Koira vauvaperheessä!
Miten olette hoitaneet asian kun lattiat likaiset ja vauva rupeaa konttaamaan?
Kommentit (17)
Miksi lattiat olisivat likaiset? Onko koirakin sitten likainen?
Niin siis miksi ne lattiat on likaiset? Ei meillä ainakaan, siivouspäivä on kerran viikossa ja koirasta pyyhitään kurat pois jos lenkillä sotkee.
Läääkkeeeet!! Kuinka monta aloitusta tämä sama sekopää voi päivässä tehtailla?
Niin ja jos tuo kysymys oikeasti mietityttää, niin koiran levittämät mikrobit ja ulkoa tuoma lika on lapselle hyväksi, ehkäisee mm. allergioita, korvatulehduksia jne. Lasta ei tule pitää hysteerisen hygieenisessä ympäristössä vaan antaa hänen altistua myös epäpuhtauksille, muuten ei immuniteetti kehity normaaliksi vaan allergioiden ja autoimmuuniongelmien riski kasvaa.
Tiedoksesi, jos lattia on likainen, se pestään
Anna mä arvaan. Tää on taas se emäntä, jonka mielestä koiran pitää olla ulkona.
Ei ole saaneet tautia. Meillä oli kaksi koiraa lasten ollessa pieniä. Toinen rotikka, joten vaikka sitä kuinka pyyhki, niin vatsan alle jäi hiekkaa mikä levisi ympäriinsä.
Imuroin joka päivä ja matot lensi ulos ja moppasin kerran viikossa.
Lapset sairastelivat todella vähän.
Suosittelen pesemään tai pyyhkimään koiran tassut ulkoa tultua, varsinkin näillä märillä rapakeleillä ihan suotavaa.
Maalaisjärki vaan käteen, liian hygieeninen ympäristö ja pöpöiltä varjelusta vain pitää huolen että lapsen oma immuniteettijärjestelmä ei pääse toimimaan = sairastuu useammin ja helpommin sitten kuitenkin lopulta.
Vierailija kirjoitti:
No mut kuis karvat?Hiekka?
Niistä ei ole mitään erityistä haittaa vauvalle.
Vierailija kirjoitti:
No mut kuis karvat?Hiekka?
Älä vaan ikinä päästä lasta konttaamaan ulkona...
No siten oon hoitanut asian, että paraikaa siellä ne konttaa molemmat samalla lattialla, koira ja vauva. Meidän molemmat lapset ovat olleet todella terveitä aina ja koirat ovat sekä vahvistaneet vastustuskykyä että pakottaneet ulkoilemaan joka päivä, joka säässä.
Itse suunnittelen selviäväni seuraavin toimenpitein:
- Koiran maha ja tassut pyyhintään ulkoilun jälkeen. Tarvittaessa koiraa huuhdellaan vedellä tai pestään koirashampoolla.
- Jos lattia on likainen, se pestään. Tämä ei tuota ylimääräistä vaivaa, sillä pesemme lattioita muutenkin usein.
- Koiran karvat ja hiekka lakaistaan tai imuroidaan pois.
- Bonus: nalkutan puolisolleni kengät jalassa kävelemisestä sisällä.
Jos ei tämä riitä, niin jo on kumma. En toki halua, että lapseni syö koirankarvaa ja hiekkaa, enkä halua että vauva on kurainen lattialla hengaillessaan. Onneksi olen oppinut siivoamaan! Kaikki eivät vissiin osaa.
Itse koirataloudessa kasvaneena en pidä koiria likaisina. Olen muuten myös todella perusterve ihminen, kuten ovat kaikki sisarukseni, vaikka koti on jaettu koirien kanssa. Eli ei se bakteerialtistus noin vaan sairastuta. Puremat ja myyräkuumeet sun muut tietenkin erikseen, mutta siksi koirat kasvatetaan olemaan purematta ja naamatusten ei koiraa pusutella.
vastustuskykyhän siinä vaan kasvaa. Jos ne lattiat nyt ei suoranaisessa p*skassa ui niin no worries. karvat ja irtoroskat päivittäis pois ettei niitä syö.
Musta ainakin tuntuu että vaikka päivittäin imuroin koirasta tippuu roinaa jatkuvasti.Aina saa olla pesemässä vauvan naamaa ja putsaamassa käsiä.
Onko muilla koiraa sekä konttaavaa vauvaa?Pelkään että vauva saa jonkin taudin.