Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa esimerkkejä Helsingin (ja muiden suomen kaupunkien) hienosta arkkitehtuurista

Vierailija
06.02.2016 |

Olisi mielenkiintoista saada vinkkejä Helsingin ja muiden kotimaan kaupunkien silmiä ja sielua hivelevästä arkkitehtuurista.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/11 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eira melkeinpä kokonaisuudessaan, pois lukien Norjan suurlähetystö. Ullanlinnassa ja Kaivopuistossa myös monia hienoja rakennuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa Puolalanpuiston ympäristön jugendtalot ja taidemuseo. Lähiympäristön keskiaikaiset kirkot. Piispankatu. Tähtitorni. Pyhän Hengen kappeli ja taidekappeli.

Naantalin Kylpylä 80-90'luvun arkkitehtuurin esimerkkinä. Ruissalon promenadin huvilat.

Helsingissä Temppeliaukion kirkko ja Kallion kirkko. Nordean konttori sisältä. Ateneum, Kansallisteatteri, Kansallismuseo. Didrichsenin taidemuseo. Kansalliskirjasto. SKSn talo.

Söderlångvikin kartano. Qvidjan kartano Paraisilla. Louhisaari. Kankaisten kartano Maskussa.

Vierailija
4/11 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla tavallaan hieno on myös Turun Raunistulan vanhat talot.

Vanajanlinna. Kultaranta Naantalissa.

Vierailija
5/11 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eira melkeinpä kokonaisuudessaan, pois lukien Norjan suurlähetystö. Ullanlinnassa ja Kaivopuistossa myös monia hienoja rakennuksia.

Joillakin taloyhtiöillä on myös omat sivut, esim. kointähdellä on omat sivut-

http://www.kointahti.fi

Mä olen asunut aikaisemmin kointähdessä ja asun nytkin sen lähellä olevassa jugendtalossa, kointähdessä on jotenkin hauska tunnelma, se on ihan omanlaisessa talo mun mielestä.

Villa ulrika ja villa solsken on myös upeita vähän matkan päässä.

Asukkaat ei myös yleensä pistä pahakseen, jos samalla ovenavauksella haluaa mennä katsomaan sisäpihoja ja rappukäytäviä. Upeimmat rappukäytävät löytyvät mun mielestä kruununhaasta, esim. kirkkokatu 5 rappukäytävä on ihan mieletön.

Mun omana haavena olisi nähdä villa johanna sisäpuolelta, olen vain nähnyt piirroskuvia siitä, se on upea, se omistaja osti sen huonekaluineen silloin 2000-luvun alussa, en tiedä kuka siinä nykyään asuu, mutta omistajana kai sama suku, vaikka se varsinainen omistaja kuolikin, ehkä ne joskus tekisivät avoimet ovet sinne?

Tässä on villa johanna-

http://www.korttelit.fi/photo.php?id=1244

Vierailija
6/11 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkolan vanha kaupunki eli Neristan. Ihania puutaloja vanhan ajan tunnelmaa. Katulamput ja lyhdyt varsinkin joulun aikaan.

Vierailija
7/11 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvassahan tuo on tulipalojen ja sotien vuoksi, ja siksi että jälleenrakennus tapahtui suureksi osaksi todella köyhänä aikana.

Savonlinnan Rauhanlinna on viehättävä.

Vierailija
8/11 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mielenkiintoisia vinkkejä. Kiitos kaikille! ap

Vierailija
9/11 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Merihaka on aika kiva jos tykkää brutalismista.

Vierailija
10/11 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha Tapiola. Aarne Ervin suunnittelemia 60-luvun, skandinaavista modernismia edustavia taloja.

Järvenpää. Villa Kokkonen, Alvar Aallon näkemys modernismista.

Helsinki. Didrichsen taidemuseo, Lehtisaaressa. Arkkitehti Viljo Revell, puhdaslinjaista modernismia, jossa näkyvät myös kansainvälisen betonibrutalismin vaikutteet. Rakennusta ympäröivässä veistospuistossa mm. Henry Mooren ja Eila Hiltusen veistoksia.

Vierailija
11/11 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on vanhoja kaupunginosia mm. Kruunuhaka, Punavuori... Erilaisia keskenään. Linnunlaulu on ihanaa aluetta kävelylle kesäiltana tai talvisena pakkaspäivänä kun uuneja lämmitetään ja savu tuoksuu. Nuuksiossa on uusi metsäkeskus Haltia, upea moderni puurakentamisen näyte (museo, näyttelytila), suosittelen!! Akseli Gallen-Kallelan koti ja Ateljee Tarvaspäässä on lempipaikkojani Helsingin suunnalla, silmä ja sielu lepää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi