Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut naiset eivät aikuisiälläkään opi meikkaamaan kunnolla?

Vierailija
10.02.2016 |

Tiedän erään kaverin, jolta meikkaaminen ei todellakaan suju. Monesti tehnyt mieli mainita asiasta ja antaa neuvoja perusasioihin.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla olis rasvoittuva iho, käyttäisin mineraalimeikkiä. Esim. Lily Lolo on hyvä merkki. Mutta koska olen kuivaihoinen, se näyttää ankealta ihollani.

Ei peitä tarpeeksi. Usein rasvoittuvalla iholla on epäpuhtauksia, jotka pitää saada piiloon.

Vierailija
22/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditaanko pelkkään ripsivärin laittoon ja silmänalusten peittämiseen esteettistä silmää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle pelkästään ripsivärin laitto on vaikeaa, kun en saa sitä ihan juureen asti sotkematta koko silmää ja ripset ovat tosi vaaleat. Sieltä sitten loistaa "tyvikasvu".

Vierailija
24/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut nyt viime aikoina sellasen ongelman että osaan kyllä periaatteessa meikata, rajaukset ym sujuu. Mutta olen meikannut n.18-vuotiaasta samalla kaavalla ja nyt kun on varaa ostaa laadukkaat välineet ja meikit ja tosiaan se meikkaus sujuisi, niin huomaan että kasvot on muuttuneet ja se sama meikki ei jotenkin toimi enää. Ja vaikea alkaa opetella uutta tyyliä. Niin ja olen nyt 26v.

Vierailija
25/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No auta mua? Voi olla että olen kaverisi. :D Ainakin sorrun meikkausmokiin. :(

Eli pitäisi löytää:

-Meikkivoide tosi rasvoittuvalle iholle, joka peittää tosi hyvin mutta ei jää pakkeloidun näköiseksi.

- Peiteaine, jonka voi laittaa tuon meikkivoiteen päälle tosi punaisille näpyille ja puuteri joka ei jää pakkeloidun näköiseksi.

Myönnän että joskus tulee muu meikki vain sutaistua jotenkuten, koska jos ollaan rehellisiä niin kukaan ei kiinnitä muuhun huomiota kuin nykyiseen kamalaan meikkopohjaani ja ihooni. Ainoa mikä olisi kamalampi, niin vaihtoehto etten käyttäisi meikkiä ollenkaan.

Ehkä kaverillasi on sama tilanne, sen pitää valita huonon, tosi huonon ja järkyttävän väliltä.

Rasvaiselle iholleni ei oo mikään toiminu paremmin puuterina ku talkki! Sitä voi lisätä pitkin päivää ilman pakkeloitumisefektiä. Ei mulla muuta.

Vierailija
26/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No auta mua? Voi olla että olen kaverisi. :D Ainakin sorrun meikkausmokiin. :(

Eli pitäisi löytää:

-Meikkivoide tosi rasvoittuvalle iholle, joka peittää tosi hyvin mutta ei jää pakkeloidun näköiseksi.

- Peiteaine, jonka voi laittaa tuon meikkivoiteen päälle tosi punaisille näpyille ja puuteri joka ei jää pakkeloidun näköiseksi.

Myönnän että joskus tulee muu meikki vain sutaistua jotenkuten, koska jos ollaan rehellisiä niin kukaan ei kiinnitä muuhun huomiota kuin nykyiseen kamalaan meikkopohjaani ja ihooni. Ainoa mikä olisi kamalampi, niin vaihtoehto etten käyttäisi meikkiä ollenkaan.

Ehkä kaverillasi on sama tilanne, sen pitää valita huonon, tosi huonon ja järkyttävän väliltä.

En ole ap, mutta tässä muutamia vinkkejä sulle!

- Rasvaiselle iholle todella hyvä markettimeikkivoide on Loreal Infallible 24h-Matte meikkivoide, joka peittää ja tasoittaa ihon sävyä, sekä oikeasti on mattapintainen. Helppo levittää sormin ja on suhteellisen edullinenkin! Pesee monet kalliimmat meikkivoiteet mennen tullen.

- Joe Blascolta löytyy parhaat peiteaineet ja vaikka hinta voi kirpaista, niin tuote kestää kauan. Itselläni on luonnostaan tosi tummat silmänaluset ja finnejä tulee joskus, niin tällä saa oikeasti kaikki piiloon :D

- Meikin kiinnittämiseksi irtopuuteri on parasta. Laura Mercierin irtopuuteri on huipputuote, mutta en tiedä saako sitä suomesta (itse tilaan rapakon takaa). Olen tykännyt myös Lumenen irtopuutereista, tulee luonnollinen lopputulos ja pitää kiillon kurissa.

Toivottavasti auttoi :>

Vierailija
27/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle pelkästään ripsivärin laitto on vaikeaa, kun en saa sitä ihan juureen asti sotkematta koko silmää ja ripset ovat tosi vaaleat. Sieltä sitten loistaa "tyvikasvu".

Vanupuikot ovat hyvä apu etenkin silloin, kun meikataan silmiä. Kostutetulla vanupuikolla on helppo pyyhkiä ylimääräiset ripsivärit ja muut sotkut pois ilman, että muu meikki menee pilalle.

Vierailija
28/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja miksi Suomessa on lähes synti pitää meikkaamisesta, kosmetiikasta tai yleensäkään mistään ulkonäköön liittyvästä?

Itse rakastan meikkejä, tykkään kokeilla eri tyylejä ja värejä, tykkään laittaa hiuksiani ja teen itse hiuspidennyksiä, pidän myös kauniista vaatteista, kengistä ja shoppailusta ja tämä tuntuu närästävän jotain naisia ihan jumalattoman paljon. Mun pitäisi olla vähintäänkin tyhmä tai pinnallinen tämän takia ja sitten suututaan, kun huomataan ettei näin olekaan ja tuhahdellaan, että
"mulla on muutakin sisältöä elämässä" tai että "onneksi mun elämässä on muutakin sisältöä".

Nojoo, niin on minullakin, en tajua mistä tuo suomalaisten päähänpinttymä tulee, että jos ihminen meikkaa niin sitten se ihminen ei teekään mitään muuta kuin vaan meikkaa. :DD

Harvempi ihminen pitää meikkaamista syntinä.

Niin löytyy tuhahtelijoita muustakin elämästä, kuin niitä jotka haukkuu ihmiset jotka eivät meikkaa.

Kunpa molemmat kannat jotka arvostelevat toisten elämää, tukkisivat vaan turpansa.

Vierailija
29/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tästä on kyse, kun jotkut ihmiset eivät vaan yksinkertaisesti osaa. Miten ei voi osata? Harjoittele. Miten saat sotkettua koko silmän?

Vierailija
30/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tästä on kyse, kun jotkut ihmiset eivät vaan yksinkertaisesti osaa. Miten ei voi osata? Harjoittele. Miten saat sotkettua koko silmän?

Anteeksi, kuulostin todella ilkeältä kommentillani. Ei tosiaan ollut tarkoitus. Unohdin mainita, että käy säännöllisin väliajoin kestovärjäämässä ripsesi mustiksi, jolloin tyvikasvu ei erotu. Itse teen samoin ja minulla on myös vaaleat oljenväriset ripset luonnostaan.

Vierailija
31/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Tai en nyt sen kummemmin ole kiinnittänyt huomiota siihen osaako joku meikata vai ei, mutta monet kerrat olen kuullut kehuja ja ihmettelyä omasta meikistäni "miten sä osaat meikata noin hyvin?". Vaikka siis mielestäni ihan perusmeikistä kysymys, ei mistään ihmeellisestä ja olen luullut että kaikki osaa... 

Toisaalta olen miettinyt että ehkä kaikille ei vaan sovi meikki samalla tavalla? Itse voin laittaa melko paljon pakkelia, enkä siltikään näytä ylimeikatulta.

Vierailija
32/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Tai en nyt sen kummemmin ole kiinnittänyt huomiota siihen osaako joku meikata vai ei, mutta monet kerrat olen kuullut kehuja ja ihmettelyä omasta meikistäni "miten sä osaat meikata noin hyvin?". Vaikka siis mielestäni ihan perusmeikistä kysymys, ei mistään ihmeellisestä ja olen luullut että kaikki osaa... 

Toisaalta olen miettinyt että ehkä kaikille ei vaan sovi meikki samalla tavalla? Itse voin laittaa melko paljon pakkelia, enkä siltikään näytä ylimeikatulta.

Varmasti ei sovi sama meikki kaikille. Ja myöskään sama tyyli ei sovi kaikille. Turha ruveta laittelemaan mitään smoky eye-juttuja tai vastaavia minulle - kyllä töissä katsoittais vähän pitkään kun vakavasti otettu virkanainen kävelisi käytävillä silmät mustana... Meikin tarkoitus kai on korostaa persoonaa sen henkilön oman halun mukaisesti, kannattaa vain hyväksyä jos osa haluaa pitäytyä aika "meikittömässä meikissä". Ja kyllä ne jotka oppia haluavat pyytävät sitä, kaikki eivät todellakaan edes halua sellaista paksun pakkelin meikkiä jota osa arvostaa.

Vierailija
33/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaamista täytyy opetella. Siinä ei voi ollakaan mestari, jos vasta aloittelee. Usein teini-iässä tai nuorena aikuisena koetaan meikkaamisen harjoitteluvaihe, jolloin opitaan kokemuksen kautta. Kyllä se ajan myötä siitä kohenee. Harjoitusta vaan.

Vierailija
34/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten, kun laitan sen ripsiväriharjan ihan sinne ripsen tyveen, se harja sotkee koko silmäluomen. Ja muutenkin kun ripsiväriä laittaa ripsien yläpuolelle, ne ripset jäävät tosi raskaan näköisiksi. Yleensä en laitakaan ripsiväriä kuin ripsien alapuolelle, mutta sitten se "tyvikasvu" jää loistamaan. 

Vierailija
35/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan vaan ripsiväriä ja peitepuikkoa. Ei riitä kädentaitoja muuhun ja vieläkin osaan tökätä itseäni harjalla silmään tai jotain. En jaksa opetella enempää, kun tässäkin oli opettelua. Minulla vaan ei ole kädentaitoja eikä silmää. Otan kestovärin ripsiin jos ehdin, mutta nyt en ole taas ehtinyt, kun kosmetologit on auki yleensä 10-17, eikä se aika mulle sovi. En ole löytänyt sellaista luotettavaa kotona tekevää, enkä oudolle halua mennä. 

Vierailija
36/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti ei sovi sama meikki kaikille. Ja myöskään sama tyyli ei sovi kaikille. Turha ruveta laittelemaan mitään smoky eye-juttuja tai vastaavia minulle - kyllä töissä katsoittais vähän pitkään kun vakavasti otettu virkanainen kävelisi käytävillä silmät mustana... Meikin tarkoitus kai on korostaa persoonaa sen henkilön oman halun mukaisesti, kannattaa vain hyväksyä jos osa haluaa pitäytyä aika "meikittömässä meikissä". Ja kyllä ne jotka oppia haluavat pyytävät sitä, kaikki eivät todellakaan edes halua sellaista paksun pakkelin meikkiä jota osa arvostaa.

Smoky eyes ei tarkoita sitä, että maalataan silmät mustiksi. Sen voi tehdä ihan millä tahansa värillä ikinä vaan haluakaan.

Vierailija
37/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, kuulostin todella ilkeältä kommentillani. Ei tosiaan ollut tarkoitus. Unohdin mainita, että käy säännöllisin väliajoin kestovärjäämässä ripsesi mustiksi, jolloin tyvikasvu ei erotu. Itse teen samoin ja minulla on myös vaaleat oljenväriset ripset luonnostaan.

Minäkin jossain vaiheessa aina kestovärjäsin ripsiä, mutta se jäi, kun kukaan ei enää kotioloissa minulle sitä tee.

Vierailija
38/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Smoky eyes ei tarkoita sitä, että maalataan silmät mustiksi. Sen voi tehdä ihan millä tahansa värillä ikinä vaan haluakaan.

Juuri näin, mutta se tarkoitus on kai luoda utuinen katse - joka taas ei ehkä ole se haluttu jos yrität vakuuttaa työssäsi, sellainen terävä, älykäs katse... t. edellinen jolle vastasit

Vierailija
39/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maybellinen dream matte mousse (tai jokin sellainen) on paras meikkivoide ikinä! Käytin ennen nestemäistä meikkivoidetta ja totesin kaikki aivan surkeiksi. Naama kiilsi vaikka laittoi puuteria päälle. Tuon moussen kanssa en ole tarvinnut puuteria lainkaan.

Vierailija
40/64 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo mousse oli kyllä ihan kuraa. eikä se nestemäisellä tehty pohjakaan kiiltele sen kummemmin kun pohjustaa ja kiinnittää sen kunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan