Kakka synnyttäessä
Kuinka monelle tuli kakat synnyttäessä?
Itselle kävi näin. Hoitajat onneksi siivosivat. Ponnistellessa saattaa käydä niin sanottiin.
Kommentit (32)
Tiedättekö, mä kakkaan lähes päivittäin.
Minä sain peräruiskeen niin eipä mitään tainnut tulla. Mutta poika kakkasi senkin edestä, syntyi takapuoli edellä, että kakalta ei vältytty. :D
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö, mä kakkaan lähes päivittäin.
Synnytätkö päivittäin?
kätilö pisti minut kakkaamaan just ennenkö lasta puserrettii ulos. henkilökuntaa ei juurikaa ollu ja muutama muu synnytys samaa aikaa käynnissä jote helpompi oli et ensi kakka - sitte lapsi
Vierailija kirjoitti:
Minä sain peräruiskeen niin eipä mitään tainnut tulla. Mutta poika kakkasi senkin edestä, syntyi takapuoli edellä, että kakalta ei vältytty. :D
Siis mitä, kakkaako vauvat jo ennen kuin ovat saaneet ruokaa. Minne kakka menee kun vauva on vielä mahassa.
Olen synnyttänyt 4 kertaa eikä kyllä ole hajuakaan (!) siitä, että onko tullut kakkaa samalla.
Ekassa synnytyksessä annettiin peräruiske ja syynä oli kuulemma nimenomaan se, ettei suoli ole tukossa synnytyksen jälkeen ja ulostus tosi vaikeaa.
Ei ne kätilöt rupea siellä erittelemään, että tuli 3kiloinen vauva, litra verta ja kasa paskaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä, kakkaako vauvat jo ennen kuin ovat saaneet ruokaa. Minne kakka menee kun vauva on vielä mahassa.
Lapsiveteenhän se kakka menee ja silloin lapsivesi on vihertävää.
Vierailija kirjoitti:
Olen synnyttänyt 4 kertaa eikä kyllä ole hajuakaan (!) siitä, että onko tullut kakkaa samalla.
Ekassa synnytyksessä annettiin peräruiske ja syynä oli kuulemma nimenomaan se, ettei suoli ole tukossa synnytyksen jälkeen ja ulostus tosi vaikeaa.
Ei ne kätilöt rupea siellä erittelemään, että tuli 3kiloinen vauva, litra verta ja kasa paskaa...
Hehe, tästä tuli mieleen, että jos ne istukan lisäksi näyttäis, että mitä muuta sieltä tuli :D Anteeksi, oli pakko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehe, tästä tuli mieleen, että jos ne istukan lisäksi näyttäis, että mitä muuta sieltä tuli :D Anteeksi, oli pakko!
"Istukka täydellinen, kalvot ehjät. Uloste kiinteä, väri keskiruskea, ei erityistä hajua." :D
useinhan se suoli tyhjenee siinä avautumisvaiheen alkupuolella jo kun supistukset alkavat olla kovia. Ihan luonnon tarkoitus. Minä en ole kakkinut kummassakaan synnytyksessäni onneksi. ja vaikka sitä ajattelee, ettei se siinä kohtaa ketään kiinnosta, niin kyllä minua kiinnosti kaiken sen rytäkän keskellä.
Olkaa iloisia, joilta kakka tuli synnytyksessä. Jos se ei olisi tullut silloin, olisi se sama pökäle pitänyt kuitenkin vähän ajan päästä ponnistaa synnytyksestä kipeällä alapäällä. Samasta syystä suosittelen peräruiskeen ottoa ennen synnytystä suolen tyhjenemisen maksimoimiseksi, jotta kipeä ja kovia kokenut alakerta saisi vähän hengähtää ennen kakkahommia.