Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies unohtelee koko ajan asioita

Vierailija
10.02.2016 |

Kyseessä siis noin 30-vuotias tavallinen työssäkäyvä mies. Seurusteltu ollaan pian pari vuotta ja sen aikana silmään on pistänyt miehen tapa unohdella asioita jatkuvasti.

Kyläpaikoissa monesti jää lapaset tai pipo eteiseen, tankkaamaan lähdössä taas lompakko. Avaimet unohtuvat säännöllisesti töihin lähtiessä ja sitten odotellaan oven takana. Mies saattaa lähteä kauppaan hakemaan pyynnöstäni esimerkiksi kahta tuotetta, joista toisen unohtaa jo matkalla ja soittelee perään. Roskapussi jääkin eteiseen, koiraa ei muistettu käyttää aamupissalla ja laskujen eräpäivät ylittyy.

Mikähän tämän jatkuvan unohtelun syynä voisi olla? Itse olen ottanut sellaisen linjan, etten huomauttele tai napise unohduksista, vaan annan miehen itse huomata.. jos huomaa. Tietenkin kahvinkeitin on pakko sammuttaa, mutta jos lähtee töihin ilman läppäriä niin siinäpä lähtee. Taustalla on kuitenkin huoli, ettei kyseessä ole mitään vakavampaa, kuten stressiä tai muistiongelmia. Suhde ja arki sujuu muuten ihan loistavasti, molemmat olemme tyytyväisiä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään oli Hesarissa juttu nuorten muistihäiriöistä, nuori ikä ei ole este sellaiselle. Jotenkin toi musta kuitenkin kuulostaa enemmän välinpitäämättömyydelle - ei vaan viitsi viedä roskia tai koiraa ulos. Laskut voi laittaa suoraveloitukseen. Kauppaan mennessä moni ei pidä edes tärkeenä muistaa asioita tai ajattelee jo valmiiksi, että soitan sitten, jos en muista.

Vierailija
2/8 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

putkiaivo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun mieheltä. Olen koittannut nämä 15v vaan kestää. Ja sanon. Todellakin sanon.

Vierailija
4/8 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.muistiliitto.fi/fi/muistisairaudet/milloin-huolestua/

Muistihäiriöt voivat johtua myös stressistä/univaikeuksista tms.

Vierailija
5/8 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteilijasielu? Ajatuksineen aina muualla?

Vierailija
6/8 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos on ollut tuollainen koko ikänsä niin voi olla Si häiriö eli sensorisen integraation häiriö. Siihen liittyy monesti tuollainen äärimmäisen lyhyt työmuisti. Mulla on se ja mun pojallakin on tuo SI- häiriö. Sun miehen touhu kuulostaa hyvin samankaltaiselta kuin meidän elämä.

Si häiriö voi olla siis hyvin rauhallisella ihmisellä. Ei siis tarkoita ylivilkkautta. Lue kirjat Tahatonta tohellusta ja kirja Aistimusten aallokossa.

Jos taas on uusi piirre niin voi olla stressiä.

Vierailija
7/8 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä lukea hesarin artikkeli, kiitos vinkistä! Ja ymmärrän kyllä että välillä unohtuu asiat, mutta miehellä unohtelu on päivittäistä ja jopa useita kertoja. En usko, että vain välinpitämätön, sillä osallistuu arkeen ja kotitöihin oma-aloitteisesti ja hyvin.

Juuri tätä kirjoittaessani tuli viesti facebookissa että "jäikö mun puhelin keittiönpöydälle" ... Niinpä niin, sinne jäi puhelin kuten se postiin vietävä kirjekin.

-ap

Vierailija
8/8 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tämmöinen!

Suhde lasten isän kanssa päättyikin kun sain jatkuvaa pauhaamista tuosta ja aloin pelkäämään, koska en voinut näille unohduksille mitään.

Minulla vaikuttaa aikuisiän ADD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä