Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko teitä ikinä syytetty aiheetta myymälävarkaaksi?

Vierailija
08.02.2016 |

tänä aamuna kuin hain Ärrältä kahvin, myyjä alkoi väittää että pistin suklaapatukan laukkuuni ! :o
kippasin sitten koko laukun sisällön siihen kassalle ja sanoin että rouva on hyvä ja etsii sitä olematonta suklaapatukkaa !

en ole teini enkä köyhä, jos haluaisin suklaata ostaisin sen.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elikkä periaatteessa mä olisin voinu kävellä ulos vaan kun kerran alkoi portit piriseen. Vartija kyllä tuli ja tutki mun laukun..

No et sä voi koska varashälytin soi. Silloin on tutkittava miksi se hälyttää. Muutenkin teillä on ihan ihme luuloja vartijoiden toiminnasta. Laukkua ei tarvitse näyttää kuin poliisille mutta vartija voi ottaa teidät kiinni jos epäilee näpistystä/varkautta. (Sama oikeus on muuten meillä kaikilla.) Sitten odotetaan poliisia. miksi kukaan edes lähtisi kävelemään tilanteesta? Sehän on sama kuin laittaisi kyltin "olen syyllinen" kaulaan. Ainahan sitä voi tehdä olostaan vaikean jos haluaa. Miksi kieltäytyä näyttämästä laukkua ja odottaa poliisia tuntitolkulla kun voi näyttää laukun ja todistaa syyttömyytensä ja selvitä vartilla? Sitten valitetaan kun poliisilla ei ole resursseja siihen tai tuohon.

Itse olen pari kertaa saanut vartijat perään, ikinä en ole mitään varastanut ja kerran hälytin huusi kun menin sisälle Prismaan. Kengässä oli hälytin, ängetty korkoon kiinni niin ettei saanut pois eikä näkynyt ulkopuolelle.

Vierailija
22/37 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi. Saisin varmaan sydärin jos tuollaista tapahtuisi. Joskus myyjä unohti hälyttiminen ostamaani vaatteeseen, mutta se oli aika selkeä tapaus, ja myyjä pahoitteli heti tilannetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kyllä kysyä teiltä epäillyiltä että miksi vitussa ette sanoneet niille vartijoille, myyjille yms että missäs se anteeksipyyntö? Itse en todellakaan päästäisi noita kuin koira veräjästä, kyllä kuuluisi pahoitella. M22

Työtään hekin vain tekevät. En minä ainakaan vaatisi mitään anteeksipyyntöjä. Kyllä minä suostuisin yhteistyöhön mukinoitta. Ikinä en ole mitään varastanut, enkä varasta. Mielelläni osoitan, että olen rehellinen ihminen.

Vierailija
24/37 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, viime viikolla. Paikallisessa kaupassa hälytti, syytä ei löytynyt, mitään en ollut varastanut.

Lopulta oman selvittelyni ansiosta selvisi, että hälytys johtui verkkokaupasta ostetuista sukkahousuista, jotka olin sujauttanut laukkuuni varasukkiksiksi. Kävin itse paikallisessa kaupassa uudelleen ja totesimme kassan kanssa, että näin oli. Kitkerää viestiä laitoin verkkokauppaan.

Vierailija
25/37 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran Stockalle soi hälyttimet portilla, tarkastuksen jälkeen sateli hirveät anteeksi pyynnöt ( vaikka tarkastus suoritettiin ihan hienotunteisesti eikä mitään isoa ruumiin tarkastusta tehty), sain vielä siitä kosmetiikka kassalta hirveät määrät näytteitä pussissa "anteeksi pyyntönä" . Luultavasti kirjaston kirja :O mikä oli kyllä ihan lainattu, aiheutti hälytyksen. 

Mullakin on Hki keskustan Stockalle pariin kertaan jäänyt ostokseen hälytin ja kerran DVD:hen sellainen turvalukko, jota ei saa itse auki eikä näin koteloa avattua. Nuo hälyttimet olen huomannut aina itse ennen tavaratalosta lähtemistä, joten vahinkoa ei ole päässyt edes tapahtumaan, mutta silti ovat aina olleet todella anteeksipyytäviä ja antaneet lahjaksi sellaisia viiden Euron lahjakortteja kahviloihinsa, yleensä kaksi kerralla. Sama homma oli sen DVDn kanssa, silloin olin kyllä ehtinyt jo kotiin asti.

Vierailija
26/37 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla kahvilassa pyysin jaffaa, enkä ottanut lasia.  Tarjoilija juoksi perääni, oletko varma ettei lasi tullut mukaan, sanoin ei, uskottiin.

Ystäväni kertoi varastaneensa kaupan kassalta satasen, kun myyjä kurottui ottamaan tupakkaa.  Totuus oli että hän hämäsi nähdäkseen olenko hänen ystävänsä, en mennyt vipuun.

90-luvulla jätin laskun saatuani rahat pöydälle ja menin ulos, tarjoilija juoksi kysyen unohdinko maksaa, kerroin ihmeissäni että rahat ovat pöydällä, siellä oli koko ajan henkilökunta näkyvillä.

Rehellisen ihmisen ei kuulu loukkaantua.

Vierailija
27/37 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörittiin 14-15 vuotiaana pe iltana lähikaupassa, kun kaveria nolotti ostaa siteitä. (:D?) siinä sitten kaupan miesmyyjä ja kaks naismyyjää esti meidän lähdön ja alkoi ivallisella äänellä kyselemään, että mitäs kaikkea lähti mukaan. Vaativat saada tarkistaa laukut, joissa ei tietty mitään ollut. Olivat niin törkeitä ja asiattomia, etten ikinä enää mennyt Riihimäellä ko kauppaan. Eläissäni en ole mitään varastanut, tuntui todella loukkaavalta.

Vierailija
28/37 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rehellisen ihmisen ei kuulu loukkaantua". Ai epäilystä? Miksi ei? 

Itsellä on kaksi kokemusta, molemmissa olin nuori vielä. Ensimmäisellä kerralla ostin Anttilasta korvikset ja paidan, paita meni hihnaa pitkin kassan päähän mutta korvikset otin maksun jälkeen käteen. Ne hälytti portilla sitten. Kassa oli todella tyly kun pyysi saada laukkuni. Eikä pyytänyt anteeksi.

Toisella kerralla elettiin electron-korttien alkuaikaa, kun ne aina silloin tällöin ei toimineet. Olin kioskilla ostamassa suklaata ja tupakkaa, ja kortti ei toiminutkaan. Sanoin että ok, haen kotoa käteistä ja käännyin lähteäkseni. Myyjä huusi että ET MENE MINNEKÄÄN, anna ne ostokset ensin takaisin. Käännyin ihan hämilläni ja sain takelleltua että siinähän ne on. Niin kuin oli, myyjän edessä tiskillä. Ja taaskaan ei anteeksipyyntöä. 

Vierailija
29/37 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kyllä kysyä teiltä epäillyiltä että miksi vitussa ette sanoneet niille vartijoille, myyjille yms että missäs se anteeksipyyntö? Itse en todellakaan päästäisi noita kuin koira veräjästä, kyllä kuuluisi pahoitella. M22

Olen laittanut myymälään hyvinkin kipakkaa palautetta asiasta, kun mielestäni eivät toimineet fiksusti epäillessään minua varkaaksi. Ja ihan maksava asiakas olin, mutta enpä ole enää, koska en jalallanikaan ko. puljuun astu! Vastaus palautteeseenkin oli hyvin ympäripyöreää, tuntui, että meniköhän sekään edes oikein perille, huoh...

Vierailija
30/37 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartija-aines on suurimmaksi osaksi kyllä ihan mitä sattuu. Varmaan ylimenovaiheen työpaikka monelle, ei sille alalle kukaan fiksu jää, palkka on huonompi kuin siivoojalla.

Vierailija
31/37 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tarkennan tuota, että he siis he hoitivat homman epäasiallisesti, siitä palaute. 

Vierailija
32/37 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rehellisen ihmisen ei kuulu loukkaantua". Ai epäilystä? Miksi ei? 

Ei minusta epäilystä vielä kuulu loukkaantua. Mutta siitä saa kyllä loukkaantua, jos aiheettomaksi osoittautuneen epäilyksen jälkeen ei pahoitella ja pyydetä anteeksi. Anteeksipyyntö tuossa tilanteessa kuuluu normaaleihin käytöstapoihin. Lisäksi kaupassa käytöstavat ovat osa ammattitaitoa kaikilla niillä henkilöstöryhmillä, jotka joutuvat asiakkaiden kanssa tekemisiin.

Vierailija
33/37 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on hälytin alkanut piipata. Siitä on vuosia aikaa. Vartija pyysi kävelemään uudestaan välistä. Piippasi mennen tullen ja mua hävetti ihan helvetisti. Sitten kokeili sillä laitteella niin se ei hälyttänyt. Sen jälkeen takahuoneeseen missä joku myymäläheebo sanoi että voit tyhjentää taskut tai heidän on pakko soittaa poliisit.

Siinä vaiheessa alkoi jo vituttaa. Tyhjensin taskut ja annoin takin tutkittavaksi kun pyysivät. Tietenkään en ollut mitään varastanut niin siinä kun alkoi mennä hermot niin sanoin että riisunko alasti? Vyön, napin ja vetoketjun ehdin jo avata kun heebo toppuuteli ettei tarvitse riisua.

Kun siinä tuli selväksi etten mitään ole varastunut kysyin miksi se hälytin alkoi piipata. Vastaus oli että niihin tulee joskus häiriöitä. Pahoitteli ja pyyteli anteeksi mutta ei se oikein korvannut sitä häpeän tunnetta mikä siitä väärästä hälytyksestä tuli.

Vierailija
34/37 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäilty ja sain potkutkin sen takia. Näin vain valvontakameravideon, jossa menen vaatteiden kanssa koppiin mutta jätän sinne. Rikokseni oli siis laiskuus, mutta potkut siitä tuli kun he sanoivat, että invis ei täsmää enkä minä voinut enää jälkikäteen (neljän päivän päästä) todistaa syyttömyyttäni. Olisivat tulleet heti tarkastamaan laukun, kun olivat sanojensa mukaan seuranneet minua ja heti huomanneet että vein jotain.

Kummallinen juttu. Johtuneeko siitä, että kovaäänisesti arvostelin esimieheni epäreilua toimintaa hänen esimiehelleen, ja että olin vakituinen työntekijä (melkein mahdoton päästä eroon muilla tavoilla).

Vierailija
35/37 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elikkä periaatteessa mä olisin voinu kävellä ulos vaan kun kerran alkoi portit piriseen. Vartija kyllä tuli ja tutki mun laukun..

No et sä voi koska varashälytin soi. Silloin on tutkittava miksi se hälyttää. Muutenkin teillä on ihan ihme luuloja vartijoiden toiminnasta. Laukkua ei tarvitse näyttää kuin poliisille mutta vartija voi ottaa teidät kiinni jos epäilee näpistystä/varkautta. (Sama oikeus on muuten meillä kaikilla.) Sitten odotetaan poliisia. miksi kukaan edes lähtisi kävelemään tilanteesta? Sehän on sama kuin laittaisi kyltin "olen syyllinen" kaulaan. Ainahan sitä voi tehdä olostaan vaikean jos haluaa. Miksi kieltäytyä näyttämästä laukkua ja odottaa poliisia tuntitolkulla kun voi näyttää laukun ja todistaa syyttömyytensä ja selvitä vartilla? Sitten valitetaan kun poliisilla ei ole resursseja siihen tai tuohon.

Itse olen pari kertaa saanut vartijat perään, ikinä en ole mitään varastanut ja kerran hälytin huusi kun menin sisälle Prismaan. Kengässä oli hälytin, ängetty korkoon kiinni niin ettei saanut pois eikä näkynyt ulkopuolelle.

Ehei! Täysin väärin!

Vartija voi ottaa kiinni -ja kuka tahansa muukin- JOS on nähnyt itse varkauden.

Epäily ei riitä ja tällöin voi todellakin tyynesti kävellä kenenkään estämättä liikkeestä ulos.

Tällöin jos joku ottaa kiinni ja estää poistumisen niin tämä joku on todella kusessa kun mitään ei löydykään.

Vierailija
36/37 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena miehenä 90-luvulla tein hetken aikaa myymäläetsivän töitä. Muutaman päivän kestäneessä perehdyttämisjaksossa meille nimenomaan teroitettiin, että missään tapauksessa ei saa ottaa kiinni ketään pelkän epäilyksen tai kuulopuheen perusteella, ei edes henkilökunnalta kuullun, vaan ainoastaan itse nähdyt tapaukset ja vielä niin, ettei henkilö ole voinut huomaamatta laittaa tavaraa takaisin hyllyyn. Myöskään asiakkaan kantamuksiin tai taskuihin meillä ei ollut lupaa koskea jos asiakas kielsi, missään tapauksessa ei muiden asiakkaiden nähden. Varas tai roisto olivat kokonaan kiellettyjä sanoja. Vaikka kuinka noita sääntöjä noudatettiin, muistan omalta kohdaltani yhden aiheettoman kiinnioton, jossa teinipojat työnsivät kaljatölkkejä puseroidensa alle, mutta olivat kuitenkin jättäneet ne hyllyyn minun näkemättä ja kävelivät kassasta läpi ostamatta mitään. Luulen, että minua nolotti paljon enemmän kuin noita poikia kun he avasivat puseroidensa vetoketjut eikä sieltä löytynytkään mitään luvatonta.

Toisaalta muistan myös tapauksen, jossa hyvin iäkäs naishenkilö, ei mikään pulimummo vaan siististi pukeutunut eläkeläinen, työnsi kardemuppaputkiloa turkkinsa hihaan lähes silmieni alla. Hetken aikaa mietin mitä tekisin ja päätin, etten tee mitään. Rouvahan saattaa saada sydänkohtauksen ja vaikka kuolla. Toisaalta hänellä oli ikääkin jo sen verran, että tuskin montaa vuotta jaksoi enää varkaissa käydä.

Tylsempää työtä en sitä ennen tai sen jälkeen ole tehnyt. Vastoin yleistä käsitystä ainakin siihen aikaan palkka oli sellainen, että sillä tuli melko hyvin toimeen, myöskään niihin töihin ei otettu ihan ketä tahansa reppahousua, vaan kyllä työntekijöillä oli oltava henkilökohtaiset asiat kunnossa.

Vierailija
37/37 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On syytetty, tavallaan.

Myyjä soitti vartijan seuraamaan minua ympäri kauppaa ja kun vartija ei nähnyt ongelmaa, niin myyjä itse lähti seuraamaan minua. Ja tuli siis viereeni aina kun pysähdyin, niin lähelle, että hänen käsivartensa kosketti minun käsivarteani. Ei kuitenkaan sanonut mitään, eikä pyytänyt näyttämään laukkua tms. Maksoin ostokseni ja lähdin pois.

Tämän jälkeen mieheni tuttava, joka työskentelee myös vartijana, oli pysäyttänyt mieheni kaupungilla ja sanonut, että "(minun nimeni) oli sitten ollut varastelemassa tässä ja tässä kaupassa, asiasta on tehty ilmoitus poliisillekin".

Ihan kummallinen tapaus. En varastanut mitään, eikä poliisistakaan ole otettu yhteyttä.

Aika kauheeta! Onko toi todellakin totta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän