Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos aamulla kuumetta 37,2 niin...

Vierailija
15.02.2016 |

Menisitkö töihin? Päivää kohden kuume nousee korkeimmillaan 38.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en menis. Mulla ei muutenkaan nouse kuume tuota korkeammaksi. Selvästi kipeä, jos lämpö on noin paljon. Lähetettiinpä mut joskus ammattikoulustakin kotiin, kun kävin hakemassa särkylääkkeen terkkarilta kun päätä särki. Terkkari mittas lämmön ja oliskohan ollut jotain 37 ja passitti kotiin.

Vierailija
22/37 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla normaali ruumiinlämpö yleensä 35.8 tms.

Kova yskä on ja olen asiakaspalvelu työssä, missä joudun puhumaan paljon asiakkaiden kanssa. Ap

Mulla on kans normilämpö tuon verran, eli sulla on lämpö noussut sen 1,5 astetta, ja olo varmaan huono? En menis. Onko sulla muuten kilppariarvot otettu? Alhainen ruumiinlämpö indikoi usein kilppariongelmia.

Mieti, jos ihmisellä, jonka normilämpö on 36,5 ja se nousee 38 asteeseen, niin kuumettahan se kaikkien mielestä. Ärsyttävää, pääsevät helpolla kun eitartte selitellä. Oikeestaan pitäisi puhua siitä, paljonko lämpö on noussut normaalista, eikä siitä, ylittääkö se jonkun tietyn rajan, esim 37,5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko kipeä vai et? Jos olet kipeä, et mene töihin. Jos huviksesi mittailet ruumiinlämpöäsi miten sattuu ja joskus saat korkeamman lukeman kuin muulloin niin ei se vielä kipeäksi tee.

Vierailija
24/37 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisin, tuo ei ole kuumetta. Ihmisen normaali lämpötilä on 37,0, joten tuommoinen "nousu" voi johtua vaikka suihkusta tai muusta toiminnosta, joka hetkellisesti nostaa ruumiin lämpötilaa. Jos kuitenkin tiedät sen kohoavan päivän mittaan 38 asti, silloin en menisi.

Luuletko rakas ystävä, että kaikkien ihmisten ruumiinlämpö on sama? Oletpas hassu.

Hups, jäi luvun edestä sana KESKIMÄÄRIN pois. :))))))) kylläpäs sitä hassutellaan!

Vierailija
25/37 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aamulla on lämpöä, se nousee varmasti päivän mittaan. En menisi töihin.

Vierailija
26/37 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteellisesti 37,7 ei ole kuumetta, oli väitetty normaalilämpö mitä tahansa. Ja väitetty nimenomaan sen takia, että suurin osa ihmisistä luulee normaalilämmön olevat alhaisempi mitä se todellisuudessa on.

Oma vointi on mun mielestä se ratkaiseva tekijä töihin menon suhteen. Jos olo on kipeä ja kuumeinen niin tottakai jäisin kotiin lepäämään.

Vierailija
27/37 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ainoa oireesi on tuo lämmönnousu, niin se voi johtua monestakin eri asiasta (kuukautiset, lihasten käyttö yms), menisin töihin ja katsoisin päivän mittaan. MUTTA jos löytyy jotain muutakin, yskää/nuhaa yms., jäisin kotiin sairastamaan ja katsoisin tilannetta uudestaan lähipäivinä. 

Vierailija
28/37 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallinen kuumeenraja on 38,5. 

Vierailija
29/37 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän kahden vaiheilla, onko mulla pissahätä vai ei. Menenkö silti vessaan vai odotanko vielä?

Vierailija
30/37 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoitti, että normaali ruumiinlämpö 35.8, joten eikö tuo ole selvä kuume?

Millä hän on sitten tämän rajan itselleen määritellyt?!

Vierailija
31/37 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä potilasohjeissa lukee kuumerajana 37,5.

Vierailija
32/37 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh. Burana tai kaks ja tadaa, kuume katoaa.

Ootteko oikeasti noin heikkoa tekoa, että asteen tai puolentoista "kuume" vie sängyn pohjalle?

Vierailija
33/37 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä niin vahtaa sitä lukemaa vaan mieti oloasi, tyhmä!!!

Vierailija
34/37 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole kuume, joten pakko se olis mennä.

Vierailija
35/37 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikeastaan koskaan kuumeessa, viimeeksi varmaan 6-7vuotta sitten. Vaikka minulla nyt onkin näin vähän lämpöä, mutta olo tosi huono. Lihakset kipeät, hirveä yskä ja tekisi mieli vain nukkua. Ilmeisesti jotain tälläistä tautia liikkeellä. Ap

Vierailija
36/37 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääketieteellisesti 37,7 ei ole kuumetta, oli väitetty normaalilämpö mitä tahansa. Ja väitetty nimenomaan sen takia, että suurin osa ihmisistä luulee normaalilämmön olevat alhaisempi mitä se todellisuudessa on.

Oma vointi on mun mielestä se ratkaiseva tekijä töihin menon suhteen. Jos olo on kipeä ja kuumeinen niin tottakai jäisin kotiin lepäämään.

37,5 on kuumeen raja.

Vierailija
37/37 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä potilasohjeissa lukee kuumerajana 37,5.

Missä potilasohjeessa? Päiväkotihenkilökunnan ohjeet milloin lapsia ei sovi tuoda hoitoon?

Yleisesti kuumeen rajana pidetty 37,5 astetta ei ole lääketieteellisesti kuumeen raja. Oikeasti kuumeen raja on vasta 38,5 astetta.  Varsinkaan aikuisilla 37,5 ei ole lääkärien mukaan kuumeen raja eikä sitä pitäisi käyttää sairausloman perusteena. Vointi ratkaisee.

90% ihmisistä väittää heidän normaalilämmökseen vaikka 35,9 astetta ja sen perusteella myös, että heillä on kuumetta kun lämpömittari näyttää vaikka 36,5.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä