Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, joille on tehty sterilisaatio

Vierailija
13.02.2016 |

Kertokaa kokemuksistanne. Oliko toimenpide kivulias? Suositteletteko? Minulla on kaksi lasta ja olen 43-vuotias.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi myös tietää. Olen lukenut lähinnä amerikkalaisia ja brittiläisiä kokemuksia aiheesta.  Ajattelin hankkia toimenpiteen itselleni 30v lahjaksi (minulla ei ole lapsia).

Vierailija
2/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essure on hyvä! Sama päivä sairauslomaa, 3kk päästä kontrolli ja sitten ei enää lapsijoukon. Toimenpide nipisti 3 pientä hetkeä. Suosittelen!

T46v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi sitten yksityisellä Essure. Suosittelen.

Vierailija
4/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin kolmekymppisenä, 7 vuotta sitten laparoskopiana filshie-klipseillä. Arvet ovat näkymättömät, toinen sentin mittainen on karvoituksen yläpuolella ja toinen navassa. Sairaslomalla olin 1 päivän hartiapistoksen takia (hiilidioksidi poistuu). Ei mitään ongelmia eikä nipistelyjä.

Vierailija
5/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essuret on minulla ollut nyt noin vuoden. Kokemus oli kyllä kohdallani varsin kivulias. Toiseen munatorveen näkyvyys oli huono ja toimenpide kesti kokeneelta lääkäriltä 8 minuuttia, yleensä menee vähemmän aikaa. Esilääkkeenä kotona buranaa ja parasetamolia. Toimenpiteestä kolmannella kuukaudella alkoi alavatsan kivistely (kuin kuukautiskipua) ja tiputteluvuotoa, jota kesti parisen kuukautta. Tämä ilmeisesti juuri sitä implattien aiheuttamaan munatorvien kiinnikasvua. Sen jälkeen en muita haittoja ole havainnut. Tyytyväinen olen.

Vierailija
6/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Essuret on minulla ollut nyt noin vuoden. Kokemus oli kyllä kohdallani varsin kivulias. Toiseen munatorveen näkyvyys oli huono ja toimenpide kesti kokeneelta lääkäriltä 8 minuuttia, yleensä menee vähemmän aikaa. Esilääkkeenä kotona buranaa ja parasetamolia. Toimenpiteestä kolmannella kuukaudella alkoi alavatsan kivistely (kuin kuukautiskipua) ja tiputteluvuotoa, jota kesti parisen kuukautta. Tämä ilmeisesti juuri sitä implattien aiheuttamaan munatorvien kiinnikasvua. Sen jälkeen en muita haittoja ole havainnut. Tyytyväinen olen.

Jäi vielä sanomatta, että toimenpiteen jälkeen piti huilia puolisen tuntia kun huimasi ja oli hutera olo. Alavatsa oli 3-5 päivää kipeä. Ajoin 100 km itse autolla toimenpiteen jälkeen kotiin, joten olo tokeni nopeasti ja kivut olivat pian hyvinkin siedettävät.

Vierailija
7/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essure mullakin. Kivuton ja nopea toimenpide. Ei mitään valittamista. En saanut sairaslomaa toimenpidepäivästä mutta en sitä olisi tarvinnutkaan.

Mulla ei ole ollut mitään kipuja tai tiputteluvuotoja ja käsittääkseni Essuren ei pitäisi vuotohäiriöitä aiheuttaakaan. Vähän oli vain menkkamaista jomotusta pari päivää Essuren laitosta, joista selvisin parasetamolin voimin.

Vierailija
8/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essure tehtiin pari vuotta sitten ja vain hyvää sanomista siitä on. Täysin kivuton, helppo, nopea ja kun sain hormonaalisen ehkäisyn pois pari kuukautta essuren jälkeen, niin olo oli mahtava. Kolme lasta on ja ikää oli silloin noin 40 vuotta. Julkisella puolella kävin.

Vierailija
9/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon kommenteista.

Ap

Vierailija
10/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin sektion yhteydessä klipsit 11 vuotta sitten. Ei ole kaduttanut, meni hyvin ja olen tyytyväinen.

Vierailija
11/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin muun leikkauksen yhteydessä 43-vuotiaana. Oli kyllä vähän epäonnea mukana, kun lääkäri meni vahingossa napatyräverkon läpi. Ei siis ollut lukenut papereitani eikä tajunnut arvenkaan perusteella mitään :P Joutui samalla korjaamaan kämminsä.

On piuhat leikattu poikki, klipsattu ja vielä poltettukin, niin ei pitäisi vahinkoja syntyä.

En osaa kivusta sanoa, kun se hukkui muun leikkauskivun alle. Olin 6 viikkoa sairaslomalla koko hässäkän takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän