Flunssaa liikkeellä joka alkaa inhottavalla päänsäryllä, sitten tulee kurkkukipeäksi ja palelee ja sitten kurkkukipu alkaa helpottaa mutta tulee yskä.
Kommentit (15)
Perusflunssa on mulla usein vähän perinteisestä kurkkukipu->nuhakuume->yskä -linjasta poikkeava. On siis ihan tavallista :)
Jep mulla just sama päällä. Ihan järkyttävä yskä ja hengenahdistus. Nyt tosin paranemaan päin, vähän köhin ja nuhaa vielä.
Ihmettelen muuten miksei nenä ole tukkeessa ollut yhtään? Ääni on kyllä vähän maassa aamuisin. Eikä nenä vuodakkaan.
Ap
Tuosta juuri toipumassa. Kroppaa särki ja ihan vetelä olo, päänsärky, pieni nuha ja inhottava yskä. Alkoin kurkkukivulla joka muuttui yskäksi. Päätä särkee edelleen. Viikko nyt mennyt ensioireista ja yskittää sekä päätä särkee.
Lievä influenssa... jostain luin, että influenssaan ei liity alussa nenän vuotaminen tai muut "nenäoireet"
Mulla kolmas viikko menossa. Pää ei enää särje, mutta yskittää ja henkeä ahdistaa.
Mulla oli yhden päivän kestänyt lähes 40 asteen kuume. Nenä vuotaa ja pari päivää ollut limaista yskää. Säryt meni kuumeen mukana ohi.. et mitäs tää nyt sit on? Ruokahalukin on ollut tallella koko ajan :D
Vierailija kirjoitti:
Lievä influenssa... jostain luin, että influenssaan ei liity alussa nenän vuotaminen tai muut "nenäoireet"
Influenssa on aina kuumeellinen.
Minäkin juuri toipumassa samasta! Ensin särki päätä ja oksetti, sitten sattui kurkkuun niinkuin olisi kokoajan jano. Kurkkukipu hävisi päivässä ja tilalle tuli ontto, kuiva yskä, lihassärky ja palelu. Nenä vuotanut vasta ihan viimeisinä päivinä.
Ja tosiaan on liikkeellä, todella moni kipeänä!
Eri ihmiset saavat erilaiset oireet samasta flunssaviruksesta. Flunssaviruksia on pauttiarallaa parisataa. On siis hiukan hölmöä kysyä, että onko liikkeellä flunssaa tällaisilla ja tällaisilla oireilla. Luettelit tyypilliset flunssan oireet. Ainahan flunssaa on liikkeellä...
Entäs jos on oireeton influenssa, eli ne on joko kaikki oireet tai ei mitään? Kysyn siis ihan mielenkiinnosta, koska perheessä on selkeää influenssaa ja sitten jotain perusolon ja influenssan väliltä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes aina, mutta ei välttämättä sataprosenttisesti.
Mulla kanssa ollut pari päivää pää kipeä, nyt tänä aamuna kurkku kipeä, nenä tukkoinen ja paha olo sekä mahassa kiertää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli yhden päivän kestänyt lähes 40 asteen kuume. Nenä vuotaa ja pari päivää ollut limaista yskää. Säryt meni kuumeen mukana ohi.. et mitäs tää nyt sit on? Ruokahalukin on ollut tallella koko ajan :D
Sikalentsu, a-virus tai joku muu influenssa. Ei voi tietää ilman testiä.
Onko muilla ollu tollasta?
Ap