Meillä menee ainaki tonni ruokaan kuussa??!
Asutaan miehen kanssa kahdestaan ja K-plussa pistelappusen perusteella olen huomannut, että lähikauppaan menee kauheasti rahaa ja tämän lisäksi mies käy Lidlissä. Sen lisäksi kaikki muut hankinnat ja vuokra niin ei hyvä heilu.
Ostetaan pääosin hedelmiä ja kasviksia (ei luomu), täysjyväriisit/-pastat/potut, pakastekasviksia ja marjoja, yogurttia kerralla kunnon pönttö ja yritetään melko halvalla päästä eli ei sitä kalleinta edes.
Miten paljon teillä muilla menee rahaa ruokaan ja mitä hankitte?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä menee mutta paljon. Meillä kaksi teinipoikaa ja niillä aina nälkä.
Naurattaa nää tee iso laatikko ja syö sitä kaksi päivää. Meillä se iso laatikko riittää yhdelle aterialle.Jos mä puhun tekeväni ison laatikon, niin tarkoitan ainakin 2,5 -kiloista. Kyllä siitä kaksi päivää syö. Meillä neljä lasta ja kaksi aikuista. Mitoittakaa sen oman perheen mukaan se mikä on teille "iso".
No, meillä iso laatikko tarkoittaa esim. 2-3kg perunasuikaleita, 800g jauheNlihaa ja tarvittava määrä nestettä. Jää seuraavaksi päiväksi ehkä annos tai kaksi :) Ei mahdu uuniin paljoa suurempi vuoka, eikä meillä edes tykätä syödä samaa ruokaa peräkkäisinä päivinä, niin se siitä.. ei tehdä usean päivän ruokia kerralla.
Meillä se 7 hengen perhe.
Juu ei siinä mitään, jokainen tietysti omalla tavallaan. Meidän tapana on tehdä sunnuntaina valmiiksi esim useampi litra keittoa ja 2-3 kilon satsi pataruokaa. Ei tarvitse viikolla kuin lämmittää ja tulla valmiiseen pöytään. Tottakai joka perheessä on oma tapansa. Mä tai mies ei yksinkertaisesti jakseta pähkäillä mitä ruoaksi ja kokata töiden jälkeen joka päivä.
3 henkeä ja 400 kuussa, sisältää paperit ja pesuaineet. Teilläxon enemmän ongelmia rahankäytön kuin syömisen suhteen.
Mulla menee yksinäni ruokakauppoihin pari sataa ja siinä on muutakin kuin ruoka, pesuaineet, joskus kosmetiikkaa yms. Syön myös paljon hedelmiä ja kasviksia. Tosin marjoja poimin kesällä pakastimen täyteen, joten se vähentää osaltaan ruokalaskua. Syön yleensä kauden hedelmiä, eli ostan niitä edullisempia. Myös porkkanaa menee paljon ja mitään outoja kalliita hedelmiä en osta kuin joskus maisteltavaksi yhden kappaleen. Eineksiä en syö lainkaan ja leipää aika vähän, samoin leikkeleitä menee vain 2 siivua päivässä tai ei ollenkaan.
Kyllä mua todella hämmentää, miten ihmiset pääsee niin halvalla, Mulla menee yksinasuvanakin ruokaan helposti 20 euroa päivässä ja sillä pitää jo todella katsoa, mitä ostaa ja syö, vaikka ruuat valmistaisi itse. En edes syö karkkai, limuja ja muita turhakkeita, en ole lihava enkä ylensyö. tykkään kyllä käyttää hyviä raaka-aineita, yrttejä ja kasviksia, jotka maksavat paljon. En kuuna päivänä voisi ostaa perheelle ruokaa 500 eurolla, siinä saisi todella miettiä, mitä ostaa. Onneksi tienaan hyvin, niin ei tarvitse miettiä.
Olen käynyt opiskelijana 50 €/kk vaiheen kaurapuuroineen, linssien liotuksineen ja makaroonin kera. Juureksilla sai paljon halpaa vaihtuvuutta.
Nyt avoliitossa ja tienaavana en kuitenkaan saa 150 € enempää menemään ruokaan. Juuri kävin Lidissä ja tottumuksesta otin halvinta kilohinnaltaan paprikaa, kreikkalaista valkoista joka on täysin uusi tuttavuus. Huomasin, että juurikaan tätä tuntemattomampaa laatua ei ole mennyt, ihmiset valikoi sen tutun punaisen tai trio-paketin.
Miehellä menee ehkä 200 €/kk + lounaat ulkona. Itse teen eväät.
Tuohon 350 € joka käytetään ruokakauppaan sisältyy wc-paperi yms. Taloustavarat.
No, meillä iso laatikko tarkoittaa esim. 2-3kg perunasuikaleita, 800g jauheNlihaa ja tarvittava määrä nestettä. Jää seuraavaksi päiväksi ehkä annos tai kaksi :) Ei mahdu uuniin paljoa suurempi vuoka, eikä meillä edes tykätä syödä samaa ruokaa peräkkäisinä päivinä, niin se siitä.. ei tehdä usean päivän ruokia kerralla.
Meillä se 7 hengen perhe.