Olenko muka alkoholisti?
Mies sanoi, että pelkää minun alkoholisoituvan. Juon alkoholia kerran 1-2 kuukaudessa, ja silloin aina humalaan. Vietän siis hyvien ystävieni kanssa iltaa nuilla kerroilla.
Miehen mielestä juon liikaa, vaikka hän itse juo olutta vaikka joka päivä tölkin. Se taas ei hänestä ole mikään ongelma, mikä ei kyllä minustakaan. Ei nyt joka päivä juokkaan, mutta sanotaan että kahden viikon välein ostaa 8-pakin olutta, ja juo sitten kahdeksana iltana sen yhden tölkin.
Vetosi siihen, että koska isäni on alkoholisti, niin minustakin on ehkä tulossa.
Tämä keskustelu nousee ylös aina, kun olen sopinut sen illanvieton ystävieni kanssa. En koskaan konttaa kotiin, oksentele joka paikkaan enkä kärsi aamulla krapulasta, väsymyksestä ainoastaan tottakai kun siinä kahdentoista-kahden aikaan yöllä tulen kotiin nukkumaan.
Itse epäilen, ettei vaan halua minun viettävän niin "kauaa" poissa kotoa, yleensä lähden siinä klo 18 maissa. Hän tottakai kiistää tuon, mutta epäilen.
Ja ei, en ole koskaan pettänyt miestäni, ja baariinkaan en yleensä mene, vaan ollaan jonkun ystäväni kotona, sellainen "terapia rinki" meillä :D
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Kun näytät itsekin hyvin tietävän, ettet ole alkoholisti, niin miksi kysyt sitä täältä?
Koska ap todennäköisesti halusi vaan kehuja siitä kuinka on ihan normaalia käydä ulkona ystävien kanssa ja you go guuurl.
On kyllä totta, että alkoholismi on perinnöllinen sairaus, mutta jos ja kun olet jo päässyt aikuiseksi etkä tuon enempää juo, niin mielestäni voit hyvin jatkaa samaan malliin. Ja miehesi kaljanjuonnista olen kanssasi täysin samaa mieltä.
Suunta on alkoholisimiin. Todennäköisesti jo nyt vähättelet juomistasi, sehän se selkeä alkoholisimin merkki. Ja on miehesikin koukussa siihen, ei vaan tajua.
Kokeilemallahan tuo selviää. Lähdet joku lauantai samoihin aikoihin ulos, tulet myös kotiin tavallisesti, mutta selvin päin. Silloin saat tietää, mistä miehesi haluaa valittaa, juomisesta vai poissaolosta. Samoin saat itsellesi vastauksen, kaipaatko juomista vai voitko olla selvä.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilemallahan tuo selviää. Lähdet joku lauantai samoihin aikoihin ulos, tulet myös kotiin tavallisesti, mutta selvin päin. Silloin saat tietää, mistä miehesi haluaa valittaa, juomisesta vai poissaolosta. Samoin saat itsellesi vastauksen, kaipaatko juomista vai voitko olla selvä.
Tässäpä se tuli!!! Ei muuta kun testaamaan. ;) :) :)
Kalja on laillinen päihde niin totta munassa sitä voi juoda joka päivä ilman että se on ongelma. Röyh! Kymmenen tölkkiä on humalajuomisen raja. Eikä siitä humalastakaan ole mitään haittaa. Kiellettyähän se olisi jos siitä olisi jotain haittaa. Luotan varauksetta viisaisiin päättäjiimme, kyllä ne tietää mikä on oikein. Krapulaakaan ei tule kun juo jatkuvasti.
Kun näytät itsekin hyvin tietävän, ettet ole alkoholisti, niin miksi kysyt sitä täältä?