Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väkivallalla uhkailu kannattaa... joissakin tilanteissa

Vierailija
07.02.2016 |

Toisessa ketjussa totesin, miten minun moraalikäsityksiini kyttääjämummon terrorin lopettaminen sopii erittäin hyvin. Itse asiassa kyttäämiseen puuttuminen on jopa moraalinen velvollisuus.

Ota kauluksesta kiinni ja kuiskaa: "Jos soitat vielä ovikelloani, tapan sinut." Ja sitten hymyä päälle. Todennäköisesti ovikello ei enää soi. Yksinkertaista ja tehokasta. En suoraan sanottuna ymmrrä, miksi joku sietäisi mieluummin vuosikausien piinaa kuin uhkailisi kerran todella vastenmielisesti toimivaa ihmistä.

Olen 180-senttinen mies, joten myönnän, että minulla on vähän enemmän fyysistä preesenssiä kuin 155-senttisellä naisella.

Milloin sinä olet saavuttanut hyviä päämääriä uhkailemalla?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisessa ketjussa totesin, miten minun moraalikäsityksiini kyttääjämummon terrorin lopettaminen sopii erittäin hyvin. Itse asiassa kyttäämiseen puuttuminen on jopa moraalinen velvollisuus.

Ota kauluksesta kiinni ja kuiskaa: "Jos soitat vielä ovikelloani, tapan sinut." Ja sitten hymyä päälle. Todennäköisesti ovikello ei enää soi. Yksinkertaista ja tehokasta. En suoraan sanottuna ymmrrä, miksi joku sietäisi mieluummin vuosikausien piinaa kuin uhkailisi kerran todella vastenmielisesti toimivaa ihmistä.

Olen 180-senttinen mies, joten myönnän, että minulla on vähän enemmän fyysistä preesenssiä kuin 155-senttisellä naisella.

Milloin sinä olet saavuttanut hyviä päämääriä uhkailemalla?

Tämä on totta, ja säästää perkeelesti aikaa verrattuna vaihtoehtoisiin toimintatapoihin.

Vierailija
2/36 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tilanteita nyt kovin paljon ole. Lähinnä kasvatus tulee mieleen. "Nyt tottelet tai saat selkääsi." Onko sekään sitten hyvä tapa kasvattaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi nyt ihan laillista, tappamisella uhkailu?

Eiks kannattais uhkailla jotain muuta, esim:

"Jos soitat vielä mun ovikelloa, niin tungen mopin sun perseeseen niin syvälle, ettet kävele kuukauteen".

Eipähä mummo menis poliisille itkemään, että naapuri teki tappouhkauksen.

Vierailija
4/36 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap lisää fantasioistasi.

Vierailija
5/36 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lupasin erästä ihmistä vetästä turpaan, jos ikinä käy rimputtelemassa mun ovikelloa.  Ei ole käynyt.

T. 155 cm, 50 v, laiha

Vierailija
6/36 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko toi nyt ihan laillista, tappamisella uhkailu?

Eiks kannattais uhkailla jotain muuta, esim:

"Jos soitat vielä mun ovikelloa, niin tungen mopin sun perseeseen niin syvälle, ettet kävele kuukauteen".

Eipähä mummo menis poliisille itkemään, että naapuri teki tappouhkauksen.

Tietenkään se ei ole laillista. Mutta eipä tuo mopilla uhkailu sen laillisempaa ole.

En usko, että kyttääjämummo on sana sanaa -vastaan tilanteessa mitenkään erityisen vahvoilla etenkin, jos olet kuitenkin ulkonäöltäsi rauhallisen ja asiallisen, jopa ystävällisen näköinen etkä mikään tatuoitu kaljupäinen öykkäri. Uhkausken teho perustuukin osaltaan siihen, että rauhallinen ihminen tekee sen. -ap

Vierailija
7/36 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro ap lisää fantasioistasi.

Ei tämä ole mikään fantasia vaan ihan käytännön ratkaisuehdotus usein ongelmallisena pidettyyn tilanteeseen. En tiedä parempaakaan keinoa lopettaa tällainen häiritsevä kyttääminen ja ovikellon rimputtelu, kun toinen osapuoli ei ymmärrä kohtuutta ja järkipuhetta. -ap

Vierailija
8/36 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä todellakaan ole hyväksyttävää, varsinkaan noin mitättömässä keississä. Silloin kun väkivaltainen isäni ajoi minut nurkkaan ja oli aikeissa tappaa, otin kättäpidempää ja sanoin että jos lyö vielä kerrankin niin. Sillä ei ollut niinkään väliä mitä sanoin, vaan sillä että ensimmäistä kertaa puolustauduin, ja se riitti. En todellakaan kannusta ajattelemattomien uhkausten heittelyyn, sehän on rikos.

Vierailija
9/36 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
10/36 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisilla selvitetty kirjoitti:

Ei kyllä todellakaan ole hyväksyttävää, varsinkaan noin mitättömässä keississä. Silloin kun väkivaltainen isäni ajoi minut nurkkaan ja oli aikeissa tappaa, otin kättäpidempää ja sanoin että jos lyö vielä kerrankin niin. Sillä ei ollut niinkään väliä mitä sanoin, vaan sillä että ensimmäistä kertaa puolustauduin, ja se riitti. En todellakaan kannusta ajattelemattomien uhkausten heittelyyn, sehän on rikos.

Aliarviot erittäin pahasti sitä ahdistusta, mielipahaa ja stressiä, jonka naapurikyttääminen voi aiheuttaa. Joka tällaista on kokenut, ei todellakaan pidä uhkailemista liioiteltuna keinona, oli se laillinen tai ei. Moraalisesti kehittynyt ihminen osaa päättää tällaiset asiat moraalin, ei lain näkökulmasta.

Haluaisin kyllä kuulla, miten itse ratkaisisit tämän ongelman. -ap

Vierailija
11/36 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen se, jonka kanssa keskustelit aiheesta toisessa ketjussa. Olen todellakin 158-senttinen nainen, mikä ei toki tarkoita ettenkö voisi jollekin mummelille pärjätä. Itse pyrin kuitenkin toimimaan niin, että omatuntoni on puhdas, eikä se mummoa uhkailuani olisi. Voisin sanoa tiukasti, mutta en ikinä uhkailla tappamisella. Ei ole mielestäni sivistynyttä käytöstä.

Vierailija
12/36 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aliarviot erittäin pahasti sitä ahdistusta, mielipahaa ja stressiä, jonka naapurikyttääminen voi aiheuttaa. Joka tällaista on kokenut, ei todellakaan pidä uhkailemista liioiteltuna keinona, oli se laillinen tai ei. Moraalisesti kehittynyt ihminen osaa päättää tällaiset asiat moraalin, ei lain näkökulmasta.

Eli joku liivijengiläinen kavereineen saisi hakata sinut, kun naama vituttaisi käytävässä ja naapuuriin kuuluisi kun hiihdät sukkasillaan sisällä? Sitähän se oman käden oikeus on.

Vierailija
13/36 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laillisia keinoja kyllä riittää, joten varmasti jollain muulla tavalla kuin uhkailulla aka. rikokseen syyllistymällä. Ei kukaan ansaitse kuolla sen takia että joku kokee tämän käytöksen (joka tällaisissa tapauksissa johtuu usein mt-häiriöistä eli sairaudesta) takia ahdistusta, mielipahaa ja stressiä, joten miksi edes uhkailla sellaisella.

Vierailija
14/36 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivallalla uhkaaminen on vain harvoissa tilanteissa hyväksyttävää. Yläasteella kaveria kiusasi yksi kusipää. Sitä uhkasin turpaan vedolla jos ei lopeta. Niin oli ääliö ettei uskonut puhetta. Luuli että isompana pärjää. Sen jälkeen ei ole tarvinut uhkailla eikä lyödä.

Vierailija
15/36 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän ihmistä, joka kuvittelee olevansa "moraalisesti kehittynyt" ja siten lain yläpuolella täysin moraalittomana paskakasana.

ohiksena vaan huomautan.

Vierailija
16/36 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n lapsia saisi kiusata ja uhkailla koulussa myös ja ap:n mielestä ok. Sanotaanko yhdeksän vuotta uhkailua, niin oppii olemaan. AP:n lapset kostavat tietysti uhkailemalla pienempiään, ok sekin. Eikö, ap?

Vierailija
17/36 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen se, jonka kanssa keskustelit aiheesta toisessa ketjussa. Olen todellakin 158-senttinen nainen, mikä ei toki tarkoita ettenkö voisi jollekin mummelille pärjätä. Itse pyrin kuitenkin toimimaan niin, että omatuntoni on puhdas, eikä se mummoa uhkailuani olisi. Voisin sanoa tiukasti, mutta en ikinä uhkailla tappamisella. Ei ole mielestäni sivistynyttä käytöstä.

Omatuntoni olisi todellakin puhdas, jos saisin lopetettua naapurikyttäämisen näin helposti. Samat kyttääjäthän aiheuttavat usein ahdistusta ja mielipahaa useammalle kuin yhdelle naapurille, joten tekisin palveluksen koko yhteisölle.

Sivistyskysymykseen sopii muuten loistavasti sitaatti Conanilta: "Civilized men are more discourteous than savages because they know they can be impolite without having their skulls split, as a general thing." -ap

Vierailija
18/36 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omatuntoni olisi todellakin puhdas, jos saisin lopetettua naapurikyttäämisen näin helposti. Samat kyttääjäthän aiheuttavat usein ahdistusta ja mielipahaa useammalle kuin yhdelle naapurille, joten tekisin palveluksen koko yhteisölle.

Sivistyskysymykseen sopii muuten loistavasti sitaatti Conanilta: "Civilized men are more discourteous than savages because they know they can be impolite without having their skulls split, as a general thing." -ap

Voi vitun aihe vapaan Conan. Idiootti.

Vierailija
19/36 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivallalla uhkaaminen on vain harvoissa tilanteissa hyväksyttävää. Yläasteella kaveria kiusasi yksi kusipää. Sitä uhkasin turpaan vedolla jos ei lopeta. Niin oli ääliö ettei uskonut puhetta. Luuli että isompana pärjää. Sen jälkeen ei ole tarvinut uhkailla eikä lyödä.

Tämä on hyvä ja aivan rinnasteinen esimerkki. Naapurikyttäyshän on nimenomaan kiusaamista, ja nämä ääliöt eivät tosiaan usko järkipuhetta. -ap

Vierailija
20/36 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laillisia keinoja kyllä riittää, joten varmasti jollain muulla tavalla kuin uhkailulla aka. rikokseen syyllistymällä. Ei kukaan ansaitse kuolla sen takia että joku kokee tämän käytöksen (joka tällaisissa tapauksissa johtuu usein mt-häiriöistä eli sairaudesta) takia ahdistusta, mielipahaa ja stressiä, joten miksi edes uhkailla sellaisella.

Kerro toki lisää näistä keinoista. Epäilen kyllä, ettet ole itse kokenut tätä ilmiötä, eikä kukaan läheisesikään ole. Mielenkiintoista myös, että sinusta jopa vuosikausia jatkuvan ja päivittäisen naapurien vainoamisen voi selittää pois mielenterveyden ongelmilla, mutta niiden lopettamiseksi yksinkertainen uhkaus on liioiteltu keino. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä