Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla ei ole mitään mielipiteitä

Vierailija
11.02.2016 |

Miten niitä "hankitaan"? Ei kiinnosta edes keskustella mistään, kun mun osalta se on vain sellaista nyökyttelyä ja myöntäilyä ja "en tiiä...niin...no en tiiä...joo...."

Olipa taas niin kiva hetki erään virkailijan kanssa, kun en osannut sanoa mihinkään mitään. Ja se ei ollut edes kunnon keskustelua. Kyseli vain asioita ja mullehan oli taas kaikki ihan sama ja "ehkäpä", "niin no... en tiiä..."

Joskus olisi kiva osallistua joihinkin netissä pyöriviin keskusteluihin, esim. just maahanmuuttajista, mutta kun ei ole mielipidettä, niin miten osallistut.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sulla nyt jotain mielipiteitä on. Lue vaikka lehtiä/kirjoja niin saat lissää yleisdivistystä.

Vierailija
2/12 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala sivistää itseäsi. Lue asiallisia keskusteluja, ja mieti, mikä mielipide on lähinnä omaasi. Perustele itsellesi, että miksi ajattelet niin, laita vaikka paperille plussia ja miinuksia ja pohdi asiaa eri puolilta. Lue ja ota selvää asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla ettei sulla ole mitään mielipiteitä mistään?

Olisiko sinusta hyvä jos vanhempainvapaa lakkautettaisiin?

Pidätkö enemmän siitä, jos nyt helmikuussa sataa vettä tai sataa lunta?

Mitä tykkäisit, jos koulu alkaisi lapsilla jo 4-vuotiaana kuten monissa muissa maissa?

Aivan varmasti sinulla on mielipiteitä.

Vierailija
4/12 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä tuo edellinen viesti "lue asiallisia keskusteluja";)) (tällä palstalla)

Vierailija
5/12 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että sä et oo vaan jaksanut miettiä asioita ja oikeasti syventyä keskusteluun. Sillon, kun kunnolla hahmottaa, mistä missäkin asiassa on kyse, tai saa siitä edes jonkinlaisen selkeän mielikuvan (eli tietää mistä puhutaan), niin yleensä se omakin mielipide huomaamatta muodostuu. Ja eihän kaikki mielipiteet ole mitään erityisen vahvoja tai ääripäitä, voi ne olla neutraalejakin. Kuulostele vähän itseäsi niin kyllä varmaan tunnistat jonkin mielipiteen tai ajatuksen, mitä seuraavan keskustelun aihe sussa herättää. :)

Vierailija
6/12 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tykkäisit, jos koulu alkaisi lapsilla jo 4-vuotiaana kuten monissa muissa maissa?

No en tiiä, kun mulle on aina ihan sama.

Ei kai se nyt mitenkään hyvä, mutta ihan kai se sama sitten kuitenkin.

Ihan sama.

Sehän melkein jo alkaa 4-vuotiaana, kun moni on vasta 5v kun menee eskariin.

(:D)

Kyllä mä luen sanomalehtiä ja niitä keskusteluja jne., mutta en mä osaa muodostaa omaa mielipidettä asioista. Tai jos on joku haalea mielipide, niin perustelut on sitten luokkaa "se vaan musta tuntuu siltä".

Yleensä vain olen samaa mieltä kaikkien kanssa.

ap.

Vierailija
7/12 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama.

Kyllä mä luen sanomalehtiä ja niitä keskusteluja jne., mutta en mä osaa muodostaa omaa mielipidettä asioista. Tai jos on joku haalea mielipide, niin perustelut on sitten luokkaa "se vaan musta tuntuu siltä".

ap.

No sun pitää sitten hyväksyä itsessäsi tuo ominaisuus, ettei sulla ole vahvoja mielipiteitä. Elämäsi on varmasti tuollaisena paljon vaivattomampaa, kun ei tarvitse tuohtua eikä kiivastua mistään. Sehän on helppoa kun kaikki on ihan sama.

Vierailija
8/12 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama.

ap.

No sun pitää sitten hyväksyä itsessäsi tuo ominaisuus, ettei sulla ole vahvoja mielipiteitä. Elämäsi on varmasti tuollaisena paljon vaivattomampaa, kun ei tarvitse tuohtua eikä kiivastua mistään. Sehän on helppoa kun kaikki on ihan sama.

Se on kyllä totta, etten kiivastu koskaan mistään, mutta olisi kiva keskustella joskus jostain ihan kunnolla. Helposti vaikuttaa tyhmältä ja tietämättömältä, kun istuu vain hiljaa ja nyökyttelee, vaikka niistä asioista tietäisikin.

ap.

Vierailija
9/12 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama.

ap.

Mutta voithan sä tossa tapauksessa ihan hyvin osallistua keskusteluun omalla mielipiteelläsi! Siis vaikka se olisikin sama muiden kanssa. Siinä tapauksessa vaan nyökyttelet ja sanot jonkin oman perustelun, minkä takia itse olet samaa mieltä. Ei se sen kummempaa ole. Esimerkiksi jos ihmiset puhuu siitä, että harmittaa, kun helmikuussa sataa kun pitäisi olla vielä talvinen ilma, niin kommentoi siihen vaikka vaan "niinpä, käyttäisin mieluummin talvikenkiä kuin kumppareita" tai "Olisi kyllä kiva jos voisi nauttia lumesta muutaman viikon vielä". Ei sen kommentoinnin tarvitse olla mitään maata mullistavaa, että voi osallistua keskusteluun.

Vierailija
10/12 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä vihaan tollasia ihmisiä!

Vierailija
11/12 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samanlainen "ongelma". Ei voi sanoa, ettei mulla olisi ollenkaan mielipiteitä, mutta moneen kysymykseen mun olisi vaikea antaa varmuudella kyllä- tai ei-vastausta. "Mielipiteeni" onkin usein jotain siltä väliltä tai sekä että. Esim. näen sekä plussia että miinuksia, mutta en osaa valita parempaa, tai en pidä mielipidettäni (esim. kannattaminen tai vastustaminen) tarpeeksi hyvin perusteltuna, jotta voisin pitää sitä enempänä kuin omana makuasianani.

Jos voisin olla jyrkästi jotain mieltä jostain, niin mun pitäisi tuntea se aihe todella hyvin, enkä jaksa perehtyä asioihin niin paljon, että voisin varmasti seisoa sanojeni takana ja suositella samaa mielipidettä muillekin. En halua valita mielipidettäni vähäisin perustein. Mielipidettä on usein vaikea muuttaa, kun sen on kerran valinnut, vaikka kuulisikin järkeviä vasta-argumentteja. Sellaisia ihmiset ovat...

Voin kuitenkin olla jonkun kanssa eri mieltä, mutta eri mieltä voi olla muutenkin kuin olemalla päinvastaista mieltä, eli ehkä pikemminkin olen "olematta samaa mieltä" kuin selvästi "eri mieltä". Siksi minulla ei välttämättä ole tarjota mitään paljon parempaa näkemystä.

Tavallaan ajattelen, että jos jostain aiheesta olisi olemassa se oikea mielipide, niin sen olisivat monet asiantuntijat jo kertoneet. Jos ammattilaisetkaan eivät osaa olla yhtä mieltä (kyllä vai ei), niin miten minä voisin tietää sen paremmin?

Voi olla, että elän kuvitelmassa, että mielipiteen pitäisi olla jotain kiveen hakattua tai että vaihtoehtoja olisivat vain ääripäät?

(Olen elämässä muutenkin epävarma ja huono tekemään valintoja, mikä varmaan liittyy tähän samaan.)

Vierailija
12/12 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että mä vihaan tollasia ihmisiä!

Miksi?