Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä matkalla voi mukamas sattua? Pärjäähän siellä paikallisetkin!

Vierailija
13.02.2016 |

Mun äiti pelkää ihan hysteerisesti että mut vähintään ryöstetään, ellei raiskata sillä sekunnilla kun astun vieraan maan kamaralle. Lapset kidnapataan. Ei siis "päästä" minua matkoille ja olen sentään 40-vuotias :D :D

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sä anna äitisi mielipiteen enää tuossa iässä estää matkustamista?

Vierailija
2/17 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa maissa ryöstelyt, raiskaukset ja lasten kidnappaukset on arkipäivää paikallisillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokone voi tippua tai sitten voi iskeä tsunami

Vierailija
4/17 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai sä anna äitisi mielipiteen enää tuossa iässä estää matkustamista?

No en tietenkään, mutta naurettavaa kuunnellakin tuollaista...

Vierailija
5/17 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan normaalia äitipanikointia. Toki VOI sattua jotain, mutta normivarustautumisin todella epätodennäköistä.

Vierailija
6/17 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.... 

Joissain paikoissa turisteilla on tietysti kohonnut riski varkauksien ja ryöstöjen suhteen. Mutta lähes kaikkialla riski on silti minimaalinen. Kidnappauksen vaara rivimatkustajalla on olematon lukuun ottamatta joitain Aasian ja Etelä-Amerikan kolkkia. 

Tuollaisia ne mammat saattavat olla. Jos ei itse ole juuri matkustellut, sitä vahvemmat ennakkoluulot. 

Vierailija
7/17 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs, mun äiti sanoi tekevänsä musta lasun koska lähdin alle vuoden ikäisen lapseni kanssa Saksaan "koska siellä on niin monta pakolaista." Öö mitä? 

Vierailija
8/17 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläs, mun äiti sanoi tekevänsä musta lasun koska lähdin alle vuoden ikäisen lapseni kanssa Saksaan "koska siellä on niin monta pakolaista." Öö mitä? 

Joo tuntuu että tämä pakolaisasia on eskaloinut entistä enemmän näitä pelkoja. Äiti meinaa että Suomessakin junissa ryöstellään muita matkustajia jne.

Vierailija
9/17 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun iskä kielsi lähtemästä Meksikoon :D hah.samoin jotkut muutkin sukulaiset.väitti et herättää liikaa huomioo ja kidnapataa.

N19

Vierailija
10/17 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minua pelottaa matkustamisessa eniten se, että krooninen sairauteni pahenisi ja joutuisin ensiapuun/sairaalaan maassa, jonka kieltä en osaa. Sairaalat ovat ihan tarpeeksi kamalia omalla äidinkielelläkin. Mutta terveen ihmisen ei tietenkään tarvitse tuollaista pelätä.

Vierailija
11/17 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne olet matkustamassa? Entä minkä ikäiset lapset? Afrikkaan en kyl lähtis.

Vierailija
12/17 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, on mun äidillä ollut kestämistä ku oon 19-vuotiaasta asti reppureissannut ympäri maailmaa kehitysmaita myöten, blondina tyttönä :D mitään ei oo ikinä käynyt, paitsi kerran puhelin ryöstetty oman varomattomuuden takia. Mutta jos varoo ja pitää järjen päässä, suurin osa maista on ihan tarpeeksi turvallisia. Ei tietenkään pidä mihinkään sota-alueille lähteä.

Matkustamista pelkäävät ovat kapeakatseisia ja tietämättömiä.

N24

Vierailija
13/17 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun iskä kielsi lähtemästä Meksikoon :D hah.samoin jotkut muutkin sukulaiset.väitti et herättää liikaa huomioo ja kidnapataa.

N19

Se on kyllä totta, että joissain paikoissa rikolliset etsii kohteiksi juurikin turisteja koska heidät aika helposti tunnistaa jos erottuvat massasta. Totta sekin että niitä rikoksia tapahtuu myös paikallisten keskuudessa. Paras keino välttyä tältä on ottaa selvää kohteesta ja selvittää esim. alueet missä on turvallista ja missä ei. Itse voi vaikuttaa paljon omaan turvallisuuteen. :)

Vierailija
14/17 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi joutua sairaalaan. Itse jouduin yllättäen eräässä Euroopan maassa aikoinaan. Olin aika huonossa kunnossa, mutta leikkausta viivyteltiin, kun vakuutusasioita selviteltiin. Jos olet Euroopassa matkustelemassa, niin kannattaa hommata Eurooppalainen-kortti mukaan. Se selkiyttää asioita ja nopeuttaa hoidon saamista sairaustapauksessa.

Vierailija
15/17 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N19

Meksikossa on kyllä varsinkin lähempänä rajaa niin paljon huume-sotia ym. että vastahan siellä autollinen ulkomaalaisia opiskelijoita tapettiin kun heitä luultiin huumekauppiaiksi ja tästä oli uutisissakin

Vierailija
16/17 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo onhan Meksiko hullu paikka mutta se matka olisi suuntautunut turistialueelle ja sinne ois joku tullu mun mukaan.luultavasti oisin selvinnyt mut en mä muista syistä lähteny.ja oon myös kroonisesti sairas ni kyl sit mietti et jos siel ois jotaa käyny...

Vierailija
17/17 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne olet matkustamassa? Entä minkä ikäiset lapset? Afrikkaan en kyl lähtis.

Afrikka on valtava manner, jossa on yli 50 maata. Erot on suuria. Olen itse käynyt usein eteläisessä Afrikassa lapseni kanssa, ja järki kädessä ihan turvallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi