Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkanut voimaan hunosti meluisassa työympäristössä

Vierailija
11.02.2016 |

En tiedä, mitä voisin tehdä, kun tuntuu, että joka työpäivä on hirveää taistelua, kun aina joku juoksee johonkin käytävällä ja ihmiset kiihtyvät ihan hulluista asioista , haluaisin vain tehdä rauhassa työpäivän työt, mutta minua häiritsee kaikki puhe käytävillä. Miksi ihmiset eivät voi mennä puhumaan toistensa huoneisiin, enhän voi estää ketään puhumasta, mutta en pysty tarttumaan asioihin kun kauhea meteli koko ajan. Loma aikoina on ihan toista olla töissä, kun on vähemmän ihmisiä.

Tuntuu että pää halkeaa kun koko ajan pitäisi olla lentämässä johonkin, eikä riitä, että tulen kotoa töihin, teen työt pisteellä a ja lähden kotiin. Tuntuu muutenkin että elän ihan omassa kuplassani kuin työkaverit. En jaksaisi työpäivän aikana mennä moniin eri tilaisuuksiin tai jutustella kaikkien kanssa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä korvatulpat sallittu tai musiikin kuuntelu korvanapeilla? Vois auttaa pahimpaan stressiin. Itse en pysty keskittymään melussa, mutta minulla on lupa etätyöhön.

Vierailija
2/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos kuuloasi tarkistettu viime aikoina? Minulla heikkeni vähän kuulo ja samaan syssyyn kovat äänet ja taustamelu alkoi häiritä. Vaikkei tilanne ole yhtään niin paha, että tarvitsisin kuulolaitetta tms., niin minusta oli hyvä saada tietää kuulon muuttumisesta. Osaan paremmin "auttaa itseäni" esimerkiksi sulkemalla tietoisesti oven. Olen myös puhunut asiasta työkavereiden kanssa, ja kaikille sopi hyvin, että puhelut hoidetaan kävellen vähän kauempana työpöydistä. Kotona käytän joskus kuulosuojaimia, jos esimerkiksi muu perhe katsoo telkkaria ja minä teen jotain työhommaa (auttaa muuten muullakin tavoin keskittymään!).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä apua :

http://www.tamrex.fi/sivu/yksilolliset-korvatulpat-35

Voit itse valita vaimennuksen voimakkuuden.

T. muusikko.

Vierailija
4/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sentään ne häiriötekijät ovat vielä työhuoneen ulkopuolella, itse jouduin työskentelemään melkein vuoden todella kovaäänisen savolaisnaisen kanssa, jonka mielestä meluisa ympäristö oli ainoa oikea työympäristö. Mihinpä siinä sitten pakenet, kun etätöitä ei sallita...

Vierailija
5/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jollain suositella jotain kuulokkeita, jotka eristävät ääntä, tavallisia kuulosuojaimia olen yrittänyt käyttää, mutta ne eivät vie ääniä pois vaan kuulen ne jopa vieläkin kovempana, kun jos joku vaikka puhuu huoneeni ulkopuolella.

Ne myös painavat ikävästi korvia.

Vierailija
6/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on avokonttori ja se on yhtä tuskaa. Olen ihminen, jonka on vaikea keskittyä ja jota häiritsevät kovat äänet. Täällä on jatkuva meteli, ihmiset juoksee selän takana n. 10 min välein, puhelimet soi ja hälinä on jatkuvaa. Joudun tekemään töitä kuulosuojaimien kanssa. Musiikki ei auta. koska sekin häiritsee. Olisi ihanaa, jos olisi joskus hetken hiljaisuus. En tiedä, kenen ideana oli joskus, että kaikille avokonttorit vaan! mutta se on pieni osa ihmisiä, kenelle se todella sopii.

Vierailija
7/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu, me muutettiin vasta avokonttoriin ja edellisessä paikassa kaikilla oli omat huoneet. Tämän muutoksen jälkeen lähes kaikki työntekijät alkoivat olla jatkuvasti etänä niin johto laittoi asialle stopin ja vain yksi etäpäivä viikossa on sallittu. Tästä on sitten seurannut sairastelua (ei siis saikuttelua vaan oikeaa sairautta). Että tämmöistä kustannustehostusta! Kumma että avokonttorien haittoja ei vieläkään ymmärretä!

Onneksi kuulokkeiden päässä pitäminen on sallittua, useat kollegat ovat kamalia mölyapinoita. 

Vierailija
8/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama juttu, me muutettiin vasta avokonttoriin ja edellisessä paikassa kaikilla oli omat huoneet. Tämän muutoksen jälkeen lähes kaikki työntekijät alkoivat olla jatkuvasti etänä niin johto laittoi asialle stopin ja vain yksi etäpäivä viikossa on sallittu. Tästä on sitten seurannut sairastelua (ei siis saikuttelua vaan oikeaa sairautta). Että tämmöistä kustannustehostusta! Kumma että avokonttorien haittoja ei vieläkään ymmärretä!

Onneksi kuulokkeiden päässä pitäminen on sallittua, useat kollegat ovat kamalia mölyapinoita. 

Tämä nykytrendi on kyllä kummallinen, kun kaikkien pitäisi pystyä työskentelemään avokonttoreissa. Tuttavallani myös vaihtui omat huoneet avokonttoriin, porukat tekevät suunnittelutyötä, pitäisi olla hiljaista ja vähän ramppaavaa liikennettä siinä lähettyvillä. Nyt suunnittelijoilla on vastamelukuulokkeet päässä ja kaikki ovat "tyytyväisiä", not!

Vierailija
9/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastamelukuulokkeet?

Vierailija
10/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla myos yksi avokonttoristi... Ihan kamalaa soopaa! Olen yrittanyt ajatella, miksi uusi tyopaikkani stressaa minua niin paljon ja olen tullut siihen johtopaatokseen, etta jatkuva taustalla oleva haly ja melu kuormittavat minua todella paljon. Toimiston lapi kulkee viela reitti toiseen toimistoon, eli ihmisia seilaa tyopoytani ohi jatkuvalla syotolla... :( Mieluiten tyoskentelisin yhden tai kahden ihmisen kanssa samassa huoneessa, jos omaa huonetta ei olisi tarjolla.

Vierailija
11/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastamelukuulokkeet?

Joo, tuollaiset heillä on, mutta eihän kukaan niistä tykkää ja varmasti heikentävät työtehoa nuokin. Ärsyttävää olisi pitää jotain kuulokkeita päässä ja kiskoa niitä pois, kun vaikkapa vieressä olevalla työkaverille jokin pieni kysymys tms.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Vastamelukuuloke

Vierailija
12/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttäny kuulokkeita vuosikausia. Joko Peltorit tai kuuntelen radiota netistä kuulokkeilla. Kuulokkeen nostaminen sivuun ei ole järin suuri vaiva.

Vierailija
13/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käyttäny kuulokkeita vuosikausia. Joko Peltorit tai kuuntelen radiota netistä kuulokkeilla. Kuulokkeen nostaminen sivuun ei ole järin suuri vaiva.

Ja mulla taas painaa korvalehteä ikävästi.. näin me ollaan erilaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä