Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 tai 3 pientä lasta ei hissiä eikä autoa, Miten kuljette?

16.02.2006 |

meillä esikoinen on vasta 5kk, mutta kovasti tekee mieli jo uutta lasta alkaa yrittämään. Mutta, mutta olen jo valmiiksi pohtinut liikkumista kahden ja myöhemmin jopa kolmen pienen lapsen kanssa. Asumme siis helsingissä jossa julkinen liikenne kulkee hyvin. Asumme talossa (kylläkin vain 2. kerroksessa) jossa ei ole hissiä. Tällä hetkellä homma toimii niin että vien vaunut kellariimme, joka on rakennus aivan ulko-ovemme vieressä, ja kannan vauvan sieltä kantokopassa sisään. Parvekkeella meillä on erikseen tosi vanhat vaunut, joissa nukutan vauvaa ulkona jos ollaan vaan kotona. Häkkikellariimme ei mahdu kaksostenvaunut, ainakaan sellaiset joissa istutaan vierekkäin, kun ovi on niin kapea. Ja peräkkäin istuttavat olen kuvitellut erittäin vaikeiksi busseissa kun vievät kovin paljon tilaa. Toki jos ollaan miehen kanssa liikenteessä voitais vaikka kantaa vaunut sisään, mutta tykkään kulkea myös melko paljon päivisin ilman ukkoani.

Miten teillä kuljetaan ja miten olette ratkaisseet ongelmia??

Tipy+ipana

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...(vain yksi lapsi) ehdotan kantoliinaa ainakin osa-avuksi. Pienin vauva kantoliinaan ja toinen kainaloon, niin pääsee portaat alas sujuvasti. Jos taapero osaa jo kävellä, ei vaunuja välttämättä tarvita ollenkaan!

Vierailija
2/3 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

pojat ikäerolla 1v 5kk ja meillä ainakin toimi ulkoilu niin että isompi rattaisiin ja pienempi kantoliinaan. Samoin kaupoissa. Nyt en ole enää viitsinyt laittaa kantoliinaan kun painoa on paljon niin ulkona vauva vaunuissa (8kk) ja isompi kävelee itse tai rattaissa. Kulkeminen onnistuu yksinkin tavallisten rattaiden ja vaunujen kanssa kun toisia lykää ja samalla toisia vetää. Tosin tuskin toimii julkisen liikenteen kanssa mutta muuten ulkoillessa.

t. äiti ja kaksi lasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika huono selkä, eikä kestä kovin paljoa kantamista liinassakaan. Tietenkin ihan pientä pystyy kantamaan, mutta en kovin kauaa jaksa kantaa nyt esikoistakaan (nyt 7,4kg). Kaksien rattaiden kanssa en usko että pystyisin kulkemaan, haluan nimenomaan kulkea busseilla ja mahdollisimman helposti =) en siis vetää ja työntää samaan aikaan. Ongelma olisikin juuri se että jos teemme kakkosen niin että esikoinen ei vielä jaksa kävellä mukana.

Kiitos vastanneille ja toivon lisää kulkemismalleja.

tipy