Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

toimeentulotuki ja työttömyyskorvaus päällekäin

Vierailija
11.02.2016 |

Moi.
Tilanteeni on se, että jouduin turvautumaan toimeentulotukeen opintojeni loppuvaiheessa. Nyt olen kuitenkin valmistunut ja saan ensimmäisen työttömyyskorvauksen helmikuun lopulla. Olen saanut helmikuulta myös toimeentulotuen. Noin viikko helmikuusta menee siis niin, että saan tavallaan kumpaakin tukea päällekkäin.

Pitääkö minun ilmoittaa nyt sossuun, että saan työttömyyskorvausta ja pitääkö tuo ns. erotus maksaa takaisin? Laskeskelin, että se olisi n. 150 euroa...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä selvyydeksi: enää en aio toimeentulotukea anoa.

Vierailija
2/7 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu pitäää tietenkin ilmoittaa ja joudut palauttamaa osan tt-tuesta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullahan on oikeus periaatteessa siihen saakka toimeentulotukee, kun saat sen päivärahan. Ilmoitat sitten sossuun sen tulona sitten, kun on tilillä.

Eihän sinulla vielä helmikuussa ole ne rahat käytettävissä ja voi olla, että sinulla on edelleen oikeus toimeentulotukeen vielä sittenkin, kun saat päivärahaa.

Vierailija
4/7 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli melkein vastaavanlainen tilanne. Soitin sossuun ja sanoivat, että koska on niin pienestä summasta kysymys, niin ei tarvitse maksella takaisin. Yleensä sossut ei peri noita rahoja takaisin käsittääkseni.

Vierailija
5/7 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu pitäää tietenkin ilmoittaa ja joudut palauttamaa osan tt-tuesta...

no ei se kyllä välttämättä noin mene vaikka ilmoittaisikin sossuun.

Vierailija
6/7 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä! Mulla oli tilanne että sain ensimmäisen palkan esim. 24.11 (en nyt muista tarkkaa päivää) ja marraskuulta olin saanut vielä toimeentulotukea. Eivät perineet mitään takaisin vaan katsoivat että tuo palkka olisi ollut ns. joulukuun rahoja.

Luulisin että sulla menee samoin, mutta kannattaa toki tarkistaa asia.

Vierailija
7/7 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok, kiitos kaikille vastauksista. Ajattelinkin kysyä vielä sossusta, mutta odotan kuitenkin ensin sen ekan työttömyyskorvausken :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi