Kokemuksia Joensuun Ellistä?
Olisiko kellään samanlaisia kokemuksia Joensuun Ellistä kuin itselläni tällä hetkellä? Olen ollut Ellin toimintaan tyytyväinen asunnossa asumisen aikana, mutta nyt pois muutettuani ärsyttää pahemman kerran.
Muutin siis reilu vuosi sitten Ellin perheasuntoon, ja nyt helmikuun alussa uuteen kotiin. Ellillä on säännöt loppusiivouksen tekoon, jotka kattavat kaiken uuninpesusta imurointiin ja ikkunoiden pesuun. Loppusiivousta tehdessäni tosiaan siivosin kaiken omasta mielestäni kunnolla, palautin avaimet ja siinä se. Siivouksen jälkeen Elli tekee kämppään tarkastuksen, ja jos kaikki on kunnossa, palauttaa takuumaksun. Ajattelin kaiken olevan kunnossa, kunnes Elliltä tulikin sähköpostia, jossa sanottiin takuumaksusta 300€ pidätettävän siivouskuluja 210€! Syiksi mainittiin ikkunoiden puutteellinen pesu, keittiön tasojen ym likaisuus (rasvapöly vaatinut litotusta ja hinkkausta) sekä kylpyhuoneen pesu. Olen oikeasti ihan hämmentynyt ja raivoissani tästä! Loppusiivoukseeni kuului muunmuassa se, että kylppärin pesin lattiasta kattoon pesuaineella ja sienellä hangaten nurkkia myöten, joten siellä ei pitäisi olla jäljellä tahraakaan, ikkunat pyyhin ikkunanpesuun tarkoitetuilla pyyhkeillä (olivat ennen pesuakin suhteellisen puhtaat) ja keittiön tasot, kaapit ym pesin ja pyyhin pesuaineella jopa useamman kerran. Ja silti siivouslaskua näiden vuoksi on nyt pidätetty tuon 210€. Onko jollain samanlaisia kokemuksia Elliltä? Mielestäni mitään perusteita melkein koko takuuvuokran pidättämiseen ei ole, enkä tiedä mitä voin tehdä asialle. Reilu 200 euroa on kuitenkin opiskelijalle iso summa, ja sen vuoksi todellakin pidin huolen että asunto on siivottu täydellisesti. En käsitä muutenkaan miten pidätettävä summa on noin valtava, jos kyseessä olisikin olleet viestissä mainitut siivoukset. Vertaistukea ja neuvoja siis kaivataan jos joltain niitä löytyy :(
Kommentit (26)
Aina ihmetellyt tuota nimeä. Joku tollo luuli että Elli oli Joensuun kaupungista. Ei ei ei....
En minäkään aikoinaan saanut takuuvuokraa takaisin, vaikka olin siivonnut huoneeni ja soluasunnon yhteiset tilat tosi huolellisesti. Tarkastus kun ei tullut sinä päivänä, kun olin saanut puunattua kaikki paikat, vaan vasta muutamaa päivää myöhemmin, eli kämppikset olivat ehtineet sotkea. Onneksi kyseessä oli vain soluasunto ja takuuvuokra alle 200 €...
Osa Ellin asunnoista on ihan ok opiskelijalle. Useimmissa kuitenkin äänieristykset ovat huonot, talvella on kylmä koska lämmitys on säädetty pienelle ja myös ludeongelmiin Elli suhtautuu vähätellen. En suosittele. 1/5.
Minä sain 60 euron laskun kahden palaneen lampun vaihtamisesta. En siis itse tarvinnut niitä lamppuja, joten en niitä vaihtanut asuessani. Tästä on jo useita vosia aikaa. Kannattaa jatkossa ottaa valokuvat loppusiivotusta asunnosta. Ja muuttaesaan huomauttaa palaneista lampuista, vaikka ei itse jotain uunia ja sen valoa käyttäisi...
Valokuvat ottakaa, solut on aina vähän tommosia
Tämäkö on edelleen näillä näin? :(