Voiko mies koskaan rakastua niin syvästi kuin nainen?
Kommentit (14)
Haluaisin tietää saman.. Olen alkanut epäilemään ettei miehillä ole oikeastaan mitään väliä kenen kanssa he ovat kunhan saa seksiä.
Rakastua, täh?
Ei semmoista yleensä niillä vaatimuslistoilla näe.
Ja vitut. Te jahtaatte vääriä miehiä.
Itse erittäin syvästi rakastuneena voin sanoo että kyllä voi. Harmi vaan kun on yksipuolista rakkautta.
Ei voi. Hormonitoiminta liian erilainen. Miehen rakkaus on lähinnä kontrollinhalua ja pillunpuutetta.
Kyllä todellakin voi. Olen rakastanut samaa naista syvästi 25 vuotta ja rakastan yhä enemmän päivä päivältä. Suhteemme menee koko ajan parempaan suuntaan. Tämän sanottuani, on kuitenkin totta että moni mies hakee vain seksiä, sillä mies pystyy usein nämä kaksi asiaa eristämään täysin toisistaan kenties helpommin kuin nainen, vaikka heitäkin toki löytyy. Jos AP olet nainen, toivottavasti löydät miehen joka osaa rakastaa. Älä anna periksi.
No minä en usko, että naisen ja miehen tunteet nyt sen kummallisen eroavat toisistaan. Eroja löytyy lähinnä siitä, miten niitä osoitetaan.
Valitettavasti lähipiirini on sattunut monenlaisia pirkkoja, eikä kaikki aina tiedä mitä ovat tekemässä ja sitten katuvat ja jatkavat touhujaan.
Niillä on ne miehet, jotka ovat kotona lasten kanssa, siivoavat, tekevät ruuan, hoitavat harrasteet, järjestävät yllärireissuja vaimoilleen, tuovat myös sen isomman tilin.. Ja vaimot, niinpä niin... reissaavat harrastuksen parissa paljon, valittavat ja pettävät miehiään.
Näinkin empiirisellä kokemuksella, miehet tuntuvat rakastavan syvemmin. ;)
Naiset ottaa hollywood-tuotannon liian tosissaan ja ajattelee miesten olevan terminaattoreita (tai niiden kesympiä inkarnaatioita muista leffoista).
Mitä vähemmän testoa, sitä enemmän tunteita. Siksi miehistä tulee pehmoja vanhemmiten. Jos ajattelen vaikka isäukkoani, joka puhuu meille jo itsekin vanhoille lapsilleen lempeämmin kuin ollessamme lapsia... ja varmaan äidillekin.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää saman.. Olen alkanut epäilemään ettei miehillä ole oikeastaan mitään väliä kenen kanssa he ovat kunhan saa seksiä.
Aika pitkälti näin.
Voiko ihminen tietää kuinka syvästi joku tuntee ja kuinka sitä mitataan?
Ei sukupuoli mitään rajoita. Silti harvempaa se miesten keskuudessa on, sen tietävät kissat ja koiratkin.
Uskon että miehen rakkaus perustuu enemmän moraaliseen päätökseen ja idealismiin kuin naisen. Tunteet voivat ailahdella (nainen) ja vakaumus (mies) myös. Kumpi on vahvempaa ja syvällisempää?
Ainakin omassa avoiliitossani koen syvää molemminpuolista rakkautta.
Olemme eläneet läpi vaikeitakin asioita mutta välillämme olevan rakkauden en ole koskaan kokenut olevan epäilyksen alla.
Samankaltaista syvää, pysyvää ja vahvistuvaa rakkautta en ole kokenut muissa aikaisemmissa suhteissa, joten uskon että kyse on enemmän suhteiden välisestä erosta kuin sukupuolierosta.
Kyllä mies voi aina syvemmin kiinnittyä naiseen kuin toinen nainen.