Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa jota ärsyttää suomalaisten junttius?!

Vierailija
09.02.2016 |

Niin harva osaa edes peruskäytöstavat, kiittämisen/anteeksipyytämisen. Small talk on ihan tuntematon taito, yksin halutaan olla 24/7, katsekontaktin ottaminen on ihan mahdotonta ja julkisesti ei kehdata edes pitää kädestä omaa puolisoa. Jos menee juttelemaan niin saa vastaukseksi vain mutinaa ja ynähdyksiä. Jos joku tekee jotain typerää julkisesti niin seuraa mulkoilua ja tuhahtelua, mutta kukaan ei avaa suutaan. Jos joku tarvitsee apua niin pitää suunnilleen juosta pakoon. Ja kaiken lisäksi tästä "suomalaisuudesta" ollaan erittäin ylpeitä. Örvelletään julkisilla paikoilla latelemassa viisauksia jotka vain todistavat että peruskoulujärjestelmämme ei olekaan niin hyvä... Herraviha saadaan rintamaidosta ja pidetään ehdottomasti huolta että omat lapset sen myös perivät. Lastenkasvatuksessa tärkeintä on ettei kukaan luule itsestään liikoja, leveile saavutuksillaan tai varsinkaan halua opiskella ruotsinkieltä.

Ja ei tietenkään jokainen ole tällainen, liian moni silti minulle! Olen jo pitkään harkinnut muuttavani pois tästä synkeästä ilmapiiristä mutten ole keksinyt minne.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jäbähän on ryötön????

Vierailija
2/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole keksinyt uutta suuntaa? Eikö se riitä, että pääset ensimmäisen rajan yli itään tai länteen, kun kerran joka puolella on suomalaisia vähemmän junttimaisia kansoja? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ole keksinyt uutta suuntaa? Eikö se riitä, että pääset ensimmäisen rajan yli itään tai länteen, kun kerran joka puolella on suomalaisia vähemmän junttimaisia kansoja? :)

Opettele lukemaan. En missään kohtaa sanonut että Suomi olisi juntein/huonoin paikka asua.

Vierailija
4/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tee juntiksi että ei tykkää tuntemattomien kanssa harrastaa small talkia. Käytöstapojen puute toki kyllä tekee, mutta sen suhteen ranskalaiset ja italialaiset osaavat olla paljon pahempaa ja töykeämpää sakkia. Venäläisistä puhumattakaan. Aasiassa ollaan kohteliaita, ei Euroopassa.

Karvakäsistä en sano mitään että pysytään aiheessa eli ihmisissä eikä ali-eläimissä.

Vierailija
5/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele lukemaan. En missään kohtaa sanonut että Suomi olisi juntein/huonoin paikka asua.

Kyllä se sinun kirjoituksesi perusteella vaikuttaa siltä. Mutta missä mielestäsi on juntimpaa ja huonompaa kuin Suomessa? Ja missä asuu runsain mitoin sinun kaltaisiasi aurinkoisia ihanuuksia? :)

Vierailija
6/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tee juntiksi että ei tykkää tuntemattomien kanssa harrastaa small talkia. Käytöstapojen puute toki kyllä tekee, mutta sen suhteen ranskalaiset ja italialaiset osaavat olla paljon pahempaa ja töykeämpää sakkia. Venäläisistä puhumattakaan. Aasiassa ollaan kohteliaita, ei Euroopassa.

Karvakäsistä en sano mitään että pysytään aiheessa eli ihmisissä eikä ali-eläimissä.

Junttius se paistaa sinunkin kommentistasi. Small talk on osa käytöstapoja koska on erittäin epäkohteliasta olla hiljaa ja toljotella esimerkiksi tavatessa.

Vierailija
7/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa siinä on jos haluaa olla yksin?

Vierailija
8/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuomalaisena mulla suhtautuminen vaihtelee. Täällä olen ylpeä suomalaisuudestani ja Suomesta, mutta kun lähtee lomalle Suomeen ja lentokentällä alat kuulla suomea, viimeksi eka suomenkielinen lause jonka kuulin tuli pikkuipanalta: "MULLA ON ÄITI KAKKA HOUSUSSA" niin jotenkin sitä vaihtaa nykyisen asuinmaan kieleen ja kieltäytyy olemasta osa näitä juntteja.. Sitten taas kun on takaisin Suomessa niin ongelmaa ei ole.

Samaten tunsin myötähäpeää kävellessäni kerran Pariisin kadulla ja huomasin nuorehkon naisen huutavan jotain humalaista ja nojaillen kahvilan aitaan.... suomeahan se sönkötti :(

Vierailija
9/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa bloggari on julkkis. Ei näin.. :'D

Vierailija
10/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuttavapiiriini kuuluisi ap:n kaltainen ihminen, toljottaisin tyhmänä suu auki sanomatta mitään, odottaen että kauanko kestää, kun tämä ymmärtäisi poistua kiinnostamatonta small talkia horistessaan.

Vierailija
11/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elää tarpeeksi vanhaksi ja on asunut ulkomailla, ymmärtää että muu maailma on täynnä yhtä samanlaisia juntteja kuin suomalaiset ja jotkut junttiudessaan paljon kamalampia, julmia ja brutaaleja. Suomalaiset kuitenkin ovat peruskilttejä ja rehellisiä ihmisiä, joissakin maissa kun matkustaa niin aina kun se paikallisen suu aukeaa valhe tulee ulos. Mutta jokaisen pitää itse kokea, kyllä minäkin nuorempana häpesin kun tapasi toisen junttisuomalaisen maailmalla. Nyt ei tunnu missään:D

Vierailija
12/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyväntahtoista junttiutta, että näin minä elän, enkä pyytele anteeksi, mutta en myös dissaa muita. Sitten on rasistijuntit, jotka yrittää vaikuttaa mielipiteeseen raiskausuhkauksilla.

Vierailija
13/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkosuomalaisena mulla suhtautuminen vaihtelee. Täällä olen ylpeä suomalaisuudestani ja Suomesta, mutta kun lähtee lomalle Suomeen ja lentokentällä alat kuulla suomea, viimeksi eka suomenkielinen lause jonka kuulin tuli pikkuipanalta: "MULLA ON ÄITI KAKKA HOUSUSSA" niin jotenkin sitä vaihtaa nykyisen asuinmaan kieleen ja kieltäytyy olemasta osa näitä juntteja.. Sitten taas kun on takaisin Suomessa niin ongelmaa ei ole.

Samaten tunsin myötähäpeää kävellessäni kerran Pariisin kadulla ja huomasin nuorehkon naisen huutavan jotain humalaista ja nojaillen kahvilan aitaan.... suomeahan se sönkötti :(

Ja sielä ulkomaassa ei yksikään pikku lapsi kaki housuihin? Täytyy sanoa että nyt uskon että junteista junteimpia me täällä Suomessa ollaan.

Vierailija
14/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se sinun kirjoituksesi perusteella vaikuttaa siltä. Mutta missä mielestäsi on juntimpaa ja huonompaa kuin Suomessa? Ja missä asuu runsain mitoin sinun kaltaisiasi aurinkoisia ihanuuksia? :)

Suomessa ei ole sotaa, ilma on puhdasta ja naisten asema on hyvä. En muuttaisi minnekään missä näin ei ole. Pitääkö vielä luetella sinulle tällaisia maita vai riittääkö sivistys. Juntteja riittää esimerkiksi jenkkien keskilännessä.

Skandinaaviset pääkaupungit voisivat sopia minulle. Östermalmista tykkään.

Vierailija
15/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuttavapiiriini kuuluisi ap:n kaltainen ihminen, toljottaisin tyhmänä suu auki sanomatta mitään, odottaen että kauanko kestää, kun tämä ymmärtäisi poistua kiinnostamatonta small talkia horistessaan.

Älä huoli. Tuttavapiiriini ei ikinä kuuluisi ihminen joka ei osaa sanallisesti ilmaista mikä häntä rasittaa vaan turvautuisi moisiin lapsellisuuksiin.

Vierailija
16/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ap:n kaltaisten snobeus. Pitää esittää parempaa mitä on! Ap on varmaan joku helsingin herran snobitytär joka vapaa-ajallaan tekee jotain sädekehän kiillotus harrastusta, hyysäilee rikollisia.

Vierailija
17/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pitkään harkinnut muuttavani pois tästä synkeästä ilmapiiristä mutten ole keksinyt minne.

Mitä pikemmin sinä lähdet Suomesta niin sen parempi. Monet minun kaltaiseni "juntit" ovat täysin kyllästyneitä teihin "korkeasti sivistyneisiin" ja emme halua elää elämäämme teidän "korkeasti sivistyneiden" ehdoilla.  Siksi aiomme pysyä ikuisesti "juntteina", mutta silti kaikin keinoin nauttien elämästä Suomessa niin kauan kun se on mahdollista.

Vierailija
18/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää se miten moni on olevinaan "epäjuntti" (voiko olla edes sana?!), mutta todellisuudessa ei eroa normijuntista millään tavalla.

Terveisin Naispelko22

Vierailija
19/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa kokemuksesta, että kyllä se arki tulee vastaan siellä ulkomaillakin. Ehkä siellä ollaan sosiaalisempia, mutta muuten puhutaan silmät ja suut täyteen shaissea tai ehkä ollaan jopa muulla tavalla juntteja. Minusta on junttia aina jauhaa, kuinka suomalaiset ovat jotenkin erityisen juntteja, sillä samanlaisia sitä löytyy joka kolkasta. :D Mitä sitten, jos täällä ei höpötetä koko ajan? Höpinämaita on maapallo täynnä, usein se on aivan tyhjää sananhelinää. Vai pitäisikö kenties kaikki kulttuurit olla samanlaisia? Ei ole sellaista paikkaa tai kulttuuria, joka miellyttäisi kaikilta osa-alueiltaan kaikkia.

Vierailija
20/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rock muusikkona ihan pakko kommentoida, suomalainen junttius loistossaan ku mä, tai bändiläiset kaupungilla. Mulkoilua homottelua naurua SIITÄ että on pitkät kiharat hiukset villakagastakit ja pillifarkut. Ehkä keikka iltoina meikkiä :D ei näin. Mut joo, porukka sekoo täällä taas, ei puhuttu maan oloista tai naisten asemista tms vaan ihan perus suomalaisen ihmisen JUNTTIMAISESTA käyttäytymisestä ajattelusta ja kapeakatseisuudesta. :) ja totta! Ei tarvi ku Ruotsiin mennä ja ihmiset on jo paljo avaramielisempii ja ennakkoluulottomampia.. jopa sosiaalisempia.