Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lyhyt 10-vuotias pituudestaan kärsivä poika

Vierailija
12.02.2016 |

Minulla on 10-vuotias (tänä vuonna 11-vuotta täyttävä) poika, joka on juuri ja juuri 130 cm pitkä. Poika on aina kasvanut hitaasti, mutta erityisesti viime ajat. Nyt hän on neljännellä luokalla koulussa j häntä luullaan yleensä esikoululaiseksi/päiväkodissa olevaksi kokonsa puolesta. Koulussa kaverit vähintään päätä pidempiä ja poikaa kiusataan paljon pituutensa puolesta. Nyt hän itkee iltaisin ja on masentunut kun ei vaan kasva. Koulussa sanotaan vain, että seurataan seurataan. Nyt aion kuitenkin viedä pojan yksityiselle endokrinologille, jotta saisin hänelle kunnon tutkimukset miksei kasva. Olisiko jollain kokemuksia lyhyestä lapsesta ja tai kasvuhormonihoidosta?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 10-vuotias lyhyt poika (131,5cm). Hänellä kasvu pysähtyi lähes kokonaan ensimmäisellä luokalla ja todettiin anemia. Sen jälkeen kasvu ollut hidasta, vaikka anemia hallinnassa. Mietin että pitäisikö mennä lääkäriin vai vielä seurata. Omalla käyrällään kyllä kasvaa, mutta häntä itseä harmittaa, kun aina luullaan nuoremmaksi.

Vierailija
42/42 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi valitettavasti suositella ko. lääkäriä potilaan huomioon ottamisen puolesta.

Meille jäi olo, ettei hän kuuntele (jouduin oikomaan asioita hänelle isolla kädellä käynnin lopulla), hän puhui koko käynnin ajan lapsen metformin lääkkeestä melatoniinina (vaikka korjattiin asiaa), hän totesi että tuntuu hullulta ajatella että insuliini vaikuttaisi kenenkään mielialaan (<--- APUA - kuka tahansa löytää tutkimustuloksia vuosien ajalta näiden kahden yhteydestä!!!), hän sai kommenteillaan syömishäiriöisen normaalipainoisen lapseni tuntemaan itsensä lihavaksi (totesi: "et ole ainakaan riisikeppi") jne. jne. Empatia tai kuunteleminen eivät ole vahvimpia piirteitä. Jos ei se haittaa, go for it. 

Minä olin todella pettynyt ja väsynyt käynnin jälkeen.

Suositelkaa muuten maksavalle asiakkaalle sopivia erikoislääkäreitä ja endokrinologeja, usko loppuu kun tällaisesta pitää maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän