Autismin kirjon ihmiset
Olen miettinyt tuota asiaa, miksi jotkut ei ymmärrä tai hyväksy erilaisuutta, niin se johtuu siitä, että usein sosiaalisesti menestyvä ihminen, jolla ei ole tietoa tai kokemusta lievästä autismista tai muusta sen tyyppisestä poikkeavuudesta, ei pysty ymmärtämään sitä, miksi joku käyttäytyy poikkeavasti. Heille sosiaaliset taidot tulevat luontaisesti ja he luontaisesti kykenevät käytöksellään saamaan sen mitä haluavat. asperger-ihminen tai lievästi autistinen ei siihen kykene. Ei ole täysin hallussa sosiaaliset taidot eikä ole kykyä saada muut ihmiset käyttäytymään siten miten haluaa heidän käyttäytyvän.
Varmaan joku minulle sanoisi, että mitä siinä valitat, kun oman käytöksesi takia ihmiset ei sinusta pidä. Itse asiassa suurin osa ihmisistä suhtautuu minuun hyvin, ei ole valittamista. Ne muutamat kenen kanssa ei onnistu, niin heihin vaan ei ole sellaista yhteyttä, että pystyisi kommunikoimaan. He eivät pysty omalla käytöksellään vaikuttamaan minuun enkä minä heihin, koska he ovat kuin toisesta maailmasta verrattuna esim minuun. Se johtuu siitä, että heille sosiaaliset taidot on elämän perusta ja minulla sosiaaliset taidot on heikommat eikä heitä voi minuun verrata. Heidän on myös vaikea ymmärtää sitä, että miten minä en omalla käytökselläni voi saada sitä, mitä haluan muilta ihmisiltä. Minulla on sosiaalisia taitoja sen verran, että pärjään jotenkin kunhan toinen osapuoli hyväksyy myös erilaisuutta, mutta mikään erikoislahjakkuus en niitten taitojen osalta ole.
Kommentit (15)
Mitä oikein yrität sanoa?
Ei avaudu minulle. Pärjäät siis yleensä ihmisten kanssa, mutta joidenkin kanssa et pärjää. Näin se kuule, ihan meilä kaikilla. En pidä kaikista, eivätkä kaikki pidä minusta.
Normaalia elämänkulkua! Miksi juuri sinun juttusi pitäisi ottaa huomioon ja juuri sinun kanssa olla erityisen ystävällinen tai ymmärtävä? Ominaisuuksia on kaikilla laidasta laitaan. Kaikkia ei vain ole nimetty, kuten sinulla.
Koska aspergerillä on enemmän ongelmia kuin monilla muilla! Hänelle kommunikointi on vaikeampaa!
Just olisin laittanut sun adressiin nimen, mutta ennen kuin kerkesin klikata linkkiä, aloituksesi poistettiin.
T. Proktologi Peräseinäjoelta
Totta. Näkyvät autismin piirteet ovat niin harvinaisia, että kaikki eivät ole niitä omaavien ihmisten kanssa olleet tekemisissä. Varsinkin nuorten voi olla vaikea ymmärtää erilaista käyttäytymistä, vanhempana ihmisellä on enemmän kokemuksia erilaisuudesta ja ymmärrystä siihen, ettäjokainen kokee ympäristön ja itsensä omalla tavallaan ja ilmaisee itseään eri lailla.
Vierailija kirjoitti:
Just olisin laittanut sun adressiin nimen, mutta ennen kuin kerkesin klikata linkkiä, aloituksesi poistettiin.
T. Proktologi Peräseinäjoelta
http://www.adressit.com/tukihenkilo
Adressi tukihenkilöasian puolesta
"Tämä on adressi eräälle nimeltä mainitsemattomalle henkilölle, joka olisi mitä parhain ja sopivin tukihenkilö eräälle sairaalle ihmiselle. Hän vaan asuu liian kaukana. Muita tukihenkilöitä ei ole tähän asti löytynyt eikä mielenterveystoimistokaan ole nyt aktivoitunut kyseisen ihmisen auttamiseen. Adressissa vedotaan siis häneen, että ostaisi tai vuokraisi asunnon Joensuusta ja tulisi edes osaksi aikaa vuotta tänne auttamaan ja tukemaan sairasta ihmistä. Rahan kanssa ei pitäisi olla ongelmaa, henkilö johon tässä vedotaan on rikas ihminen. Vetoamme, että joko ostat tai vuokraat asunnon täältä osa-aikaisesti tai jos tämä ei ole mahdollista, niin autat jollakin muulla tavoin sopivan tukimuodon tai tukihenkilön löytymisessä, olet yhteydessä eri tahoihin adressissa mainitun sairaan ihmisen asioissa ja hommaat hänelle tukea. Kun adressissa on riittävästi nimiä, tämä toimitetaan henkilölle, johon tässä vedotaan."
Vierailija kirjoitti:
H, rauhoitupas.
H ei kirjoita täällä, joten rauhoitu itse!
T. Mikko
Mitä vitun vikinää tämä nyt on, saatana?
Jaaha joku Mikko nimisenä esiintyvä creeppi tekee tälläisiä turhia tekstejä tänne ja vastailee itselleen
Vierailija kirjoitti:
Jaaha joku Mikko nimisenä esiintyvä creeppi tekee tälläisiä turhia tekstejä tänne ja vastailee itselleen
Nimeni voi olla ihan oikeasti Mikko! Mistä voit tietää ettei olisi?
T. Mikko
Meidän ruokamme alkaisi olla jo valmis, vai mitä Mikko!
T. Aromipesä
Hyvin sanottu!
T. Mikko