Mun 1,5 v aloitti virikehoidon päiväkodissa ja oppi heti tosi paljon asioita :)
1,5 aloitti viime viikolla päiväkodin ja heti on kun uusi lapsi. Osaa näyttää nenän, suun, silmät, korvat, kädet jne. Oppi pari uutta sanaakin. Oppi syömään itse lusikalla ja juomaan nokkamukista. Muilla samoja kokemuksia, että päiväkoti tuonut valtavasti uusia taitoja lapselle?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Meidän 15kk oppi nuo kaikki kotona...
Mun lapsi oppi syömään lusikalla 1 v. Ja oppi näyttään eri asioita myös reilu 1 v. kotihoidossa. Vähän omatoimisuuttakin siihen kotonaoloon tarvitaan, jos haluaa lapsen jotain oppivan...
Noi on vuosikkaalle ihan perus taitoja. Meillä opittiin kotona.
No nyt lapsi voi opettaa ne äidille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi oppi syömään lusikalla 1 v. Ja oppi näyttään eri asioita myös reilu 1 v. kotihoidossa. Vähän omatoimisuuttakin siihen kotonaoloon tarvitaan, jos haluaa lapsen jotain oppivan...
Siis tää äskeinen ei ollut kommentti tohon ylempään 15 kk ikäiseen, vaan ap:lle :)
Virike hoito on kyllä paikallaan, jos 1,5v:lle ei oo kotona kerrottu nenän paikkaa
Lapsestasi tulee siis koulutettu ja sivistynyt. Oikein hyvä.
tai sitten olisit voinut opettaa samat asiat kotona. no, jääpähän nyt aikaa palstailuun.
Kiva kuulla ap, että mennyt noin hyvin. Meillä 1v7kk menee myös tarhaan puolipäiväiseksi virikehoitoon, että saan vastasyntyneen kanssa vähän edes lepoa.
Jos menee saman kaavan mukaan kuin edellisten lasten kanssa, en nuku puoleen vuoteen yhtään yötä ja vastasyntynyt on tississä kiinni 24/7 ja taapero alkaa sekoilla jos äiti ei pysty viihdyttämään/leikittämään koko aikaa. Joten siksi virikehoito.
Olen kuullut monelta samaa, että päiväkodissa oppii nopeammin uusia taitoja. Vaikka varmaan meillä oppisi kotonakin jos olisi aikaa opettaa eikä olla ympärivuorokautisena maitobaarina pienemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla ap, että mennyt noin hyvin. Meillä 1v7kk menee myös tarhaan puolipäiväiseksi virikehoitoon, että saan vastasyntyneen kanssa vähän edes lepoa.
Jos menee saman kaavan mukaan kuin edellisten lasten kanssa, en nuku puoleen vuoteen yhtään yötä ja vastasyntynyt on tississä kiinni 24/7 ja taapero alkaa sekoilla jos äiti ei pysty viihdyttämään/leikittämään koko aikaa. Joten siksi virikehoito.
Olen kuullut monelta samaa, että päiväkodissa oppii nopeammin uusia taitoja. Vaikka varmaan meillä oppisi kotonakin jos olisi aikaa opettaa eikä olla ympärivuorokautisena maitobaarina pienemmälle.
Miksi sitten hankit lisää lapsia jos tiesit että edellisissäkin on tarpeeksi työtä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten hankit lisää lapsia jos tiesit että edellisissäkin on tarpeeksi työtä?
Samaa kysyisin minäkin. Miten voi olla noin avuton usean lapsen äiti!
Onko provo?
Lapset oppivat näyttämään ruumiinosiaan jo alle vuoden vanhana paljonkin. Lapsi ymmärtää puhetta paljon ennen kuin itse puhuu. Nokkamuki annetaan usein, kun on vieroitettu, jos imetys on kestänyt pitkään eli vaikkapa kymmenkuisena, samoin lusikka hyvinkin pysyy kädessä yksivuotiaalla.
Eli ei päiväkoti noita taitoja ole tuonut, vaan olet laiminlyönyt kotona normaalit jutut. Pitänyt ihan vauvana ilmeisesti...
On samoja kokemuksia! Paljon kaikkea uutta oppi lapsi mentyään päiväkotiin. Esikouluun ja kouluun menokin sujuivat mutkattomasti! Pelkkää hyvää palautetta aina opeilta! Tosi hyvät sosiaaliset taidot hänellä! Hyvä PK! Kiitos upeat ammattilaiset erinomaisesta varhaiskasvatuksesta!
Joo, oppi huutamaan, tönimään ja kiukuttelut ruokapöydässä lisääntyi.
Meillä lapset oppi kaikki nuo jo reilun vuoden iässä kotona. Mutta joillekin lapsille päiväkodissa on parempi olla. Ei pitäisi poistaa oikeutta subjektiiviseen päivähoitoon.
Lapsen on varmaan pakko oppia syömään päiväkodissa lusikalla, kun ei siellä ehditä ruokkia samalla tavalla kuin kotona.
Nuo asiat lapsen olisi kuulunut oppia jo kotona vanhemmiltaan. Miksi halusit lapsen, jos et vaivaudu opettamaan edes perusasioita. Surullista, että lapsi on oppinut nuo perustaidot vasta hoidossa.
En sinällään vastusta virikehoitoa, mutta tuossa iässä kehitys on huimaa ihan kotihoidetuillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shhh!! Ei saa syyllistää, kun tulee paha mieli. Ei kai keneltäkään voi vaatia vastuunottoa omista valinnoistaan, herranen aika!
Hohhoo.. lapset oppivat usein uusia asioita, kun palvelun taso on kehnompaa. Päiväkodissa on yleensä aikaa syöttää niitä alle vuoden ikäisiä ja reilun vuoden ikäisiä. Muut saavat selviytyä kukin omalla tyylillään. Henkilökunta nimittäin syö siinä samassa hässäkässä itsekin lasten kanssa. Voin kertoa, että henkilökunta sairastelee aika paljon, kun milloin joku aivastaa aikuisen lautasella tai yskii.
Kyllä nämä paljon sitterissä aikaansa viettäneet ovat helposti havaittavissa. Kun ei ole sittereitä ja aika kuluu lattialla, kehitys eteenpäin on huimaa. Ei päiväkoti tee pientä lasta autuaaksi virikehoidon kanssa. 3-vuotias jo nauttii muista lapsista, mutta pienemmät viihtyisivät paremmin kotona vanhempansa kanssa.