Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaa ilmeinen niksisi, jota et ole tiennyt "aina"

Vierailija
06.02.2016 |

Kootaan ketjuun ilmeisiä niksejä, jotka ovat sinulle tai tutullesi olleet suuria oivalluksia, mutta muille ei niinkään... Inspiraation sain tiskiharja tiskikaapissa -ketjusta. Nauretaan uusavuttomuudellemme ja ehkä joku saa oikeastikin hyödyllisiä niksejä.

Kommentit (970)

Vierailija
961/970 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on vielä videonauhuri ja vanhoilla nauhoilla tv-ohjelmia joiden nimiä ette enää muista, niin tiesittekö että useimmat nauhurit tallensivat myös Teksti-TV:n juovat, niin että ei muuta kuin nauha pyörimään ja Teksti-TV päälle niin kellonaika näkyy oikeassa yläkulmassa ja sivulta 300 eteenpäin näkee ohjelmatiedot. Tosin signaalissa saattaa olla häiriöitä, jolloin jää kirjaimia puuttumaan, mutta kun antaa nauhan jonkin aikaa pyöriä, niin kyllä ne sivut vähitellen täydentyvät.

Vierailija
962/970 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MILF- sokeritesti, yöstä kun pokaa milfin kämpille niin sokeripala suuhun ja 1/2 minuuttia imeskelyä. Jos sokeripalasta ei ole edes kulmat pyöristyneet niin tilaan taksin !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/970 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kahvi-suodatinpussit loppuneet niin keittää kattilassa porokahvit, sukkahousut päähän ja juo porokahvit siitä sukkiksen läpi !

Vierailija
964/970 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkkarit voi kääntää toisinpäin ja käyttää uudestaan

Neljä kertaa kun kääntelee !

Vierailija
965/970 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahvipakkauksen/muovirasian Avataan tästä- teksti on ihmiskunnan suurin huijaus !

Vierailija
966/970 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinimarjapensaasta kannattaa kerätä ensin ylimmistä oksista ja siitä siirtyä kerroksittain alempiin. Kun oksat kevenevät, ne nousevat ylöspäin ja jos keräisit alimmista ensin, viimeisten oksien tyhjentämisessä ne kaikki alaoksat painaa niitä ylempien marjoja vastaan vaikeuttaen poimimista.  Jos sattuu niin, ettei ne alemmat varjoisammassa olevat ole vielä kypsiä, niin sitä suuremmalla syyllä yläoksat ensin. Itse odottelen niin pitkään, että puskan saa sitten kerralla tyhjentää. 

Vierailija
967/970 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuivauskaapin alaosaan voi laittaa koukun, johon voi ripustaa pöytärätin tiskialtaan yläpuolelle. Olen kyllä käyttänyt käsipyyhkeelle, pannulapuille ym. koukkua, mutta en tiskirätille. Ilmavasti ripustettuna se rätti kuivaakin, kun ei ole tiskialtaan pohjalla.

Tämä idea minulla on käytössä. 

Olen ostanut bambua sisältävän eli bakteereja hylkivän kauniin tiskirätin (valmistaja Ekelund), jonka voi pestä 60 asteessa. Se ei ala haista, ja säästää yllättäen rahaa, koska kun tavistiskirätin vaihdoin uuteen viikoittain, tuota voi käyttää jopa vuosia kunhan muistaa pestä sen viikoittain (voi pestä tavallisen pyykin juokossa). Minulla on kaksi rättiä joita vaihtelen sen mukaan, kun toinen menee pesuun.

Minä pesen tavistiskirätin viikottain, ei se miksikään mene.

Minä heitän kulloinkin käytössä olevan tiskirätin koneeseen aina kun pesen 60 asteen koneellisen ja otan kaapista uuden puhtaan. Näin rätti tulee vaihdettua (ja pestyä) pari kertaa viikossa.

Vierailija
968/970 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aterimet kannattaa lajitella tiskikoneeseen tyypin mukaan. Sitten on helppo ottaa valmiista koneesta esim. kaikki puhtaat haarukat kerralla ja laittaa paikoilleen.

Vierailija
969/970 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opin aikuisena, miten teepussin saa siististi lautaselle. Kierittämällä narusta lusikan ympäri muutaman kerran ja puristamalla sillä tavoin kuivaksi.

Lopputuloksena kitkerää teetä.

Kitkerää tulee, jos hauduttaa liian kauan. Ei teepussin puristaminen tee teestä kitkerää.

Vierailija
970/970 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs minä kirjoitti:

Kesti vuosia ennen kuin välähti, että hernekeittopurkki kannattaa avata pohjasta ensin ja sitten kun napsauttaa irti sen yläpään kannen niin hernekeitto valahtaa ihan itsestään kattilaan. Ei tarvi kaivella millään lusikalla.

Kiroilen vain sitä kun en noin yksinkertaista fysiikan juttua tajunnut jo nuorena.

Toinen samantapainen juttu tuli eteen eilen Youtuben shorts-klipissä:

Yksi nainen kertoi, että jos ensin rullaa pekonisiivupakkauksen ja sitten vasta avaa, niin siivut irtoavat toisistaan ihan helposti! No näin teimme tänään, ja toi toimii! Kuulemma ihan sama rullaako pitkältä vai lyhyeltä sivulta, me rullasimme lyhyestä päästä.

Laitamme aika usein pekonia joten tästä niksistä on paljon hyötyä. Vähän tyhmä olo kun ei itse ole tuollaista keksinyt jo vuosia sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän