Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ihan oikeasti parisuhteen laskujen maksusta!!!

Ihmettelen!
10.02.2016 |

Tuossa alla oli keskustelu otsikolla "Nainen, kun synnytit, kuka maksoi sairaalalaskusi?" Siis mitä???!!! Miksi jotkut ovat parisuhteessa, jos pitää tuollaisia miettiä? Jos ollaan parisuhteessa, niin on kyllä outoa, jos ei se maksa, jolla sillä hetkellä on rahaa. Eikä niitä laskeskella jälkeenpäin. Vai onko teillä suhteita, että toinen ryyppää heti koko palkkansa ja toinen joutuu kaiken muun maksamaan?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos ollaan parisuhteessa, niin on kyllä outoa, jos ei se maksa, jolla sillä hetkellä on rahaa."

Joo, ja 99% tapauksista tämä nyt vaan sattuu olemaan se mies...

Alahan kalppia röihin siitä muitten lompakolta

Vierailija
2/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että 99 % lapsi on sen miehen! mäö maksoin kyllä ihan itse, mutta onhan äitiyslomalla vielä alkuun ihan hyvä korvaus. Itse sain palkkaa ekat 3 kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tarvinnut tommosiakaan miettiä, kun sossu maksoi! :)

Vierailija
4/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko se ensimmäinen kulu lapsesta mitä mies maksaa. Siihen mennessä nainen tehnyt jo huomattavasti enemmän lapsen eteen....

Vierailija
5/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä meni niin, että silloin kun olin työtön/opiskelin, niin puoliso maksoi suurimman osan menoista. Nyt kun minä olen töissä ja puoliso opiskelee, minä lähes kaiken. En ole mitään takaisin pyytämässä enkä antamassa, eikä ole hänkään. En jaksaisi sellaista "minun rahat ja sinun rahat erikseen"-meininkiä... Näin meillä siis ollut ihan ensimmäisestä seurustelukuukaudesta lähtien. Minusta siinä ei ole mitään outoa.

Vierailija
6/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina kummallakin rahaa maksella muutamat laskut, eli tarvitsemme erilaisen laskujenjakoperiaatteen kuin "se kummalla sattuu olemaan".

Ei mitään mielikuvaa koko vauvavuoden sairaalalaskuista kuka ne maksoi. Maksukatto ainakin tuli täyteen. Saattaa olla että minä maksoin omani ja mies vauvan laskut.

Vierailija
7/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina kummallakin rahaa maksella muutamat laskut, eli tarvitsemme erilaisen laskujenjakoperiaatteen kuin "se kummalla sattuu olemaan".

Ei mitään mielikuvaa koko vauvavuoden sairaalalaskuista kuka ne maksoi. Maksukatto ainakin tuli täyteen. Saattaa olla että minä maksoin omani ja mies vauvan laskut.

No tarvitaanko parisuhteessa yleensäkään jotain laskujenjakoperiaatetta? Vai onko siis niin, että joissain suhteissa toinen selkeästi hyväksikäyttää toisen hyväntahtoisuutta, maksattaa suurimman osan kuiluista hänellä ja käyttää omat rahansa vain itseensä?? Meillä on niin, että yleensä maksan palkkani tultua ihan kaikki laskut mitä on edellisen kerran jälkeen tullut. Usein melkein koko palkka siihen meneekin. Rouva sitten maksaa oman palkkansa tultua ne laskut, jotka sillä välin ovat tulleet. Ja voidaan pyytää toiselta, että siirrä mulle vähän rahaa kun tili meni laskuista tyhjäksi. Ei niitä laskeskella.

Vierailija
8/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani on pieni ruutuvihko, johon merkaavat tarkasti mitä kumpikin on maksanut kuukauden aikana ja sit kuun lopussa tasataan. Siis aivan hullua. Jaksaneet vääntää tuolleen jo vuosikymmeniä :D. Mulla ja mun miehellä ei tosiaan tuommoista systeemiä ole eikä tule. Meillä on yhteinen tili, ei avioehtoa ja se maksaa ketä huvittaa.

Vierailija
9/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yleensä maksaa se, jonka nimi laskussa on. Sairaalalaskun siis maksoin minä. En näe tässä ongelmaa.

Vierailija
10/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksetaan laskut niin, että se maksaa jolla on rahaa ja toinen siirtää sitten toisen tilille puolet laskun summasta (myös vuokra maksetaan näin). Paitsi jos on joku pieni summa, se ei oo niin justiinsa.

Vierailija
11/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä maksetaan laskut niin, että se maksaa jolla on rahaa ja toinen siirtää sitten toisen tilille puolet laskun summasta (myös vuokra maksetaan näin). Paitsi jos on joku pieni summa, se ei oo niin justiinsa.

Niin ja tämä koskee siis vaan yhteisiä laskuja (sähkö, vesi, netti tms) ja henkilökohtaiset laskut maksetaan sitten itse kokonaan.

Vierailija
12/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksellaan vuorotellen yhteisiä juttuja kuten kauppalaskuja tai sitten puoliksi. Koska mulla on usein rahaa koko kuukaudelle, mutta miehellä ei, hän lainaa multa. Tulot aika samat mutta olen säästäväisempi, joten siksi lainaan enkä vain anna rahoja, tosin ei hän suostuisikaan siihen.

Vierailija
13/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tarvitaanko parisuhteessa yleensäkään jotain laskujenjakoperiaatetta? Vai onko siis niin, että joissain suhteissa toinen selkeästi hyväksikäyttää toisen hyväntahtoisuutta, maksattaa suurimman osan kuiluista hänellä ja käyttää omat rahansa vain itseensä?? Meillä on niin, että yleensä maksan palkkani tultua ihan kaikki laskut mitä on edellisen kerran jälkeen tullut. Usein melkein koko palkka siihen meneekin. Rouva sitten maksaa oman palkkansa tultua ne laskut, jotka sillä välin ovat tulleet. Ja voidaan pyytää toiselta, että siirrä mulle vähän rahaa kun tili meni laskuista tyhjäksi. Ei niitä laskeskella.

No meillä ei kummallakaan mene tili tyhjäksi kun yhteisiä varten siirtyy sama euromäärä joka kk yhteistelle tilille ja jos omilla laskuillaan saa oman tilinsä tyhjäksi, niin sitten ei törsätä ennen palkkapäivää. Jos sen oman tilinsä kuitenkin tyhjentää, niin nälkää ei tarvi nähdä eikä sähköyhtiö sano sopimusta irti koko perheeltä.

Vierailija
14/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moderni mies ei halua olla enää perinteisessä elättäjän/maksajan roolissa. Vaan moderni mies yleensä haluaa että parisuhteen laskut maksetaan puoliksi tai sitten niin että mies maksaa omat laskunsa ja nainen maksaa omat laskunsa. Mies ja nainen molemmat tietysti osallistuvat mahdollisien lapsien elättämiseen ja lapsesta aiheutuvien laskujen maksamiseen. Sellainen perinteinen diili ei enää kelpaa modernille miehelle missä mies maksaa kaikki/lähes kaikki laskut kuten ennen vanhaan.

Jos nainen haluaa perinteisen miehen niin sitten naisen pitää ehdottomasti käyttäytyä kuin perinteinen nainen. Ei sellainen kelpaa että nainen ei noudata perinteisen naisen roolia, mutta miehen pitäisi silti pysyä miehen perinteisessä sukupuoliroolissa.

Vierailija
15/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki on ollut yhteistä jo yli 30 vuotta. Kummankin tulot menevät kaikki samalle tilille ja sieltä maksetaan kaikki perheen laskut ja menot.

Vierailija
16/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tämä koskee siis vaan yhteisiä laskuja (sähkö, vesi, netti tms) ja henkilökohtaiset laskut maksetaan sitten itse kokonaan.

Tietysti näin. Miten voisi olla henkilökohtaisia jos ei itsellä rahaa?

Vierailija
17/17 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikki on ollut yhteistä jo yli 30 vuotta. Kummankin tulot menevät kaikki samalle tilille ja sieltä maksetaan kaikki perheen laskut ja menot.

Kuulostaa järkevältä. Noinhan sen kuuluisi mennäkin parisuhteessa yhteiset rahat. En ymmärrä näitä ketka laskeskelevat kumpi on maksanut mitäkin ja meneekö varmasti puoliksi. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi