Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vahditteko teinienne kokeisiinlukua?

Vierailija
14.02.2016 |

Luotatteko siihen, että 7-8 -luokkalaisenne huolehtii itse kokeensa vai muistutatteko/käskettekö lukemaan? Entä kyselettekö myös koealueesta? Onko koenumerot olleet ok? Meillä olen tähän asti muistuttanut/käskenyt lukemaan, kysellyt ja tehnyt harjoituskokeita. Tulokset silti vaihtelevia huonoista numeroista erinomaisiin. Nyt on huomenna uskinnon koe ja ajattelin uhrata sen numeron vastuunannon nimissä. Poika sanoi huolehtivansa itse lukemisesta joten en juuri ole muistutellut kokeesta. Kertaakaan en ole nähnyt kirjaa pojan kädessä viikonloppuna. Sanoi kyllä lukeneensa...viimeksi kun tenttasin ja kyselin niin tuloksena 7- eli tällä rottakokeella nyt testaan kannattaako edes nähdä vaivaa kysellä jos sama tulee kun poika itse vastaa lukemisesta. Tuon ikäisen 7-luokkalaisen pitäisi ehdottomasti itse hoitaa kokeensa ja pyytää apua jos sitä tarvii. Muelenkiinnolla odotan miten nyt käy.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun aikana pitäisi oppia lukemaan kokeisiin. Muuten numerot rojahtavat lukiossa.

Eli olkaa huoltajat kiinnostuneita lastenne koulunkäynnistä. Erityisesti niiden poikien...

Vierailija
22/25 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysiläistä toisinaan muistuttelen.. Viime viikolla itse sanoi, että lauantaina aloittaa saksan luvut.. keskiviikkona koe. Äsken kyselin, että onko saksan alue nyt hallussa. Niin pirulainen naurahti ja totes ei ole.

En mä ota stressiä sen kokeista. Se saa monen kirjavaa vitosesta ysiin aineesta riippuen. Kielissä pärjää vähillä luvuilla, samoin matikassa. Lukuaineet sitten tökkiikin.

Välillä vinkkaan, että käydääs yhdessä aluetta läpi. Äikässä autan, kun kirjottaminen ei luonnistu. Ollaan opettajan kanssa oltu myös yhteyksissä, aputehtävien merkeissä.

Seiskalla oleva hoitaa itse. Luvut sumplii treenien mukaan jo ajoissa. Pyytää mua aina kyselemään ja osaa hommat kuin vettä vaan. Tuo yysejä ja kymppejä kotiin.

Mä tykkään noista kyselyhetkistä kummankin kanssa. Se on tiivistä yhdessäoloa ja tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisia ei tarvitse vahtia ja toisia pitää. Sen verran erilaisia lapsia löytyy maailmalta. Veikkaan, että niitä ei vahdita, jotka hoitaa homman ja toisia vahditaan. Osa lapsista on sitten totaalisesti heitteillä. Kukaan ei ole kiinnostunut heidän koulunkäynnistää. Osalla menee huonosti, mutta osa niistäkin hoitaa koulunsa itsenäisesti.

Vierailija
24/25 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yläkoululainen ei vielä osaa ihan itse valmistautua kokeisiin, niin olkoot valmistautumatta. Omapa on häpeänsä, jos tulee huonoja numeroita. Meillä kotona eivät vanhemmat aikoinaan edes tienneet, milloin oli kokeita, jos en muistanut sanoa. Tosin oppihan sitä sanomaan ja joskus vähän narraamaankin, että nyt on luettava kokeisiin, jos olisi pitänyt tehdä jotain vähemmän mukavia kotihommia tai lähteä johonkin kyläpaikkaan, jossa ei vain ollut kiva käydä (yliuteliaat sukulaiset ja tuttavat).

Vierailija
25/25 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh, kiinnostaako joidenkin vanhempia oikeasti lastensa koulunkäynti? Meillä jos erehtyi mainitsemaan sanallakaan niin tuli huutoa miten koulu on "lasten, ja vaan meidän lasten vastuu".

Oletkohan siskoni, niin tutun kuuloista on.

On joo. Meillä äitini sanoi minulle jo ihan ensimmäisillä luokilla, että koulu on ihan minun omalla vastuullani. Että ihan itse saan hoitaa läksyni ja jos olen niin tyhmä etten hoida koulua kunnolla, omapahan on asiani. Ei koske häntä. Minulla oli 3. luokalla vaikeuksia matikassa kun en oikein ymmärtänyt laventamisen periaatetta. Opettajani oli sanonut tästä jotain äidilleni vanhempainillassa ja myös sanonut, että asiaa pitäisi harjoitella jotta sen oppisin. Kotona sain sitten kauheata huutoa osakseni kuinka minun pitäisi harjoitella enemmän matikkaa. Tjaa, miten hitossa sitä voi itsekseen harjoitella kun ei osaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän