avomies sanoi että jättäisi mut jos musta tulisi kalju
Pohjustuksena sen verran, että ajatellaan aika eri tavalla valtavirrasta ja ollaan voitu myöntää monista asioista se kaunistelematon totuus mitä yleensä ei sanota ääneen. Esimerkiksi ollaan molemmat sitä mieltä että ulkonäöllä on parisuhteessa tosi tärkeä merkitys ihan vaan seksinkin takia ja mies on sanonut että hän on mut ihan alunperinkin valinnut koska olin hänen mielestään kaunis. Ollaan myös molemmat oltu yhtä mieltä siitä, että jos jompikumpi joskus esimerkiksi lihoaisi niin asiasta saisi ja pitäisi huomauttaa.
Minua kuitenkin loukkasi, kun mies yksi päivä heitti vitsillä (vaikkakin tosissaan) että jättäisi mut jos musta tulisi kalju, koska hän ei pidä kaljuja viehättävinä. Ymmärrän kyllä että kaikki ei varmaan pidä kaljusta, mutta eniten loukkasi se että jos mä sairastuisin joskus esim syöpään niin ensimmäinen huoli olis mun ulkonäöstä, ei mun voinnista tai selviämisestä. Luulisi että kolmen vuoden seurustelun jälkeen mä olisin toiselle muutakin kuin kaunis ulkokuori. Siihen mies sitten tokaisi että ollaan molemmat nuoria eikä mitään keski-ikäisiä ja eikä voi olettaa että tän ikäisenä parisuhde kestäisi ihan kaiken, vaikka moni niin vannookin. Ihmetteli loukkaantumistani ja sanoi että luulisi mun ymmärtävän että tämä on aika tyypillistä kommenttia häneltä. Hänen mielestään on paljon parempi että kumppani olisi rehellinen, eikä lupailisi kaikkea ja sitten katoaisikin yhtäkkiä jos jotain joskus tapahtuisikin. Mun mielestä sen sijaan olisi ihan normaalia tilannetajua jättää tollasia tökeryyksiä sanomatta kun ne eivät ole ajankohtaisia ja varsinkin kun se parhaimmillaan vaan loukkaa toista.
En mä aikakaan pysty sanoa jättäisinkö kumppanin jos toinen saisi syövän. Varmasti huolestuisin hirveästi eikä sillon toisen ulkonäkö olisi päälimmäisenä mielessä. Voi olla että siitä tulisi rankkaa ja jos tilanne päätyisi sen takia jossain vaiheessa eroon niin sitten se päätyisi, mutta kyllä mä haluaisin ja aikoisin yrittää kun toista rakastan.
ja joku kuitenkin kysyy niin ollaan 20 ja 22 vuotiaita
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan myöskin nuori pari (21&23) ja samaa on mies sanonut mulle. Veikkaan, että se on puoliksi ihan vitsiä, sillä olen mäkin saman tyyppistä settiä hänelle heittänyt. :D Olen miehesi kanssa siitä samaa mieltä, että toiselta voi vaatia hyvää ulkonäköä. Sairauksille taas ei mitään voi ja niitä on turha etukäteen edes miettiä. Ei kukaan voi tietää miten reagoi sellaisella hetkellä.
Miksi muuten naisesta tulisi kalju, ellei kyseessä ole sairaus? Naiset ei kaljuunnu muute.
Ootko koskaan kuullut hiusten ajamisesta? :D Ei varmaan kauheen yleistä naisten keskuudessa, mutta mahdollista. (Esim. Britney Spears :D)
Valoja päälle nyt, ap. Miehesi ei varmastikaan ajatellut mitään syöpähoitoja vaan pohti asiaa hypoteettisella tasolla ja ilmaisi, ettei tykkäisi, jos ajaisit hiuksesi pois. Ei vakavan sairauden kohdalla kukaan kaljujen viehättävyyttä mieti. Ja muutenkin: jos ihminen jättää kumppaninsa vakavan sairauden vuoksi, ei se johdu mistään ulkonäköseikoista vaan siitä, ettei kykene käsittelemään niitä sairauden aiheuttamia tunteita ja ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin.. Tiesit että suhteenne on pinnallinen. Onkohan se todella sitä mitä haluat?
Kyllä mäkin olen pinnallinen, tykkään komeista miehistä ja eikä siinä ole mielestäni mitään vikaa. Luulisi kuitenkin että suhteemme perustuisi ainakin tässä vaiheessa muuhunkin kuin ulkonäköön, koska siihen se ainaki omalta osaltani perustuu. Kyllä niitä nykyään on ihan aidon näköisiä peruukkeja naisille.
Niin luulisi. Mutta mies juuri kertoi sinulle, ettei asia ole näin.
No jo olet miehen valinnut. Jos yhteen mennään ensisijaisesti ulkoisten avujen perusteella, on tällainen ilmeisesti odotettavissa. Ei kaikki löydä sitä sielujen sympatiaa aikojen saatossakaan, jos henkinen yhteys ei vaan natsaa.
Suosittelen keskustelemaan miehen kanssa tuon letkautuksen vakavuudesta (tarkoittiko siis todella vai heittikö vitsillä) ja mahdollisesti päättämään suhteen. Näin sulla on vielä mahdollisuus löytää mieheksesi sielunkumppanisi, joka tulee muuten silmissäsi näyttämään aina yhtä komealta ja rakastettavalta vaikka aika söisi ja ulkoinen kuori kokisi muutoksia, ja sama juttu hänellä sinua kohtaan. Usko pois, voit saada sekä ulkonäön että henkisen yhteyden, mutta siinä tapauksessa et saa "tyytyä" vaan jatkat etsimistä kunnes se oikea osuu kohdalle! Tiedät sen kyllä sitten. Sitten sinun ei tarvitse enää miettiä tällaisia typeryyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Valoja päälle nyt, ap. Miehesi ei varmastikaan ajatellut mitään syöpähoitoja vaan pohti asiaa hypoteettisella tasolla ja ilmaisi, ettei tykkäisi, jos ajaisit hiuksesi pois. Ei vakavan sairauden kohdalla kukaan kaljujen viehättävyyttä mieti. Ja muutenkin: jos ihminen jättää kumppaninsa vakavan sairauden vuoksi, ei se johdu mistään ulkonäköseikoista vaan siitä, ettei kykene käsittelemään niitä sairauden aiheuttamia tunteita ja ajatuksia.
mä kysyin että "ai jos saisin syövän ja kaljuuntuisin?" ja vastaus oli "no en mä pidä kaljuja viehättävinä"
ap
En mä kyllä ymmärrä miksi ihmettelet tätä asiaa kun tiesit että teidän suhteessa ulkonäkö on kaikki kaikessa.
Mutta - te olette tosi nuoria ja jos tuollainen asia nyt tulisi vastaan niin millään mitä aiemmin on sanottu tuskin on mitään merkitystä siihen miten tällaiseen sairauteen oikeasti reagoitaisiin. Joku jo sanoikin ettei kukaan tiedä etukäteen miten regoisi aidossa tilanteessa ja uskon kyllä että se on totta. Yhtä hyvin hän voisi väittää olevansa sun tukena mutta todellisuudessa ei kestäisikään ja lähtisi.
Mutta sitä en ymmärrä miksi olet niin järkyttynyt.. Jos olet valinnut pinnallisen miehen niin miksi ihmeessä oletat hänen olevan jotain muuta?
Mun mies sanoi, että jättää mut, jos lihon. Tai jos seksi loppuu. Tai jos puhun hänelle epäkunnioittavasti. Näitä riittää. Kirjoitin eilen avauksen, että mies tuntuu epäempaattiselta. Olen ollut todella ahdistunut ja stressaantunut ja koen olevani ison ongelman kanssa ihan yksin, jolloin mies totesi, että "tiedän että olet stressaantunut, mutta se ei saa sinua näyttämään puoleensavetävältä tai viehättävältä". Mä alan olla vähän turta tässä suhteessa kohta, tuntuu, että positiiviset tunteet vähenevät koko ajan.