Mitä helkkaria? Itkin, kun tuli Maamme-laulu (jääkiekko)
Olen siis ulkona syömässä "baariruokaa" ja taustalla pauhaa tuo jääkiekkopeli. Alussa tuli Maamme-laulu ja minä purskahdin ihan lohduttomaan itkuun. Enole mitenkään kauhean isänmaallinen, jotenkin vain kosketti. Ja koko ravintola oli ihan hiirenhiljaa koko laulun ajan. Hieno hetki.
Kommentit (8)
Malmi laulaa upeasti joka kerta! Herkistyin itsekin.
Kyllä muakin vähän itkettää. Menetettiin Suomi rasisteille jotka ei osaa muuta kuin kitistä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä matsi ja kanava?
Kärpät (tai siis peli oli oulussa) vs. Ruotsi? Ainakin toinen laulu oli ruotsiksi. Kanavasta ei tietoa. Mä en edes herkistynyt vaan itkin ihan huolella. Ihana kotimaamme, kaikkine räntäsateineen ja muine ikävyyksineen.
Ap
Minäkin saatan herkistyä itse Maamme-laulusta, mutta jäkispelin yhteydessä se on vain ja ainoastaan minusta kornia. Siis sen esittäminen. Ihan kuin joku kiekonsiirtely olisi elämää tärkeämpi asia. Ymmärrän, että se lauletaan esim. arvokisojen yhteydessä, mutta kun ne kollottavat sitä joidenkin mitättömien pikkupelienkin alussa. Joo-o.
En ole aikoihin kuullut, haaveillut muutosta ulkomaille..jotenkin tunneside tuohon lauluun herätti kivoja ajatuksia taas kotimaasta. Ap
Mikä matsi ja kanava?