Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on olla vuokraduunarina?

Vierailija
15.02.2016 |

Saa kertoa hyviä ja huonoja puolia.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne työpaikat, joissa olen ollut ei sitä huomannut mistään käytännön asioissa että on vuokrafirman kautta töissä eikä suoraan asiakasyrityksellä. Yhdessä firmassa oli suoraan omille erillinen sairauskuluvakuutus jonka piiriin en siis kuulunut mutta en tietysti olettanutkaan.

Vuokrafirman huonoja puolia on pätkätyöt ja se, että jos asiakasyritys ei sun palveluksiasi tarvitsekaan ja sopimuksesi on sidottu juuri sille asiakkaalle, sulta loppuu työt joskus nopeallakin aikataululla.

Tosin ne vuokratyöfirmat joiden kautta olen ollut töissä, ovat noudattaneet lakeja ja asetuksia irtisanomisaikojen kanssa puolin ja toisin. Eli vaikka mulla on ollut määräaikainen työsuhde, olen voinut itseni irtisanoa ja toisinpäin. Tosin tuo toisinpäin kohta tarkoitti asiakasyrityksen menoa konkkaan.

Hyvää tuossa on mahdollisuus vaihtaa nopeallakin tahdilla työnantajia, tosin hyvää työnantajaa en lähtisi vaihtamaan vaan työntekopaikkaa.

Vierailija
2/3 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan yks kokemus, olin noin vuoden ajan vuokrafirman kautta töissä ja sopimusta jatkettiin aina vain muutama kuukausi eteenpäin. Sen jälkeen sain vakituisen työpaikan. Ilmeisesti halusivat varmistaa, että saavat kunnollisen työntekijän. Eikä se minua haitannut, koska siinähän kävi niinkuin halusinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaako kun irtisanomien toteutetaan sillä että pomo osoittaa etusormella ulko-ovea ja irtisanomisaika on sen verran kun duunarilla kestää kävellä ovesta ulos? Vaatteet, niin, ne puetaan siinä vaiheessa vasta ulkona.