Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töistä sairaslomalla oleminen

Vierailija
09.02.2016 |

Olen ollut koko viikonlopun kovassa kuumeessa ja järkyttävässä pääkivussa. Kävin eilen terveyskeskuksessa, jossa minulle määrättiin 3 päivää sairaslomaa. Lääkäri löysi minulta poskionteloissa tulehduksen. Ensimmäinen työpäiväni olisi torstaina. Oloni on koko ajan aivan kauhea ja kuume ei meinaa laskea millään. En todellakaan usko, että olen vielä työkuntoinen torstaina. Saamani antibiottikuuri ei ole vielä alkanut vaikuttamaan ja tuskin edes vaikuttaa vielä useaan päivään.

Nyt kysynkin, että voinko jäädä töistä omalla ilmoituksella torstain ja perjantain pois vai pitääkö minun käydä taas uudestaan terveyskeskuksessa torstaina hakemassa sairaslomaa? Tympäisee maksaa terveyskeskusmaksupienestä palkastani yhdestä sairaslomalapusta, sillä eikö omalla ilmoituksella voi olla töistä poissa sen kolme päivää?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tullut ajatelleeksi, että saman sairauden vuoksi voisi vielä omalla ilmoituksella jatkaa ne kolme päivää, jos siihen on ollut jo lääkärintodistus. Sinun kannattaa kysyä työpaikalta mikä on käytäntö. Yleensä kun ollaan kumminkin ensin ne omalla ilmoituksella-päivät ja sitten mennään lääkäriin, jos vaiva ei lähde.

Vierailija
2/17 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita tk ja kysy asiaa... riippuu toki työnantajalta mitä hyväksyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi käynti tk, ei auta muu.

Vierailija
4/17 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä pitää olla aina sairasloma todistus jos haluaa palkkansa saada että uudestaan vaan pitää mennä tkseen

Vierailija
5/17 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis ollut jo sairaslomalla työstäsi? Vai käynyt muuten vaan lääkärissä (sen poskiontelotulehduksen takia) ja olet sairastanut tähän asti vapailla?

Ja saako teillä olla omalla ilmoituksella pois? Tämähän ei ole aina mahdollista.

Vierailija
6/17 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy työpaikalt, mutta tuskin onnistuu. Miksi antibiootit eivät alkaidi toimia kolmessa päivässä? Eikö silloin olisi joka tapauksessa hyvä mennä uudestaan lääkäriin?

Vierailija
7/17 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi jäädä. Saikun pystyy jatkamaan vain lääkäri.

Vierailija
8/17 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omalla työpaikalla pitäisi käydä uudelleen tuossa tilanteessa.

Vierailija
9/17 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen maanantaina lääkärissä, jossa hän kirjoitti minulle sairaslomaa maanantaista alkaen keskiviikkoon asti. Kuurini on kaksi kertaa viikossa otettava ja siitä olen ehtinyt ottaa vasta kaksi annosta. Olen aikaisemmin sairastanut poskiontelontulehduksia, joissa pääkipu on kestänyt miltei koko viikon. Eli minun tulee siis mennä taas torstaina uudestaan lääkäriin ja pyytää lisää sairaslomaa.

Ärsyttää kyllä suunnattomasti, sairasteluni johtuu hyvin varmasti rakennuksessa olevasta homeesta. Olisi pitänyt jättää kokonaan ottamatta tämä keikkatyö, rahaa palaa paljon enemmän lääkärissä ramppaamiseen kuin mitä käteen jää.

AP

Vierailija
10/17 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin omalla luvalla voi olla sairasloman 3 ensimmäistä päivää, mutta ei sen jälkeen. 

Vierailija
11/17 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli  kanssa poskiontelontulehdus. Yleensä antibiootit on ihan yhtä tyhjän kanssa. Mä sain lääkäriltäni kortisonia sisäisesti ja kortisonitippoja nenään, sekä Duacteja. Lisäksi käytin nenäkannua, ja nenäsuihketta Nasolin. Hyvin aukes ryörit ja paine päässä helpotti, ja samoin pääkipu.

Vierailija
12/17 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää käydä lääkärissä ja tarvitset todistuksen. Sairaslomahakemuksesi on sitten jatkohakemus, koska kyse on samasta taudista.

Vierailija
13/17 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen maanantaina lääkärissä, jossa hän kirjoitti minulle sairaslomaa maanantaista alkaen keskiviikkoon asti. Kuurini on kaksi kertaa viikossa otettava ja siitä olen ehtinyt ottaa vasta kaksi annosta. Olen aikaisemmin sairastanut poskiontelontulehduksia, joissa pääkipu on kestänyt miltei koko viikon. Eli minun tulee siis mennä taas torstaina uudestaan lääkäriin ja pyytää lisää sairaslomaa.

Ärsyttää kyllä suunnattomasti, sairasteluni johtuu hyvin varmasti rakennuksessa olevasta homeesta. Olisi pitänyt jättää kokonaan ottamatta tämä keikkatyö, rahaa palaa paljon enemmän lääkärissä ramppaamiseen kuin mitä käteen jää.

AP

Hyvin kyllä oot jo etukäteen päättänyt, ettet ole ylihuomenna vielä työkuntoinen :-)

Ja kohtalaisen pieni palkka sulla kyllä on, jos lasket, että kaksi terveyskeskusmaksua on enemmän kun sun viikon palkka...

Vierailija
14/17 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos meinaat sairastella työnantajan kustannuksella niin tottakai haet sen todistuksen.

Vierailija
15/17 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä (valtio työnantaja) ei voi olla omalla ilmoituksella pois sairauslomatodistuksen jälkeen.  Ensin saa olla 3 päivää omalla ilmoituksella, sitten päivät 4-5 terveydenhoitajan todistuksella ja siitä eteen päin sitten lääkärintodistus. Jos samassa tilanteessa olisin ja menisin torstaina aamusta piipahtamaan töissä, voisin sen jälkeen olla loppuviikon pois omalla ilmoituksella, koska torstaita ei katsottaisi sairauspäiväksi.

Tarkista siis ihmeessä duunipaikastasi tuo, epäilen, että sama käytäntö on useimmiten.

Vierailija
16/17 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa käydä siellä lääkärissä ihan jo senkin takia ettei lääkekuuri auta. Joku toinen lääke voi auttaa paremmin.

Haluat varmaan taudista eroon.

Vierailija
17/17 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä antibioottikuuri otetaan kahdesti viikossa? Kuitenkin kirjoitat ottaneesi kaksi annosta. Eihän se ole vielä ehtinytkään tehota. Ihan rauhassa katselet ja kuuntelet vielä keskiviikonkin. Luultavasti olo on silloin jo huomattavasti parempi, joten hyvin todennäköisesti olet jo työkykyinen. Kaukana takana päin ovat ne ajat, jolloin sairauslomaa sai automaattisesti koko antibioottikuurin ajaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän