Järkeä hei pyykinpesuun!
Joskus taannoin luin keskustelupalstoja, liittyen pyykinpesuun. Pisti silmään, että muka kaikki pyykit pitäs pestä vähintään 60 asteessa... Siis mitä?! Eihän kaikki materiaalit kestä, saat sanoa heiheit silloin.. Ei kotioloissa tarvitse olla sairaala hygieniatasoa. Ja toinen on se, että ei kannata likapyykkiä säilyttää viikkoja pyykkikorissa oottamassa pesua, koska lika pinttyy sinä aikana tekstiilin, eikä lähde välttämättä pois sitten pesussa... Yms. Tälläiset aiheet.
Kommentit (1677)
Peseekö ne vettä säästävät pesukoneet ollenkaan kunnolla ? Tuntuu, että ottaa vain kahvikupillisen vettä 8 kilon pyykkiin. Olenkin alkanut kastella pyykin etukäteen ämpärissä ja lautan basta sitten pesukoneen rumpuun.
Piti olla laitan ja vasta. Kissa töni, niin meni pieleen 🐈🧺
Pöpötpois kirjoitti:
Öö siksi, että ne pöpöt ei kuole kun niitä huljuttaa alhaisemmissa lämpötiloissa. Meillä on kaikki vaatteet selvinneet 60 pesusta tähän mennessä.
Peset pyykkejä "pöpöjen" takia? Tulisipa jo se atomisota ja pyyhkisi vain kaiken tämän sxxstan pois.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Peseekö ne vettä säästävät pesukoneet ollenkaan kunnolla ? Tuntuu, että ottaa vain kahvikupillisen vettä 8 kilon pyykkiin. Olenkin alkanut kastella pyykin etukäteen ämpärissä ja lautan basta sitten pesukoneen rumpuun.
Jos sinulla en edestä täytettävä lasiluukullinen ja sellaista pyykkiä, jossa kastumisen näkee selvästi värin muuttumisena, voit nähdä omin silmin, miten käy. Monet siniset ja punaiset lakanat ovat sellaisia, joista näkee, että osa on edelleen kuivia, vaikka kone on hyrskyttänyt jo tunnin.
On monta tapaa laittaa lisävettä. Edestä täytettäviin voi laittaa pesuainelokeron kautta, ja joissakin voi laittaa ensin ottamaan villaohjelmalla paljon vettä ja vaihtaa sen sitten toiseen ohjelmaan.
Ai joku pesee täällä ison sakin pyykkiä 3kg koneella? 🤣 Jonkun pitäisi aina hoitamassa niitä pyykkejä päivisin ja monet koti konet pesee helposti 2h kerrallaan...
Taisi olla keksitty juttu vaan. 2
Mikä hajusteettomista pyykinpesuaineista on sinusta paras? Mitä suosittelisit?
Vierailija kirjoitti:
Allegro-jauhe.
Vierailija kirjoitti:
Minä en osta mitään, mitä ei kuudessakympissä voi pestä.
Et siis urheile. Etkä talvella palele, että tarvitsisit untuvatakin tai villasukat? Töissä ei ole tarvetta siisteille bleisereille tai mekoille? Ok, jos on aina kotona ja colleget päällä niin mikä ettei.
Vierailija kirjoitti:
Erisania olen käyttänyt vuosikaudet. Sekä jauhe että nestemäinen. Myös mustalle pyykille on oma pullo, säilyttää tummat värit. Ei mitään tuoksua jää.
Moikka, kysyn kokemuksia perlana pyykkiaineesta?
Vierailija kirjoitti:
Moikka, kysyn kokemuksia perlana pyykkiaineesta?
Oon itse ainakin tykännyt kovasti (tuoksu, pesutulos etc).
Vierailija kirjoitti:
Ai joku pesee täällä ison sakin pyykkiä 3kg koneella? 🤣 Jonkun pitäisi aina hoitamassa niitä pyykkejä päivisin ja monet koti konet pesee helposti 2h kerrallaan...
Taisi olla keksitty juttu vaan. 2
Mikä lie trolli ollutkaan kun tollasta keksi😆
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Jos sinulla en edestä täytettävä lasiluukullinen ja sellaista pyykkiä, jossa kastumisen näkee selvästi värin muuttumisena, voit nähdä omin silmin, miten käy. Monet siniset ja punaiset lakanat ovat sellaisia, joista näkee, että osa on edelleen kuivia, vaikka kone on hyrskyttänyt jo tunnin.
On monta tapaa laittaa lisävettä. Edestä täytettäviin voi laittaa pesuainelokeron kautta, ja joissakin voi laittaa ensin ottamaan villaohjelmalla paljon vettä ja vaihtaa sen sitten toiseen ohjelmaan.
Jopas on opit kyllä kone pesee ole huoleti
7 veljestä sukat hyviä. Kannattaa käyttää pari minsaa siiheen, että takin, housun taskut tyhjentää. Kone ei tykkää kolikoista, kynistä, purukumin jätös, nenäliinoista, karkkipapereist, hiekanjyvist..
mielummin koneeseen vähempi vaatetta kuin sulloa täyteen. Painorajat.
En minä ole sen suurempaa analyysiä niiden lycran kestävyydestä tehnyt. Olen vain pessyt ja pitänyt. Minulle riittää, kun ovat tukevat, joustolla ei niin suurta väliä kun minun muotoni alkavat olla hyvinkin "joustavat".