Minkä ikäisenä naisen vela-uho on kovimmillaan?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että ovat kovin nuoria tai sitten 40 kieppeillä.
Ihan loogistahan tuo on. Nuo ovat juuri ne iät, joissa ympäristön paine on kovimmillaan. Nuorilta odotetaan elämän suuntaviivojen asettamista ja neljänkympin lähetessä vihjailaan viimeisistä mahdollisuuksista.
Olen 28 ja ainakin itselläni on nyt kaikkein varmin olo vela-elämästä, koska aiemmin ajattelin, että ehkä 30-vuotias minä olisi eri linjalla kuin 20-vuotias. En tiedä siitä uhosta, mutta sterilisaatio varattu :)
No, itsellä ainakin tuossa 18v-28v. Sen jälkeen aika yhdentekevää, mutta yli kolmekymppisenä tuli hommattua useampi lapsi. Nuorena olin sitä mieltä,että ehdoton ei lapsille. Niin se ihminen muuttuu ja ajatukset myös. Nyt myöhemmin tuntuu,että elämä ilman lapsia oli tyhjää vaikka se silloin tuntui niin hienolta . Sanoi velat mitä tahansa, niin minulla kuitenkin on kokemus molemmista elämisen malleista. Sekä lapsettomana, että lapsien kanssa ja lapsien kanssa elämä on paljon parempaa. (Ei helpompaa, mutta parempaa)
Mikä on vela-uho? Olen lapseton, olisin halunnut, mutta en niitä saanut. Tuntuu erittäin pahalta lukea näitä.
Ootko ap jotenkin katkera kun sulla on jo lapsia, etkä voi enää ryhtyä velaksi, joten kaikkien muiden velojen päätös on susta vain uhoa?
Vierailija kirjoitti:
Olen 28 ja ainakin itselläni on nyt kaikkein varmin olo vela-elämästä, koska aiemmin ajattelin, että ehkä 30-vuotias minä olisi eri linjalla kuin 20-vuotias. En tiedä siitä uhosta, mutta sterilisaatio varattu :)
Varattu? Millä perusteella? Et ole 30, ei ole 3 lasta.
Velat ei voi saada lapsia. Ja ne ketkä sanoo vastaan... Mistä vitusta voitte ees tietää että olisitte hedelmällisiä? Luulen et muutama tauti taustalla ja lääkärin mielipide. Itselle helpompaa kieltää koko homma!
Varmaan se loppuu sitten kun menkatkin, mutta ei näy vaihdevuosia vielä viiskymppisenä. Uho oli ehkä kovimmillaan siinä murkkuiässä ja nuorena, kun muiden "kyllä se mieli vielä muuttuuu hohohoho" kommentit kävivät niin pahasti ärsytyskynnykseen ja suututtivat. Samoin lapsena kun sanoin etten tee koskaan lapsia niin aikuisten naureskelevat ilmeet. Hyh.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on vela-uho? Olen lapseton, olisin halunnut, mutta en niitä saanut. Tuntuu erittäin pahalta lukea näitä.
Olet väärässä ketjussa. Tässä puhutaan vapaaehtoisesta lapsettomuudesta. Tsemppiä.
En löydä sopivaa miestä ja pelkään että jään yksin koko loppuelämäkseni :( Miehet haluavat aina parin vuoden seurustelun jälkeen jälkikasvua :/ Vaikka sanovat ensin että eivät tahdo lapsia, niin kyllä se mieli on aina muuttunut kun muille syntyy lapsia ja kokevat vierestä katsojana tuon perheen onnen... :(
Aina yksin?
En ole koskaan asiasta "uhonnut" sen enempää kuin nekään tuttavapiirissä jotka ovat "uhonneet" hankkivansa lapsia. Nykypäivänä ihan normaalia että jokainen puhuu suoraan niistä OMISTA valinnoistaan mitä sitten ovatkin.
Alkaa tuntua että tämä lapsellinen/lapseton-keskustelu alkaa olla samaa luokkaa kuin aiempi homo/hetero-vääntö. Miksi niin moni kuvittelee että se oma tapa elää on se ainoa oikea?
N31
Pahin vela-uho on ehkä siihen 28weehen asti ja sitten aletaan yrittämään :) Itsellä oli niin vahva mielipide etten IKINÄ tee lapsia. Kovasti mielipide muuttuu kun aikuistuu :) Onneksi mua siunattiin kolmella lapsella <3 Jälkeenpäin naurattaa oma tyhmyys!
Minulla oli ainakin juuri suhteen päättymisen jälkeen 28-vuotiaana. Suhde päättyi siis, koska toinen olisi halunnutkin lapsia. Silloin vitutti. Mutta uhosta oli hyötyä, koska avautuessani kerran kavereille baarissa lisääntymisestä, aikaisemmin silmäilemäni tyyppi naapuripöydästä osallistui yhtäkkiä keskusteluun ja kertoi olevansa samaa mieltä. Aloimmekin pian seurustella, ja yhdessä ollaan edelleen. Kannattaa siis olla tunteilleen rehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varattu? Millä perusteella? Et ole 30, ei ole 3 lasta.
Minuakin kiinnostaisi millä perusteella saa sterilisaation tuossa iässä. Vakava terveysongelma?
Vierailija kirjoitti:
En löydä sopivaa miestä ja pelkään että jään yksin koko loppuelämäkseni :( Miehet haluavat aina parin vuoden seurustelun jälkeen jälkikasvua :/ Vaikka sanovat ensin että eivät tahdo lapsia, niin kyllä se mieli on aina muuttunut kun muille syntyy lapsia ja kokevat vierestä katsojana tuon perheen onnen... :(
Aina yksin?
Ajattele vanhuuttasi. Silloin se yksinäisyys vasta lyö kasvoihin!
Vierailija kirjoitti:
Pahin vela-uho on ehkä siihen 28weehen asti ja sitten aletaan yrittämään :) Itsellä oli niin vahva mielipide etten IKINÄ tee lapsia. Kovasti mielipide muuttuu kun aikuistuu :) Onneksi mua siunattiin kolmella lapsella <3 Jälkeenpäin naurattaa oma tyhmyys!
Kuka viitsii kirjoittaa näin ilmeisiä provoja? Joku katkera äityli vai tylsistynyt teini?
Vierailija kirjoitti:
Velat ei voi saada lapsia. Ja ne ketkä sanoo vastaan... Mistä vitusta voitte ees tietää että olisitte hedelmällisiä? Luulen et muutama tauti taustalla ja lääkärin mielipide. Itselle helpompaa kieltää koko homma!
Oletko kuullut abortista?
Vierailija kirjoitti:
Minua taas naurattaa se, kuinka läpinäkyvää tuo trollauksesi on. "28wee" ja "<3" paljastivat aikeesi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina yksin?
Ajattele vanhuuttasi. Silloin se yksinäisyys vasta lyö kasvoihin!
Seuraa voi hakea muualtakin kuin lapsista ja lapsenlapsista.
Olen täysin vela ja 39.