Minkä ikäisen antaisit meikata?
Onko yleistä, että jo 11-vuotiaat meikkaavat? Lapsi marisee, että usear kaverinsa meikkaavat jo, mutta minusta 11-vuotias on vielä turhan nuori. Itse aloin meikkaamaan kunnolla vasta 14-vuotiaana.
Kommentit (10)
Minä olen saanut meikata (=sotkea naamaa/sellaista isoa nukenpäätä) niin pitkään kuin muistan, mutta vasta yläasteikäisenä sain lähteä kodin ulkopuolelle meikit naamassa. :)
Tosin silti välillä jo kuudennella luokalla laitoin salaa vähän ripsiväri jos olin aamulla yksin kotona.
12-13v on minusta sopivan ikäinen meikkaamaan kevyesti (peitepuikkoa, puuteria ja ripsaria). Yläasteella voi sitten meikata vahvemmin ja enemmän jos haluaa, pakko ei tietenkään ole.
Meillä tytöt alkoivat meikata kun menivät yläasteelle. 11v on minusta liian pieni.
Antaisin 11-12-vuotiaan harjoitella meikkaamista kotona ja joskus joihinkin juhlatilanteisiin yms. spesiaalijuttuihin kevyttä ehostusta jos huvittaa. En tuon ikäisille kuitenkaan jokapäiväistä meikkiä suosittele, kun iho on niin nuori vielä.
Jokapäiväisesti voi alkaa meikata noin 13-vuotias.
Itsekin aloittelin meikkaamista 11-vuotiaana. Lähinnä peitepuikkoa ja puuteria, joskus ripsaria ja huulikiiltoa. Erityistilaisuuksiin sitten laitettiin glitteriä tai jotain luomiväriä. Tämä tapahtui 90-luvun lopulla.
Mun mielestä hyvin kevyt ehostautuminen on ihan ok tuossakin iässä. Kulmakarvoja voi muotoilla, mahdollisia näppyjä tai muita ihovirheitä voi peittää, ripsiä voi taivuttaa, huuliin voi laittaa vähän kiiltoa.
Tärkeintä on, että lasta opetetaan meikkaamaan siististi ja puhdistamaan iho kunnolla. Meikkaamista voi harjoitella yhdessä äidin kanssa, ettei sitten tule niitä yliyöntejä ja noloja mokia. Hankkikaa yhdessä laadukkaat tuotteet. Muistuta, että meikkejä ei lainailla kavereille hygieniasyistä, vaan ne ovat jokaisen henkilökohtaisia tuotteita.
Aloin itse meikkaamaan viidennellä luokalla isosiskoni meikeillä. Nyt tyttäreni ovat 12 ja 14 vuotiaat ja kummatkaan eivät jaksa meikata. Heitä ei asia vain jaksa niin paljoa kiinnostaa, että siihen aamulla aikaa käyttäisivät. Olen kyllä sanonut jo aikoja sitten, että saavat mun puolesta meikata, mutta käymme ostamassa tarpeeksi laadukkaat meikit ja ihonpuhdistus illalla on tehtävä huolella. Meikkaan itse luonnollisesti ja en vauhkoa asiasta, joten malli tulee täältä. Tyttöjen luokilla ei juuri meikata, ei edes vanhemman teinin luokalla.
Minä sain luvan kevyeen meikkiin (ripsiväri ja huulikiilto) kouluun 11-vuotiaana. Kotona olin meikkallut tyyliin 5-vuotiaasta lähtien.
Olen syntynyt -90.
Meillä on 11v meikannut lähinnä tanssinäytöksiin: vähän ripsiväriä, poskipunaa, aurinkopuuteria, glitteriä, ehkä luomiväriä tms (lavameikki silti hillitympi kuin monella teinillä arkimeikki...). Muuten ei meikkaa, korkeintaan käyttää huulirasvaa, jossa vähän väriä. En ole meikkaamisen suhteen kamalan tiukkis, mutta mielestäni on ihan hyvä, ettei vielä alakoulussa ole tarvinnut tyttären kanssa keskustella meikkaamisesta. Ehtii myöhemminkin.
Antaisin meikata 25-vuotiaana. Valitettavasti tuo 13-vuotias helvetin pentu ei juuri kysele minun mielipidettäni tässä meikkausasiassa..
Ainakin täällä Helsingissä vain totaaliluuserit ei ylä-asteella meikkaa, näin minulle on kerrottu.
Riippuu vähän. En ehkä kouluun antaisi meikata, vapaa-ajalla voisi joskus.