Maidon lämmittäminen 6v lapselle
Eräs äiti on vahvasti sitä mieltä, että maidon on oltava lämmintä juotaessa. Myös päiväkodissa. Millaisia ajatuksia herättää?
Kommentit (7)
Kuulostaa oudolta, en ole aiemmin tuollaiseen törmännyt. Siis että aterialla juotava juoma (tässä tapauksessa maito) tulee lapselle lämmittää?
Vierailija kirjoitti:
Itse lopetin lämmittämisen vauvalle parin kuukauden iässä. Juoko tuo äiti itsekin lämmitettyä maitoa?
Vauvaparka :/
Ovatko tuon äidin sukujuuret jossain Suomen ulkopuolella? Muistelen kuulleeni, että jossain päin maailmaa kylmän maidon juomisen uskotaan aiheuttavan sairastumista. En kyllä muista, missä.
Onko äiti suomalainen? Etelä-Euroopassa juodaan lämmintä maitoa.
Ihan yleinen tapa ulkomailla. Kulttuuriero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lopetin lämmittämisen vauvalle parin kuukauden iässä. Juoko tuo äiti itsekin lämmitettyä maitoa?
Vauvaparka :/
En minä jääkaappikylmää antanut, vaan huoneenlämpöistä. Jääkaappikylmä vasta n. puolivuotiaasta eteenpäin. Ihan kokeneen neuvolalääkärin ohjeistuksella. Lapsi kasvoi ja kehittyi hyvin, nyt 12-v joka ei tykkää maidosta. Vauvana kun meni siinä 3 kk ikäisenä parhaimmillaan 1½ l / vrk.