Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kehtaisin mennä leipäjonoon?

Vierailija
10.02.2016 |

Eli mistä saisin rohkeutta mennä leipäjonoon? Asun pienellä paikkakunnalla jolla melkein kaikki tuntee toisensa ja sana leviää varmasti. Olen sössinyt raha-asiani niin ettei leipäjonolle jää muuta vaihtoehtoa, jos ja kun tahdon syöttää lapselleni loppukuusta muutakin kuin kaurapuuroa, margariinia ja hilloa kouluruuan lisäksi. Hävettää, nolottaa, pelkään niin kovasti mitä musta ajatellaan... Lapsen takia on pakko nöyrtyä, mutta miten ihmeessä varmistan sen etten jänistä viime tipassa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonossa seisoskelu on kuule iha normaalia ku taloustilanne on huono. Tyhmiä ne on ketkä jää kotii riutumaa nälässä pyörtymiseen asti.

Vierailija
2/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonossa käyminen on noloa. Sille ei voi mitään, se täytyy vaan hyväksyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältä palstalta sain tänään lukea, että olen törkeä koska käyn leipäjonossa ja vaimonikin on vaikka ei käykään, se ruoka, jonka saan on kuulemma tositarvitsijoilta poissa. Olen sen verran läheltä seurannut tuota vapaaehtoistoimintaa, ollut vähän mukana itsekin, ja olen nähnyt minkälaiset määrät ylijäämäruokaa järjestölle tulee, minkälaiset määrät sitä jaetaan ja minkälaisia määriä pahimmmillaan joudutaan pilaantuneena tai muuten yli-ikäisinä hävittämään. Ainoat häviäjät ovat siis kaatopaikan rotat, kukaan ihminen ei ainakaan meidän jonossa ole koskaan jäänyt ilman.

Ja kohta muuten menen taas, tule sinäkin, ei siinä mitään hävettävää ole. Jos joku tuttu sinut siellä näkeekin, hän on hyvin suurella todennäköisyydellä samalla asialla itsekin.

Vierailija
4/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kameran kanssa ja kerro tekeväsi juttua ja testiä leipäjonoilusta blogiin.

Vierailija
5/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene kameran kanssa ja kerro tekeväsi juttua ja testiä leipäjonoilusta blogiin.

Kerro kenelle? Entä jos kukaan ei kysy, vaan kaikki keskittyy vaan nolostelemaan omaa tilannettaan?

Pienellä paikkakunnalla yksi vaihtoehto on, että naamioituu leipäjonoon, tekee itsensä tunnistamattomaksi esim. myssyllä, eri muotoisiksi meikatuilla kulmakarvoilla, mahd. silmälaseilla, jos löytyy Tiimarista halvat lukulasit.

Vierailija
6/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku tuttu sinut siellä näkeekin, hän on hyvin suurella todennäköisyydellä samalla asialla itsekin.

Tuo pätee varmaan Helsingissä ja muissa isoissa kaupungeissa, joissa on porukkaa kuin pipoa ja massaan on helppo hukkua. Omassa pikkukaupungissani ruokaa jaetaan keskustassa ja muutama eläkeläismummo kerääntyy aina viereen kyyläämään, keitä sinne tulee ja millaisessa kunnossa, mitä ruokaa niille annetaan yms.

Vierailija
7/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee mieluummin ns. "laajennettu". Raha-asiat rempallaan on paljon käsittämättömämpää.

Vierailija
8/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitset apua lapsellesi ja itsellesi, niin tietenkin menet jonoon. Pikkukaupungissa riittää juorunaiheita loputtomiin. Sinä olet vain yksi niistä.

Paljon pahempia tekoja on, kuin tarvittavan ruoan hakeminen. Oikeasti.

Ehkä joku kyttääjämummo haluaa auttaa sinua ja tarjoaa teille ruokaa. Ihmisistä ei koskaan tiedä. 

Vierailija
9/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudu burkhaan. Kertakäyttöisen voi tehdä vaikka jätesäkistä leikkaamalla silmien kohdalle pienen aukon.

Vierailija
10/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee mieluummin ns. "laajennettu". Raha-asiat rempallaan on paljon käsittämättömämpää.

Päivän aivopieru.

Vierailija
11/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeesti vaan jonon jatkoksi. Kaikki me joskus apua tarvitaan. Tsemppiä ja kaikkea hyvää teille.

Vierailija
12/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku tuttu sinut siellä näkeekin, hän on hyvin suurella todennäköisyydellä samalla asialla itsekin.

Tuo pätee varmaan Helsingissä ja muissa isoissa kaupungeissa, joissa on porukkaa kuin pipoa ja massaan on helppo hukkua. Omassa pikkukaupungissani ruokaa jaetaan keskustassa ja muutama eläkeläismummo kerääntyy aina viereen kyyläämään, keitä sinne tulee ja millaisessa kunnossa, mitä ruokaa niille annetaan yms.

Tämä paikkakunta missä minä käyn ei ole edes kaupunki. Täällä minulla on paljon tuttuja, sillä olen täällä syntynyt ja ikäni, yli puoli vuosisataa asunut. Näen siellä usein tuttuja ja he näkevät minut ja saattaa olla, että jotkut juoruavat mutta sitä en noteeraa. Minä olen sitä mieltä, että jos rahasta on pulaa, on hölmöä olla hakematta ilmaiseksi hyvää ruokaa, jonka seuraava osoite olisi kaatopaikka.

Vierailija
13/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin ap asut? Jos sattuisit asumaan tässä lähiseudulla, voisin neuvoa parikin hyvää paikkaa joihin molempiin pääsee junalla.

Vierailija
14/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreen leivän saat kun ostat jauhot (ei maksa paljoa) hiivaa, vesi ilmaista ja suolaakin taitaa löytyä koska sitä menee niin vähän. Itse en kehtaisi olla leipäjonossa mutta ei silti eipä ole tarvettakaan. 

Vierailija
15/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudu tunnistamattomaksi. Nyt on vielä niin kylmä että voi helposti vetää pipoa ja huppua päähän tuskin kukaan näkee. Voi myös pukeutua mieheksi tai maahanmuuttajaksi :D Tai siten vaan menet ihan pokkana sinne jonon jatkoksi.

Vierailija
16/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoreen leivän saat kun ostat jauhot (ei maksa paljoa) hiivaa, vesi ilmaista ja suolaakin taitaa löytyä koska sitä menee niin vähän. Itse en kehtaisi olla leipäjonossa mutta ei silti eipä ole tarvettakaan. 

Meän hanasta tuleva vesi ainakin maksaa. En tiiä onko teillä oma kaivo vai mikä ku ilmasta vettä on.

Vierailija
17/17 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonossa käymistä ei kannata häpeillä. Keskitä häpeäsi siihen miten olet päätynyt tilanteeseen jossa joudut turvautumaan ruoka-apuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme