Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut naiset eivät aikuisiälläkään opi meikkaamaan kunnolla?

Vierailija
10.02.2016 |

Tiedän erään kaverin, jolta meikkaaminen ei todellakaan suju. Monesti tehnyt mieli mainita asiasta ja antaa neuvoja perusasioihin.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö -11 ja toinen silmä ei oikein toimi muutenkaan kunnolla, eli en saa tarkennettua katsetta peilin kautta oikeisiin paikkoihin, jos nyt muutenkaan saisin selvää näkemästäni. Sellaista peiliä ei ole vielä löytynyt, minkä kanssa onnistuisi kunnolla, mutta tarpeeksi hyvin sentään. Ikinä en tule oppimaan rajauksia, siltä se ainakin tuntuu, vaikka miten yrittää, eli jätän ne pois ja meikki tuntuu jotenkin valjulta. Luomivärinkin laitan näppituntumalla kun en saa silmiä yksittäin kiinni ollenkaan, vaan se on molemmat tai ei kumpikaan.

Vierailija
42/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän erään kaverin, jolta meikkaaminen ei todellakaan suju. Monesti tehnyt mieli mainita asiasta ja antaa neuvoja perusasioihin.

jos se olen minä, niin neuvo!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin selkeän eron kun aloin käyttämään pohjustusainetta (primer) ja meikin kiinnityssuihketta, miten kauniin ja pysyvän pohjan noilla saa aikaan. Kaikki primerit ja suihkeet ei tietenkään ole hyviä, mutta itse tykkään Urban Decayn All Nighter-kiinnityssuihkeesta ja primerinä toimii Benefitin Porefessional tai Make Up For Everin Step 1 Primer. Meikki pysyy kauniina koko päivän!

Vierailija
44/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle meikkaaminen on vaikeaa, koska kärsin tos:ta eli kädet puutuvat. Osaan, mutta se vaatii enemmän aikaa.

Vierailija
45/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmevitonen ja tajusin n. Vuosi sitten, että alaluomi on paras jättää ehostamatta koska vaikutelma on suttuinen! Harvat tyngät alaripset, tummat silmänaluset jne jne....

.

Vaikka miten taputtelisi pohjustusvoidetta, kaikki leviää sutuksi !

joten ei enää IKINÄ rajauksia alas.

mutta kun tämän ikäinen akka opettelee ylärajauksia vapisevin käsin ja huononäköisenä, niin lopputulos on melko hupaisa :-D

olen myös ensimmäistä kertaa elämässäni tutustunut poskipunaan ja huultenrajauskynään..

ai mitenkö meikkasin ennen?kajalia alas, meikkivoide, huulipunaa ilman rajaamisia

Vierailija
46/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en meikkaamisesta oikein välitä mutta millä ihmeellä te saatte ne meikit sotkettua? Itselläni ei ole ikinä levinnyt mikään meikkivoide tai ripsari ympäri lärviä. Eikä karissut pois. Saatan päivänmittaan ajatuksissani läämiä naamaani tai nojata siihen, tai raapia silmäluomea tai silmännurkkaa kun kutittaa. Mitä ihmettä te teette jos teillä leviää kaikki? :D

Vierailija
47/64 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en meikkaamisesta oikein välitä mutta millä ihmeellä te saatte ne meikit sotkettua? Itselläni ei ole ikinä levinnyt mikään meikkivoide tai ripsari ympäri lärviä. Eikä karissut pois. Saatan päivänmittaan ajatuksissani läämiä naamaani tai nojata siihen, tai raapia silmäluomea tai silmännurkkaa kun kutittaa. Mitä ihmettä te teette jos teillä leviää kaikki? :D

Minä kerroin tuolla jo aiemmin ripsivärin laittamisesta, että se harja sotkee, kun yrittää sinne ihan ripsen juureen. Rajauksien kanssa taas en tiedä mitä tapahtuu, mutta ne vain leviää. Kun ripsien juureen laittaa rajauksen ja menee puoli tuntia, niin se piirretty viiva on silmäluomella tarttuneena. Ja kun menee useampi tunti, alarajaus valuu alaluomelle, jos ei sitä välillä pyyhi pois.  Kerroin myös luomiväristä, joka tarttuu epätasaisesti. Yhteen kohtaan jää kauhea kerros ja toiseen kohtaan ei tartu mitään. Sitten kun niitä yrittää häivyttää, niin kaikki lähtee.

Vierailija
48/64 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos on omasta mielestään tarpeeksi nätti ilman meikkiä niin ei kai sitä mikään pakko ole harrastaa. Itse venyn joskus laittamaan ripsaria, siinä kaikki :P.

Vierailija
49/64 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tehdään töitä eikä koreilla turhaa. Meikkaukseen syventyminen on epäolennaista.

Vierailija
50/64 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan osaa :( ottaisin mielelläni vastaan opetusta. Käytän vaan huulipunaa tai -kiiltoa, jotain bb-voidetta joskus ja kulmaväriä.

Mulla on isot ihohuokoset joita en osaa piilottaa vaikka haluisin! Vinkkejä???

Vierailija
51/64 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkkejä, miten meikin saa pysymään rasvaisella ja ruttuisella alaluomella? olen vasta kolmekymppinen, mutta esikoisen syntymä toi pysyvät ruttupussit silmien alle. iho on rasvainen.

vaikka mitä yrittää, tunnin sisällä on ripsiväri karissut ja rajausväri levinnyt..! :(  vaikutelma on todella epäsiisti ja jotkut luulevat että nukun meikit naamassa !

Vierailija
52/64 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vinkkejä, miten meikin saa pysymään rasvaisella ja ruttuisella alaluomella? olen vasta kolmekymppinen, mutta esikoisen syntymä toi pysyvät ruttupussit silmien alle. iho on rasvainen.

vaikka mitä yrittää, tunnin sisällä on ripsiväri karissut ja rajausväri levinnyt..! :(  vaikutelma on todella epäsiisti ja jotkut luulevat että nukun meikit naamassa !

Alaluomea ei nykyään ole tapana sen kummemmin meikata arkimeikkiin.

Osta parempi ripsiväri ja älä rajaa alaluomea, siinä helppo ratkaisu ongelmiisi.

Vierailija
53/64 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kun jotkut sanovat, että onko pakko muka meikata, mutta kyse oli huonosta meikistä. Tunnen pari 50 n joiden meikki on juuri tuo jonkun mainitsema hirmuisen leveä alaluomen rajaus, opittu joskus 30 vuotta sitten. Pandakatse.....

Vierailija
54/64 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta parempi ripsiväri ja älä rajaa alaluomea, siinä helppo ratkaisu ongelmiisi.

mikä olisi vedenkestävää parempi?

Vierailija
55/64 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma näyttää minusta olevan se, että on opeteltu joku meikkityyli omina teinivuosina, ja samaan tyyliin meikataan vielä 35-vuotiaana. Näitä näkee ikäisissäni (36) tosi paljon, että kulmakarvat on nypitty ja piirretty ohuiksi puolikaariksi, ja silmissä on vahvat mustat rajaukset ympäri silmän. Saattoi näyttää hyvältä kun oltiin 15v ja vuosi oli -95, mutta nykyään näyttää vain sottaiselta ja vanhanaikaiselta, ja saa myös ihmisen näyttämään vanhalta. Ja vanhemmissa ikäluokissa näkee yleisesti vieläkin esim. kasarimeikkiä.

Suosittelen kaikille jotka ylipäätään haluavat meikata, seuraamaan kosmetiikkablogeja. Pysytte ajan hermolla, ja kutakin "trendimeikkiä" voi kyllä soveltaa omaan naamaan sopivaksi. Silloin näyttä siistiltä, eikä turhaan vanhenna itseään. Vanhanaikainen meikki on sama, kuin pitäisi niitä samoja teini-ajan vaatteita yhä. Ja sama toki pätee hiustyyliinkin, se "beverly hills 90210" -etutukkaheitto ei ehkä enää ole hyvännnäköistä...

Vierailija
56/64 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin on siis epäselvää, että meikkiä kuuluu päivän aikana siistiä hiukan vanupuikolla, puuterilla tms.? :) Jos tätä joutuu kohtuuttomasti tekemään, silloin on huonot tai omalle iholle epäsopivat tuotteet käytössä. Oikeat tuotteet selviää kokeilemalla ja vaikka googlailemalla (netistä löytyy uskomaton määrä näille meikkijutuille pyhitettyjä blogeja).

Itse en meikkaa alaripsiä ollenkaan, koska hikoan hieman kasvoista ja ripsari tuhriintuisi. Sen sijaan teen alaripsien tyveen vaaleanruskean rajauksen ja pehmennän sen sormilla. Ei näy valuminen, tulos on luonteva.

Vierailija
57/64 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä olisi vedenkestävää parempi?

Luuletko, että "vedenkestävä" on joku tae hyvyydestä? Niitäkinhän on noin 100 erilaista... Vedenkestävä ei muutes tarkoita rasvankestävää, eli hyvin voi tahriintua jos iho on rasvainen. 

Ikävä kyllä kosmetiikassa pitää itse etsiä se, joka omalle iholle ja käyttötavoille toimii. Itselläni on käytössä Cliniquen Lash Power, joka lähtee vain lämpimällä vedellä. Ikinä en ole sitä saanut sotkettua, vaikka sillä kuljen jumpissa ja salilla, pyöräilen sateessa jne ja ihokin on rasvainen. Monet kehuvat myös Sensain 38:a, mutta itse en tykännyt siitä yhtään, se sotki ja oli vaikea poistaa.

Vierailija
58/64 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmämeikin leviämisongelmiin: meikin pohjalle kannattaa aina laittaa (luomivärin)pohjustusaine eli primer. Näitä löytyy lähes kaikilta merkeiltä, oman suosikkini olen löytänyt Urban Decaylta, jota ainakin Helsingin Sokos myy. Noilla UD:n tököteillä luomivärit oikeasti kestävät koko päivän. Luomivärin levittämistä kannattaa harjoitella vaaleilla, esimerkiksi beigeillä, haalean roosan tai harmaan sävyisillä, ei-räikeillä väreillä. Tummemmat varjostavat värit voi ottaa mukaan sitten kun taito harjaantuu, mutta neuvoisin silti olemaan ottamatta käyttöön sitä kaikkein tumminta luomiväriä. Luomen pohjustus myös estää luomen rasvoittumista jolloin ripsivärikään ei lähde niin helposti leviämään. Ripsivärin leviämiseen minulla ei ole pohjustuksen lisäksi muuta neuvoa kuin kokeilla eri merkkejä ja löytää juuri se oma suosikki. 

Tuo Joe Blascon meikki/peitevoide tosiaan on hyvä hankinta. Olen kärsinyt sekä aknesta että todella rasvaisesta ihosta, minkä "ansiosta" minusta on vuosien harjoittelulla tullut hyvä meikkaaja. Tosin olen (onnekseni) aina tykännyt meikkaamisesta, eikä se ole koskaan tuntunut pakolta :)

Vierailija
59/64 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en millään jaksaisi sivellä niin monta kerrosta naamaan kuin nykymeikkaaminen vaatii. Ei ole aikaa, eikä oikeastaan kärsivällisyyttäkään sellaiseen. Olen ehkä tämän asian kanssa aika yksin, mutta mun mielestä meikki tuntuu jotenkin pahalta kasvoilla ja silmissä. Käytän vain ruskeaa rajauskynää ripsien tyvessä, kun en enää pysty ripsiväriä käyttämään.

Vierailija
60/64 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en millään jaksaisi sivellä niin monta kerrosta naamaan kuin nykymeikkaaminen vaatii. Ei ole aikaa, eikä oikeastaan kärsivällisyyttäkään sellaiseen. Olen ehkä tämän asian kanssa aika yksin, mutta mun mielestä meikki tuntuu jotenkin pahalta kasvoilla ja silmissä. Käytän vain ruskeaa rajauskynää ripsien tyvessä, kun en enää pysty ripsiväriä käyttämään.

Niinpä. En jaksa laittaa yleensä edes meikkivoidetta ja puuteria ja sitten niiden lisäksi pitäisi vielä olla kosteusvoiteet, primerit, peitevoiteet ja varjostukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän