Mies sanoo lähes kaikkeen " no kun en minä huomannut"
Mies on nykyään sellainen, ettei se muka huomaa mitään. Lampsii kuraisilla kengillään pitkin kämppää, ei siivoa jälkiään kun ei huomaa. Mies tiputtaa jotain ruokaa lattialle, ei siivoa sotkujaan kun ei huomaa. Mies astuu lapsen varpaille, lapsi alkaa parkumaan ja mies väittää, ettei hän mitään tehnyt - ei omasta mielestään voinut astunut lapsen varpaille, koska ei itse huomannut tehneensä niin. Riisuu sisälle tullessa lapsen ja laittaa märän haalarin eteisen kaappiin, kun ei huomaa että se on märkä. Milloin jääkaapissa on tyhjä maitotölkki tai margariinirasia, kun mies ei huomaa syöneensä niitä loppuun. Mies jättää vessan hirveään kuntoon käyntinsä jälkeen, ei siivoa kun ei huomaa sotkujaan. Tossa vessa-asiassa olen pyytänyt, että jos ei huomaa, niin sitten ihan oikeasti katsoisi sinne pönttöön ennen kuin lähtee vessasta. Mutta ei vaan auta.
Eli jos mies ei itse huomaa jotakin tehneensä ( sotkeneensa, talloneensa toisen varpaat), niin sitä ei ole miehen mielestä voinut tapahtua. Välillä mulla palaa käämit tuohon miehen käytökseen, mutta mies vaan sanoo että "voi kulta pieni, kun en minä vaan huomaa". Tuntuu vähän siltä, että miehen mielestä se, ettei vaan huomaa mitä esim. sotkee, on vähän sama asia kuin jos olisi sokea - eli ei sille mitään voi, että ei huomaa.
Tällainen käytös on tullut ihan pari vuotta sitten, nuorempana mies osasi kyllä siivota sotkunsa ihan sanomattakin. Onkohan tuo ihan normaalia käytöstä vai mikä on vialla?