Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkeä hei pyykinpesuun!

Vierailija
10.02.2016 |

Joskus taannoin luin keskustelupalstoja, liittyen pyykinpesuun. Pisti silmään, että muka kaikki pyykit pitäs pestä vähintään 60 asteessa... Siis mitä?! Eihän kaikki materiaalit kestä, saat sanoa heiheit silloin.. Ei kotioloissa tarvitse olla sairaala hygieniatasoa. Ja toinen on se, että ei kannata likapyykkiä säilyttää viikkoja pyykkikorissa oottamassa pesua, koska lika pinttyy sinä aikana tekstiilin, eikä lähde välttämättä pois sitten pesussa... Yms. Tälläiset aiheet.

Kommentit (1823)

Vierailija
1821/1823 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset pesuaineet pesee jopa 20-asteisessa vedessä, ei tarvitse lämmintä vettä. Itse pesen pesulapun mukaan.

Onko hyvinkin ekologista käyttää niin vahvoja kemikaaleja kuuman veden sijasta? Entä se veden puute, kun lika ei huuhtoudu pois pyykeistä?

Vierailija
1822/1823 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Hei pyykinpesu eroaa tavallisesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/1823 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset pesuaineet pesee jopa 20-asteisessa vedessä, ei tarvitse lämmintä vettä. Itse pesen pesulapun mukaan.

Onko hyvinkin ekologista käyttää niin vahvoja kemikaaleja kuuman veden sijasta? Entä se veden puute, kun lika ei huuhtoudu pois pyykeistä?

Eri jota lainasit

Vaihdoin tosiaan tästä syystä pesukoneen pulsaattorikoneeseen. Vaikutti siltä, että lika ei huuhtoudu kunnolla pois pyykeistä. Nyt siis määrittelen itse veden määrän pyykkimäärää kohden ja lämpötilan. Lisäksi huuhtelen runsaassa vedessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä