Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua!Sosiaalisten tilanteiden pelko ja töistä irtisanoutuminen.

Vierailija
14.02.2016 |

Olen 18 vuotta ollut asiakaspalvelu ammatissa vaikka olen siihen täysin väärä henkilö sosiaalisten tilanteiden pelon takia.Elämäni on kuin jatkuvaa paniikki ja ahdistuskohtausta.Nyt en enää jaksa olla jatkuvan virnuilun ja ihmettelyn kohteena.Miten mun tulisi toimia etten joutuisi karenssiin jättäessä työni?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea keksiä työtä, missä ei olla muiden ihmisten kanssa ollenkaan tekemisissä. Kuulostaa siltä, että tarvitset lääkärin apua ja kenties sairaslomaa. 

Vierailija
22/36 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko nyt kumminkin parempi hoitaa se sosiaalisten tilanteiden pelko? Sehän on sairaus eikä mikää erottamaton osa persoonallisuuttasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ihan varmoja, että ap edelleen seuraa tätä 10 vuotta vanhaa aloitustaan?

Vierailija
24/36 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsit  ensin uuden työpaikan ja sitten irtisanoudut, nyt ei todellakaan kannata jäädä työttömäksi, siitä sulle vasta  stressi tulee kun tarvitsee selviytyä työhaastattelusta.

Työpaikan saa ilman haastattelua jos on jo töissä? En tiennytkään.

Vierailija
25/36 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kokonaan vain jättäytyä kotiin, jos mahdollista välttää sitä. Se on mökkihöperöitymistä monelle introvertille. 

En oel koskaan ollut niin onnellinen kuin nyt vanhempainvapaalla kotona, knu ei tarvitse nähdä yhtään mitään eikä ketään jos ei vaan jaksa tai halua :D mutta lapsen kanssa mukava olla kaksistaan tai perheenä leikkipuistoissa, lenkipoluilla, menoissa ja taphtumissa yms., eli olen samalla myös aktiivisempi kuin työssä ollessani!

Vierailija
26/36 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä tilanteessa.

Siivoustyö, luulin olevan sos.tilanteiden pelkoiselle sopivaa. Päinvastoin - kohteet pitää siivota päivällä, ihmisten keskellä. Koko ajan on jonkun töllötettävänä ja joutuu lähestymään ihmisiä. Minulla on pahoinvointia, ripulia, vatsakipua koko ajan. Kärsin unettomuudesta ahdistuksen takia. Punastelen, hikoilen. Tärisen myös, jos en ota Propralia.

Voinko saada jonkinlaisen lääkärintodistuksen ja hyväksyyköhän te-palvelut tällaista (lääkärintodistuksen kanssa) irtisanoutumisen syyksi?

Aivan sama homma ja ala!! Ja työ niin henkisesti kuormittavaa että olen aivan poikki työpäivän jälkeen!!!!

Vierailija
27/36 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna työnantajan irtisanoa. 

Miten?

Vierailija
28/36 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Minutkin nuorena höynäytettiin epäsopiviin työtehtäviin, muka ajan mittaan helpottuu. No ei, joutuu vaan joka paikassa kiusatuksi koska on outo. Siitä on aina vaikeampaa lähteä uudelleen yrittämään. Onko sulla ajokortti? Ota työ jossa saat olla yksin tai kaksin jonkun kanssa. 

Joihinkin toki tehoaa, mutta samaa mieltä olen. Eivät kaikki ihmiset totu.

Nyt olen sellaisessa työssä, jossa olen esillä, mutta siitä huolimatta harvoin mitään sosiaalista kanssakäymistä. Mutta asiakaspalvelussa EN pärjäisi. En sellaisessa ainakaan, jossa kohdataan ihmisiä monista eri lähtökohdista, esim kaupankassa. Olen joskus työskennellyt kassalla, helkutin raskas olo päivän jälkeen.

Vierailija
29/36 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä tilanteessa.

Siivoustyö, luulin olevan sos.tilanteiden pelkoiselle sopivaa. Päinvastoin - kohteet pitää siivota päivällä, ihmisten keskellä. Koko ajan on jonkun töllötettävänä ja joutuu lähestymään ihmisiä. Minulla on pahoinvointia, ripulia, vatsakipua koko ajan. Kärsin unettomuudesta ahdistuksen takia. Punastelen, hikoilen. Tärisen myös, jos en ota Propralia.

Voinko saada jonkinlaisen lääkärintodistuksen ja hyväksyyköhän te-palvelut tällaista (lääkärintodistuksen kanssa) irtisanoutumisen syyksi?

Aivan sama homma ja ala!! Ja työ niin henkisesti kuormittavaa että olen aivan poikki työpäivän jälkeen!!!!

Onpa lohduttavaa kuulla, etten ole yksin. Samalla olen pahoillani puolestasi. Tsemppiä <3

Vierailija
30/36 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä tilanteessa.

Onpa lohduttavaa kuulla, etten ole yksin. Samalla olen pahoillani puolestasi. Tsemppiä <3

Kiitos, samoin kanssatovereille! Ei ole helppoa introverttinä erityisherkkänä työelämässä.

Vierailija
31/36 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys työterveyshuoltoon ettet pysty olemaan töissä. Pahinta tuossa tilanteessa on jättäytyä omatoimisesti työttömäksi, saat karenssin ja vaatimukset hakea neljää työpaikkaa kuussa jos sinulla ei ole todistusaineistoa kuten lääkärinlausuntoa alentuneesta työkyvystä. Työterveyshuollon kautta voit hyvässä lykyssä päästä vaikka eläkkeelle tai ainakin pitkä saikku ja karenssien välttäminen jos töissä tulevat siihen päätökseen ettet voi jatkaa.

Vierailija
32/36 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala juomaan..

Vierailija
33/36 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ihan varmoja, että ap edelleen seuraa tätä 10 vuotta vanhaa aloitustaan?

Ap:lla on tuhansittain kohtalotovereita.

Vierailija
34/36 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sellaista työtä olekaan jossa ei tarvitsisi olla muiden kanssa jossain vaiheessa tekemisissä. Mutta sellaisia työpaikkoja kai ainakin toivottavasti on joissa saa edes tauoilla olla omissa oloissaan ilman jatkuvaa ihmettelyä, virnuiluja ja vittuiluja siitä. 

Vierailija
35/36 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se pelko nyt tuli jos 18 vuotta olet töitä pystynyt tekemään. En voi käsittää. Oletko työnvieroksuja vai miksi haluat kelaloiseksi. Se on selvää että työt kun lopetat niin turha kuvitella että pääset enää töihin koskaan.

Vierailija
36/36 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä tilanteessa.

Kiitos, samoin kanssatovereille! Ei ole helppoa introverttinä erityisherkkänä työelämässä.

Sanos muuta. Ajattelen sinua huomenna töissä,