Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AIVASTA PAPERIIN, KIITOS!

Inhottava influenssa
10.02.2016 |

Oletteko panneet merkille, miten monet ihmiset aivastavat esim. Julkisissa liikennevälineissä ilman, että suojaavat suutaan millään tavalla? Olen ollut todella häkeltynyt nyt influenssakautena tästä epäsivistyneestä tavasta räkiä muita päin ja näin tartuttaa tautia eteenpäin. Pisaratartuntahan on yleisin influenssaviruksen tartuntakanava, ja se viittaa nimenomaan aivastelun myötä leviäviin viruksiin. Nuo pisarat leviävät aivastuksessa noin kahden metrin etäisyydelle. Näin ollen muistakaamme aivastaa paperiin tai esimerkiksi paidan hihaan. Muiden tartuttaminen tahallisesti on törkeää, varsinkin julkisissa kulkuvälineissä, joissa ei välttämättä pääse aivastelijaa "karkuun". Mikäli suomalaiset osaisivat aivastaa sivistyneesti, ei tarvittaisi influenssarokotteita. Terveydeksi!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen huomannut. Toinen ällistyttävä tapa on pärskäyttää kämmeniin. En tajua miksi ihmiset eivät yhtään ajattele! 😳

Tältä pystyy sentään suojautumaan pesemällä kädet ennen kuin hieroo silmiä, syö jne. Mutta aivastamiselta ei pääse pakoon mitenkään 😷

Aivan. Mutta kun sitä vettä ei aina ole saatavilla ja tartut johonkin ovenripaan tms., niin käsilaukusta löytyy käsidesi. 😊

Vierailija
22/27 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tarttuuko flunssa oikeasti mammoihin jostain pahuksen aivastelusta? Taidatte olla aika huonokuntoisia, kun vastustuskykyä ei ole tuon vertaa.

Kyllä se tarttuu ihan jokaiseen ihmiseen aivastelusta jos lääketieteeseen on uskominen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tarttuuko flunssa oikeasti mammoihin jostain pahuksen aivastelusta? Taidatte olla aika huonokuntoisia, kun vastustuskykyä ei ole tuon vertaa.

No tässä oli malliesimerkki henkilöstä, joka tarvitsisi valistusta. Nostakaahan tämä aihe keskustelun aiheeksi piireissänne! On oikeasti tietämättömiäkin ihmisiä, jotka sitten tahattomasti tartuttavat.

Vierailija
24/27 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoteen 2017 mennessä suomessa ei ole kuin muutama influenssapotilas

Vierailija
25/27 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee aivastukset sen verta varoittamatta, ettei siinä ehdi nenäliinaa kaivella. Aivastan kuitenkin maata kohti ja suojaan käsivarrella. Mutta mä aivastelen ihan vuoden ympäri päivittäin. Ei se kerro siitä, että olen viruskantaja.

Vierailija
26/27 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei ehdi tai jos tulee yllättäen, ei ole nessuja mukana. Yritän kyllä aina pitää, sekä taskussa että laukussa, mutta joskus loppuu. Mutta en ikinä aivasta kämmeniin, vaan kyynärpäähän, jos ei ole nessuja. 

Vierailija
27/27 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työparini pärskii jatkuvasti. Lisäksi pyyhkii housunsa ja paitansa hilseestä n. 2-4 kertaa TUNNISSA.

No ei siinä mitään, laihdunpa kivasti kun joka päivä kuvottaa olla töissä.

Anteeksi vain, tämä oli kyllä hupaisa. Vaikka todellisuus on varmasti kamala. Eikö typille voisi sanoa pärskimisestä? Kuitenkin työkaveri...

No ei sille aivastelulle oikein mitään aina voi jos johtuu esim. allergiasta. Mun työpaikalla yks siitepölyallergikko pärskii keväästä syksyyn ja kiskoo allergialääkettä.

Ei vaikuta allergikolta. Eikä aivastelu ole ongelma vaan se että antaa tulla vaan... Pöydällä kuitenkin nenäliinalaatikko siinä silmien alla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme