesäkuussa tehdään inseminaatio ja elokuun lopulle tähdätään sitä koeputkihedelmöitystä. Inssiä varten käytetään tukilääkityksenä Gonal-f -nimistä pistosta(hhrrhh..) ja sitä samaa jatketaan myöhemmin mikäli sopii ja mikäli ei tulla raskaaksi ennen sitä (ehhehe..). Nyt on siis tiedossa piikittämistä mikä jännittää tietty aika tavalla. 5 päivänä olisi tarkoitus tuikata, kierronpäivät 5-10. Nyt vaan odotellaan niitä menkkoja alkavaksi niin päästään itse asiaan. Kerrankin tässä oikein odotellaan että ne pirut alkaisivat :D
Vastailen paremmin huomenna tai keskiviikkona, nyt täytyy lähteä tyttöä kyytimään..
Konttri *tukka putkella..*
Moi!
Kiva, että heti lähtee pyörät pyöriin ja suunnitelma selvillä! Tsemppiä piikittelyyn! Tai saattaa olla että olette ne jo päässeet ohi. On tullut niin huonosti täälä käytyä! Toivon kovasti, että nyt alkaisi tapahtua! Kuinka menee?
Tässä kävi just niinku pelkäsin. Mies on ollut niin paljon töissä, että koko kierron aikana ollaan tasan 1 kerran ehditty hommailla. Se kyllä vahingossa sattui juuri sopivasti, kun heti seuraavana päivänä oli ovulaatio. Mutta tuskin ne siimahännätkään parhaassa kuosissa on jos niitä ei ikinä ulkoiluta. Niinpä ei oo vauva-asiat pyörinyt mielessä, eikä oo tullut tääläkään käytyä. 3 viikkoa sitten kävin papa-kokeessa kun en muista koska olen viimeksi käynyt ja se tulos oli onneksi normaali.
Menkkojen piti alkaa eilen, mutta eivät sitten alkaneetkaan. Edes koko päivänä. Tein sitten tänäaamuna clearbluen digitaalisen testin. Törsäsin sellaiseen, kun ottaa päähän ne viivojen tulkinnat... Että mikä on haamu ja mikä viivanpaikka. Meinasin perseelleni lentää kun siihen ilmestyi teksti "Raskaana" ja jonkun ajan kuluttua "2-3"...... Niin että mitä? Nyt kun ei pitänyt oikein saumaa olla niin nyt sitten ollaan raskaan? Menkoista laskettuna nyt sitten olis rv 4+2? Tuli kyllä niin puskan takaa, että ei meinaa millään käsittää! Toivottavasti teille käy yhtä iloisesti!
Missä kunnassa Konttri noin nopeasti pääsee koeputkihedelmöitykseen? Meillä inssejä yritetään 4krt. Ja jos ei tuota tulosta, niin vasta sitten pääsee koeputkihedelmöityksen jonoon, joka on 6kk...
Mä voin vinkata ryhmässä, että kyselit. Ainakin osa nimistä on siellä.
Mullehan tuli keskeytynyt keskenmeno kesä-heinäkuussa. Joku pikkupala raskausmateriaalia jäi kohtuun ja sain vielä tulehduksen. Menkat alkoivat vasta lokakuussa. Tiistaina sain testiin plussan! Saapi nähdä miten käy, ikää kun on jo 41.