En jaksa olla enää herkkä ja ahdistuva! Self help -vinkkejä?
Rasittavaa, ikää on jo 33 mutta edelleen olen epävarma, ahdistuva ja herkkä. Olen itsetietoinen kodin ulkopuolella liikkuessani, missä tahansa missä on muita ihmisiä, ja näen itseni muka muiden silmin äärimmäisen negatiivisessa valossa. Järjelläni tiedän, että olen ihan mukava, fiksu ja täysin yhteiskuntakelpoinen ihminen, mutta tunnetasolla en usko sitä. Luulin että tasapainoinen elämä ja lapsen saaminen auttaisivat, mutta kissanviikset, tilanne pahenee vain :/ Terapiaan en ole vielä valmis lähtemään, mutta jos vielä pari vuotta jatkuu samanlaisena tai menee huonommaksi niin sitten on kai pakko.
Tästä olisi voinut vuodattaa vaikka kuinka pitkästi, mutta lyhyesti näin. Miten te muut olette päässeet tällaisista fiiliksistä eroon, tai jos kamppailette niiden kanssa, mitä yritätte tehdä asialle?
Niin ja tiedän toki, että esimerkiksi se herkkyys on myös kiinteä ja arvokaskin osa identiteettiäni. Haluaisin vain osata kääntää sen positiiviseksi tämän ahdistumisen sijaan :/
Kommentit (2)
Muista että et ole yksin, moni muukin kärsii samasta ongelmasta kun Sinä. Tarkoitat kai sosiaalisten tilanteiden fobiaa? Oletko käynyt lääkärissä? Hae apua. Ei välttämättä poista kokonaan ongelmaa mutta helpottaa.
Ja todellakin, muista että et ole ainoa jota ahdistaa. Etkä ole hullu.
Tietenkin menet terapiaan.
Ketään muuta ei yleensä kiinnosta vastaantulevat ihmiset. Saat outoja käsityksiä lukemalla tätä sekopäiden ja tietämättömien palstaa.
Useimmat ihmiset ovat kiinnostuneita vain ja ainostaan itsestään. Aina.
Elämäsi menee hukkaan, kun hermoilet täysin turhista asioista.