Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jolla on niin hyvä vastustuskyky ettei kurkkukaan ole juuri ikinä kipeä! Miten elät?

Vierailija
14.02.2016 |

Miten syöt? Paljonko kasviksia, hedelmiä?

Liikutko entä miten muuten elät.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En polta, juon välillä, pesen kädet aina kotiin tullessa, en liiku, syön paljon kasviksia, mutta en ollut kipeä huonommallakaan ruokavaliolla, pukeudun sään mukaan.

Vierailija
2/89 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun paljon ja satunnaisesti jaksan jopa syödä terveellisesti. Ikinä ei nouse kuumetta, ei ole kurkku kipeä, ei yskää enkä ole koskaan sairastanut korvatulehdustakaan. Liekkö vastustuskykyä kasvattanut se, että olen jatkuvasti tekemisissä koirien, kissojen, jyrsijöiden ja maatilan eläinten kans

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipainoinen, en juurikaan harrasta urheilua, mitä nyt vähän kävelen, syön mitä sattuu.

Vierailija
4/89 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman leppoisasti. En stressaa enkä tunne kiirettä vaikka on haastava työ ja lapsia ja olen yksinhuoltaja. Saunon paljon ja liikunta on pääasiallisesti hyötyliikuntaa. Asenne elämään on optimistinen ja nukun hyvin. Kiitän tästä lähinnä hyviä geenejä, en itseäni.

Vierailija
5/89 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään erikoista. Pienestä asti ollut hyvä vastustuskyky. Kuten vanhemmillanikin. Ei olla juuri koskaan flunssassa. Mutta se, mikä meissä kaikissa on yhteistä, on että nukutaan säännölliset, pitkät yöunet. Ollaan illan torkkuja ja aamun virkkuja :) Sehän on tutkitusti niin, että alkuyön uni on aamuyön ja aamun unta terveellisempää ja tervehdyttävämpää.

Vierailija
6/89 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan miehen puolesta: liikkuu joka ikinen päivä, yleensä useita tunteja mm. intervallijuoksua ja kuntosalia. Ei syö maitotuotteita, eikä prosessoitua ruokaa. Syö todella paljon erilaisia (luomu) kasviksia, broileria, kalaa yms. Polttaa. Nauttii hyvästä viskistä ja viinistä, mutta aina kohtuudella. Työskentelee aivan kohtuuttomasti ja harrastaa paljon seksiä. On todella hyvässä kunnossa enkä muista, että olisi sairastunut kertaakaan viimeisen 10 vuoden aikana. Luita on toki murtunut yms, mutta mikään tauti ei ole iskenyt.

Vierailija
7/89 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pari viikkoa olisin voinut vastata tähän rinta rottingilla, mutta nyt on ollut viikon pahin flunssa 15 vuoteen. Sitä ennen oli nuhaa varmaan pari vuotta sitten. 

Mutta minä sairastan oikeasti tosi vähän. Mahatauteja en  koskaan ja näitä flunssia harvoin. Eli kun mulle onnistuu tarttumaan, virus on tosi ärhäkkä silloin. 

Minä olen perussiisti, mutta en nipota. En kanna käsidesiä joka paikkaan, enkä pese aina käsiä saippualla, mutta joka vessassa käynnin jälkeen pesen. Syön paljon kotimaisia kasviksia, erityisen paljon käytän sipulia. Maitotuotteita käytän, mutta aika vähän. Pukeudun lämpimästi ja pidän aina jalkani lämpimänä. Liikuntaa harrastan paljon ja parin km työmatkan kuljen aina kävellen tai pyörällä. Miksi sairastuin, voi olla syy se, että jouduin olemaan yllättäin vuorokauden sairaalassa muista syistä ja ruokavalio mielestäni oli siellä aika epäterveellinen, kun vielä jouduin niin nopeasti etten kerennyt varustautua. 

Vierailija
8/89 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän bakteerien keskellä päiväkodissa. Niistä litratolkulla räkää lapsilta viikottain ja ulkoilen tietysti myös heidän kanssaan päivittäin.

Syön puoliterveellisesti, enkä sylje viinilasiinkaan.

ja tuo vastuskyky on kyllä ollut aina, ei ole tullut päiväkotityön myötä, en ennen sitäkään ole sairastellut.

Vierailija
9/89 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin tulee edes flunssaa. Ikää 35v, otan influenssarokotteen joka vuosi (työn puolesta saan). Lapsena olen asunut maalla ja pyörinyt eläinten parissa (mm juossut kanalassa paljain varpain). Nyt en harrasta liikuntaa, syönkin liikaa herkkuja ja bmi on 30. Pesen käsiä lähinnä töissä ja kotona vain jos ovat näkyvästi/tuntuvasti likaiset. Pyrin nukkumaan 8-9t yössä. Kotona on usein vähän pölyistä, en jaksa koko ajan olla siivoamassa.

Vierailija
10/89 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän bakteerien keskellä päiväkodissa. Niistä litratolkulla räkää lapsilta viikottain ja ulkoilen tietysti myös heidän kanssaan päivittäin.

Syön puoliterveellisesti, enkä sylje viinilasiinkaan.

ja tuo vastuskyky on kyllä ollut aina, ei ole tullut päiväkotityön myötä, en ennen sitäkään ole sairastellut.

Ja tottakai, käsiä pesen melkoisen ahkerasti, ja vaihdan vaatteet aina kotiin tullessani.

Vierailija
11/89 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En polta, juon välillä, pesen kädet aina kotiin tullessa, en liiku, syön paljon kasviksia, mutta en ollut kipeä huonommallakaan ruokavaliolla, pukeudun sään mukaan.

Aika lailla sama. Syön mahdollisimman vegaanisesti (kotona toteutuu 99% kerroista, muualla olen lepsumpi), syön kasvispitoista kotiruokaa ja välillä vähän jotain epäterveellistä kuten suklaata tai sipsejä. Jos tulee yhtään sellainen olo, että saatan olla tulossa kipeäksi, niin syön sinkki- ja monivitamiinilisää muutaman päivän. Liikun jonkin verran kävellen/pyörällä/bussilla luennoille ja töihin. Olen tarkka hygieniasta.

Vierailija
12/89 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus lukenut jostain lehdestä, että positiivisella ajattelu tavalla on myös merkitystä siihen kuinka usein sairastaa esim. flunssaa.

Uskon,että tuolla on myös vaikutusta ,mutta on se aika vaikea omaa luonnetta ja asennetta muuttaa.

Vierailija
13/89 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vegaanisesti, aika paljon tuoreita kasviksia ja hedelmiä, mutta liikun vain arkiliikuntaa, eli käytän julkisia ja kävelen paljon. En kyllä usko, että sillä on vaikutusta, vaan geeneillä tai sillä, miten siisti lapsuudenkoti oli. Tutkitusti vähemmän sairastavat ne, jotka ovat altistuneet tarpeeksi bakteereille.

Vierailija
14/89 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En polta, syön vihanneksia/kasviksia joka ainoa pvä. Tuskin liittyy asiaan, mutta en syö lainkaan lihaa, ainoastaan kalaa, sitäkin lähes joka pvä. Hedelmiä en juurikaan syö ja työni on fyysistä. Liikuntaa en harrasta satunnaisia kävelylenkkejä enempää ☺

Vierailija
15/89 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisellä tavalla toteutettu ja koostettu kasvisruokavalio.

Vierailija
16/89 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan syönyt hedelmiä enkä paljon muitakaan kasviksia, joten hyvin vähän mitään vitamiineja tai muuta terveellistä. Karkkia ja muuta makeaa senkin edestä. Kädet pesen kyllä monta kertaa päivässä kunnolla saippualla. Aloin sairastelemaan ja saamaan 'kulkutaudit' vasta alettuani syömään terveellisemmin. Auringonhattu-uutetta laitan teehen jos meinaa flunssa tulla, se yleensä torjuu sen

Vierailija
17/89 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön tavallisesti, herkuttelenkin. Kasviksia syön, mutta en varmaan ihan suositusten mukaan (500 g joka päivä). Liikun satunnaisesti, mutta sen verran, että pysyn ok kunnossa eli jaksan esim. juosta 30-45 min lenkin.

Juon alkoholia viikonloppuisin, en polta. En syö vitamiineja. Käsiä pesen aina kotiin tullessa, vessassa käynnin jälkeen ja ruoanlaittoa aloittaessani.

Ulkomailla syön kaikkea mitä mieli tekee, pesen käsiä säännöllisesti, mutta en käytä esim. käsidesiä.

Angiinan sairastin vuonna 2002, en muista sen jälkeen yhtään tautia.

Vierailija
18/89 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn käskemään flunssan oireet pois. Heti kun tulee kurkkukipu, se lähtee(viimeksi yöllä).

Vierailija
19/89 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöunista en karsi ikinä, syön kasvipainotteisesti (tosin aina voisi syödä paremminkin) meditoin päivittäin ja joogaan pari kertaa viikossa, en ole hygienianeurootikko vaan käytän myös aivojani. Siinä joitain asioita.

Vierailija
20/89 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön huonosti, kasviksia ja marjoja silloin tällöin (koulussa, kotiin en osta), en liiku hirveästi ja olenkin siksi ylipainoinen. Koulussa käsihygieniasta tulee huolehdittua hyvin (sote), mutta kotona en välitä pienistä sotkuista. Kuitenkin kerran viikkoon teen siivouksen, jossa pyyhin kaiken ulko-ovea myöten. 

Olen lapsesta asti omannut hyvän vastustuskyvyn, tehnyt myös paljon töitä lasten kanssa ja sijaistanut muiden hoitajien sairastuessa. Viimeksi olin kipeä 2014 n. puoli päivää kuumeessa, joka sekin lähti kun vietin illan ulkona pakkasessa :D Ja sitä ennen reipas 10 vuotta sitten...

Tuntuu, että omassa kaveripiirissä ne ketkä syövät terveellisesti ja liikkuvat paljon, sairastavat paljon enemmän :o

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi