Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko kävelyä ok 2-3 viikkoa sektion jälkeen?

Vierailija
13.02.2016 |

Sektiosta 17 päivää. Sairaalassa sanottiin että kun on 2 viikkoa kulunut voi ruveta tekemää hitaita kävelylenkkejä voinnin mukaan ja että se auttaa toipumista. Olen yrittänyt hitaita 10 min. lenkkejä päivittäin mutta ne tuntuvat mahassa, ei varsinaista kipua mutta epämukavaa pistelyä ja jomotusta ja huonoa oloa.

Onko ok vai pitäisikö vielä levätä pari päivää? Sektion kokeneet, sujuiko teiltä minkä pituiset lenkit 2-3 viikkoa sektion jälkeen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla aika yksilöllistä tuo toipuminen, siksi mitään tarkkoja ohjeita ei ole ja sontaan vaan "voinnin mukaan". Mulla on ollut kolme sektiota, kaksi viikkoa meni että pystyin kivutta kävelemään pieniä matkoja, 10-15 min. 4 viikkoa kunnes palasin normaaleihin hommiin ja pystyin viemään esikoisen 1km kouluun. Tsemppiä paranemiseen! 

Vierailija
2/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa sellaisia lenkkejä kun hyvältä tuntuu. Mielummin "liian lyhyitä" kävelyjä alkuun kuin liian pitkiä. Heti hidastaa tahtia jos alkaa tuntua. N. 1kk meni että pystyin kävelemään ilman yhtään vihlomista. 2,5 että pystyin aloittamaan hölkkäömisen taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten joku vielä ihan vapaaehtoisesti haluaa sektion? 

Alatiesynnytyksen jälkeen voi yleensä lähteä lenkille vaikka seuraavana päivänä. Ja näin teinkin. 

Vierailija
4/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alatiesynnytyksen jälkeen voi yleensä lähteä lenkille vaikka seuraavana päivänä. Ja näin teinkin. 

Olipa taas lapsellinen kommentti. Ei liity yhtään ketjun aiheeseen ja näköjään ei ole minkäänlaista kykyä ymmärtää omaa napaa pidemmälle.

Vierailija
5/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelin päivän sektiosta jälkeen useamman kerran päivässä naistenklinikan ja naistenkilinikan välillä. Eka matka meni pyörätuolissa, mutta sen jälkeen piti kävellä. Ekalai meni käytöviä pitkin kulkuen, mutta pian meni ihhan hyvin.

Vierailija
6/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävelin päivän sektiosta jälkeen useamman kerran päivässä naistenklinikan ja naistenkilinikan välillä. Eka matka meni pyörätuolissa, mutta sen jälkeen piti kävellä. Ekalai meni käytöviä pitkin kulkuen, mutta pian meni ihhan hyvin.

Hurja suoritus!

Kuinka pitkä on tämä naistenklinikan ja naistenklinikan välinen etäisyys?

Vierailija
7/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, lastenklinkan ja naistenklinikan välinen tunneli. Vajaa kilometri suuntaansa käytäviä pitkin.

Vierailija
8/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman voinnin ja olon mukaan. Älä yritä yhtään sen enempää kuin mikä tuntuu hyvältä ja oikealta, vaan itseä kuunnellen! Jos nuo 10 min kävelytkin tuntuu liian pahalta niin voit hyvin vielä odottaa pari päivää. Tuosta eteenpäin toipuminen on nopeaa, pian voit tehdä jo reippaitakin lenkkejä ihan entiseen tapaan :)

Ei näitä kannata vertailla mutta itse taisin tuossa 2-3 viikon kohdalla kävellä hitaammalla tahdilla noin 1-2 km lenkkejä. Kaupassakin kävin yksinäni ja imuroin kielloista huolimatta kun olo tuntui jo niin hyvältä. Noilla kohdin taisin jopa päästä jo sängystäkin ylös melko kivuttomasti. En kuitenkaan suosittele tekemään samoin, parempi toipua rauhassa kuin tempoa liian aikaisin!

Vierailija
9/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, avainsanana "yleensä". Mulla meni alatiesynnytyksen jälkeen 2kk että pystyin kävelemään kivutta. Sektiosta toipuminen oli puolet nopeampaa.

t. Molemmat kokenut

Vierailija
10/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hurja suoritus!

Kuinka pitkä on tämä naistenklinikan ja naistenklinikan välinen etäisyys?

No tietysti Oulun naistenklinikan ja Helsingin naistenklinikan.

Minulla itsellä kesti muutama viikko, ennenkuin koin olevani normaalikunnossa. Kivut vaivasi pari viikkoa, mutta anemia sitten teki sen, etten vielä muutamaan viikkoon kilometriä pidempää kävelylenkkiä pystynyt tekemään, ja välillä oli istuttava hengähtämään penkille.

Vierailija
11/11 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, avainsanana "yleensä". Mulla meni alatiesynnytyksen jälkeen 2kk että pystyin kävelemään kivutta. Sektiosta toipuminen oli puolet nopeampaa.

t. Molemmat kokenut

Joo.... ja tiesitkö, että tupakoimaton voi sairastua keuhkosyöpään ja kovinkin ketjupolttaja säästyä siltä. 

Aina yhtä fiksua argumentoida asiaansa jollain erikoistapauksella tilastollisia totuuksia vastaan Sektio on luonnoton keino saattaa lapsi maailmaan. Siksi seuraukset ovat äidille paljon terveyttä rasittavammat kuin alatiesynnytyksessä LÄHES AINA.

Kukaan ei kiistä, etteikö sektio olisi tarpeellinen ja suorastaan välttämätön osassa tapauksia. Mutta, että joku haluaa nimenomaan itseään silvottavan ja olemaan viikkokausia invalidina, on kummallista.