Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten viruskeuhkokuume todetaan?

Vierailija
10.02.2016 |

Sikainfluenssan jälkitautia pukkaa. Henkeä ahdistaa, keuhkot vinkuu, lämpöä on jo neljättä viikkoa. Kova yskä. Antibiootit aloitettu, ei apua ainakaan vielä. Astmakiekko käytössä. Näkyykö keuhkonkuume aina röntgenkuvissa? Happisaturaatio 89 ja crp 7. Verenpaine ja pulssi korkeat. Huimaa ja päätä särkee. Paranenko vai meneekö tämä vielä huonompaan suuntaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli sikalenssu parisen viikkoa sitten.

Lämpöä ei enää ole, mutta yskittää ihan kamalasti ja yskä on todella kuivaa. Putkessa on sellainen jännä kutiseva fiilis ja usein tuntuu siltä kuin joku istuisi rinnan päällä. Keuhkoihin ei kuitenkaan satu lainkaan. 

Mä olen vaan ajatellut että tää on ihan normaalia lenssun jälkeistä yskää, mutta voisiko kyseessä olla jotain "vakavempaa"? Vaikka ei ole kuumettakaan?

Vierailija
2/8 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkokuva ainoa tapa. Soittelepa lääkäriin aamulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virus nostaa valkosolut, onko koholla?

Vierailija
4/8 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se keuhkoröntgenissä näkyy. Mun pojalla näkyi, vaikkei tulehdusarvot olleet vielä kovin koholla, eikä kuuntelemalla kulunut mitään. Ekat antibiootit eivöt tehonneet, joten 3 päivän päästä vaihettiin. Silloin tulehdusarvot oli jo tosi korkeat ja keuhkoista kuului kuuntemallakin.

Vierailija
5/8 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se keuhkoröntgenissä näkyy. Mun pojalla näkyi, vaikkei tulehdusarvot olleet vielä kovin koholla, eikä kuuntelemalla kulunut mitään. Ekat antibiootit eivöt tehonneet, joten 3 päivän päästä vaihettiin. Silloin tulehdusarvot oli jo tosi korkeat ja keuhkoista kuului kuuntemallakin.

Jos pojallasi oikeasti oli viruskeuhkokuume, niin tietenkään antibiootit eivät tehonneet. Niillä ei ole mitään vaikutusta viruksiin. Joko teillä oli bakteerin aiheuttama tulehdus, tai antibiootit annettiin muiden lisätautien pelossa.

Vierailija
6/8 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virus nostaa valkosolut, onko koholla?

Eikä nosta vaan laskee ja bakteerit nostaa, hohhijaa

Vierailija
7/8 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tuohon viruksen aiheuttamaan keuhkokuumeeseen vastata, mutta mulla jouduttiin vaihtamaan keuhkokuumeessa antibiootit kun alkoi kertyä, kansankielekkä sanottuna, nestettä keuhkoihin. Tätä keuhkokuumetyyppiä ei mitkään perus-Kefexinit paranna. Uusi kuuri tehosi.

Vierailija
8/8 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa tuohon viruksen aiheuttamaan keuhkokuumeeseen vastata, mutta mulla jouduttiin vaihtamaan keuhkokuumeessa antibiootit kun alkoi kertyä, *kansankielekkä sanottuna, nestettä keuhkoihin. Tätä keuhkokuumetyyppiä ei mitkään perus-Kefexinit paranna. Uusi kuuri tehosi.

*kansankielellä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi