***MAALISKUISET TORSTAINA***
En löytänyt pinoa joten nyt sitä pukkaa :)
Mitä kuuluu muille?
Tänne ihan ok. Hammas tuli sillon toissa yönä ja viime yönä tyttö nukkui taas ihan ok. Tosin rytmit hiukan heitti kyläkeikan takia. Likka nukahti tietysti autoon kotimatkalla ja yöunille köllähti vasta klo 22 jälkeen. Ja silti oli kärppänä hereillä jo 7.30...
Äsken laitoin päikkäreille ja tuolla se taas taistelee unta vastaan....vaikka näytti kyl ihan väsyneeltä. Ja sitä onkin. Kunhan taas taistelee :/
Kaverini tulee 1.5v lapsen kanssa kohta meille kylään. Pääsee taas lapset leikkimään keskenään. Nyt en jaksa pullaa käydä paistamaan, taidan tarjota ihan vaan voileipiä laiskuuttani.
Iltapäivällä sit ulkoilemaan ja illalla ehkä anopille kahville. Onneks on kohta taas viikonloppu. Oikein odotan että pääsen heilumaan imurin ja luutun kanssa, meillä on ihan järjettömästi villakoiria yms. lattioilla.
Joops, pinoon jatkoksi vaan mammat!
Kommentit (6)
Niin, helsingissäkin aurinko paistelee ja on oikein mukavan oloinen ilma. Pakkasta näytti olevan -7 astetta. Ei paha.
Jep, jep. Meillä oli aamulla potalle opettelurupeama. Kiva, kun ei ole mitään käsitystä, miten tuota nyt voi lähteä harjoittelemaan. Helmi kun kakkaa n. 1 - 2 kertaa päivässä ja yleensä eka kakka tulee pian aamupuuron jälkeen. Mutta se, tuleeko se heti vai esim. tunnin päästä, on aina yllätys. Noh, tänään sitten laitoin pian puuron syötyään hänet potalle, mutta eipä tullut mitään. Ei edes pissaa. Sitten jätin pepun paljaaksi ja olikin tosi mielissään, kun sai peppu vilkkuen päästellä koko aamun.
Jossain vaiheessa tyttö sitten pissasi lattialle kolme kertaa suht peräperää. Eli n. 15 min sisällä. Sitten taas ei vähään aikaan mitään. Aina , kun seisoi jotain vasten ja alkoi ähisemään ja rupsuttelemaan, nappasin hänet kainaloon ja istutin potalle. Ja kyllä siinä potalla joka kerta ainakin 5 min istuttiin ja mutusteltiin äitin selluliitin hieromisvälinettä (mikä sen nimi nyt sitten lienee??). Mutta eipä tullut kakkaa ei pissaa. Päikkäriaikakin siinä meni ohi, kun en sitten viittinyt nukkumaan laittaa, kun olis varmaan puskenut kakat unissaan ja siihen herännyt. Valvotin yhteentoista, ja annoin ruoan. Tyttö oli niin väsynyt, että jaksoi syödä puoli annosta ja sitten lähes nukahti tuoliin. Ja sitten kakkakin tuli. Voi kiesus!!
Vaikk ollaankin ihan alussa tuossa pottailussa, niin nyt jo tuntuu toivottomalta. Miten mä ikinä saan Helmin oikeeseen aikaan potalle? Tosiaan kun se pissailee millon sattuu ja kakat ei ikinä tuu esim. heti ruoan jälkeen tms. Äitini kun sanoi, että istuta potalle aina ruokailun jälkeen. No mitäs hyötyä siitä sitten on, kun ei se kakka normaaliatikaan siihen aikaan tule??
Aloin jo harkitsemaan sitäkin vaihtoehtoa, että odottelen tuon pottajutun kanssa niin potkään, että Helmi osaa itse ilmoittaa milloin kakka tai pissa on tulossa ja että sitten opetan, että nyt tehäänkin kakkat tähän pottaan. vai oisko pitänyt ostaa suoraan se pienennysrengas vessanpyttyyn? Hitsin hitsi.
Ja toinen, mikä tuotaa ongelmia on mukista juominen. Oonkos jo siitä valittanut? Niin siis, kun nykyään muksita jos yritän antaa (siis ilman nokkaosaa tai ihan lasista) niin suuhun mennyt maito/vesi vaan pärisytetään pois. Miten ikinä voin opettaa, että sitä nestettä pitäsi ikäänkuin imeä sieltä mukistakin ja vielä kaiken lisäksi nielaista? Vai onko nää nyt kuitenkin kehitysvaiheita, jotka joskus menevät ohi ja lapsi oppii hieman kypsyttyääni ikäänkuin itsekseen toimimaan oikein?
Äsken soitteli siskoni mulle Thaimaasta. Heillä on nyt muutaman viikon ollut siellä au pair-tyttö Suomesta viihdyttämässä siskoni reilu kolme vuotiasta melko rasavilliä poikaa. Siskoni tietty toivoi, että tilanne hänen osaltaa helpottuisi, kun ei enää tarvitsisi itse keksi ajanvietettä pojalle ja olisi aikaa vaikkapa omillekin harrastuksille. Ennkuin tyttö heille tuli, olivat he keskusteleet puhelimessa ja siskoni tietty tenttasi kaikki oma-aloittesuus, vahvuuus, uskallus ym. asiat. Tyttö (kirjoitti syksyllä ylioppilaaksi)vakuutteli olevansa oikea henkilö hommaan. Mutta kauinka ollakaan, nyt kun hän on siellä ollut, onkin siskoni työtaakkaa vaan entistä kovempi. tyttö nimittäin on aivan lomafiiliksissä. Makoilee vaan auringossa, lakkailee kynsiään ja näpyttelee tekstiviestejä tai surffaa netissä. Eikä tietoakaan oma-aloitteisuudesta. Siskoni saa jokakerta pyytää/käskeä tekemään jotain poikansa kanssa. Kiva! Sanoinkin, että uhkaa vaan sitä palkan (päivärahan) menettämisellä. Jos ei kerran tee sitä, mistä hänelle maksetaan, niin miten kuvittelee saavansa mitään rahaa.
Äh, no eipä tuo edellinen tänne kuulunut, mutta kirjoitinpahan nyt kuiteskin. Onkos kellään kokemusta au paireista?
Eipä sitten tämän kummempaa.
lehtovi ja helmi 28.3
Kaisa kitisee sängyssään, alkoikohan taas nämä taistelut päiväunien kanssa?? Jotain muutakin voi kyllä olla ilmassa, kun Kaisa oli jo puoli kymmeneltä aivan valmis päikkäreille. Laitoin sitten nukkumaan vähän jälkeen kymmenen, mutta unta ei riittänyt kuin 30 minuutiksi. Nyt sitten on taas jo ihan poikki, mutta ei vaan suostu nukkumaan. Tuntuu samankaltaiselta kuin pari viikkoa sitten, jolloin yksiin uniin siirtyminen auttoi.
Olipa siskollasi huono tuuri, Lehtovi. Pakkohan siihen on puuttua heti alkuunsa, muuten likka kuvittelee voivansa laiskotella aina ja ikuisesti.
Pottailujuttu muakin askarruttaa. Mä olen istuttanut Kaisaa potalla ruokailun jälkeen ja tulosta ollaan saatu pari hassua kertaa. Kakkaamisessa Kaisalla ei ole minkäänlaista rytmiä, sitä kun ei useinkaan edes tapahdu joka päivä. Mä ajattelin totuttaa Kaisaa kuitenkin pottailuun jo nyt, koska ei siihen enää kauaa mene, kun toinen osaa jo kertoa hädästään.
Kai mun on toinen haettava tuolta sängystään. Pahus, mä sitten inhoan temppuilua unien kanssa. Jos ollaan väsyneitä, niin sitten nukutaan!!!
kua ja Kaisa
Me oltiin tänään isälläni,eli Pappalassa.Mennään viikonlopuksi sinne niin vietiin sukset,pulkka yms jo valmiiksi.Kaikki tavara ei olisi mahtunut lauantaina mukaan,kun nuo koirat täyttää tuon takapaksin.
UNET: mie en ymmärrä mikä niihin päiväuniin on nytten tullut.Pitkät yhdet unet meinaa nyt pakosti vaihtua kaksiin lyhkäsiin iltapäivällä.Yöt onneksi menee yhdellä heräämisellä, tai ei ollenkaan. Nyt vielä sekoittuu entisestään kun ollaan poissa kotonta. Huoh!
POTTAILUSTA: en osaa sanoa oikeaa tapaa.Vaikka mekin pottaillaa usesti päivässä niin kakkaa sinne ei olla saatu vieläkään. Mimmi tekee kanssa kakan ihan milloin sattuu,eikä juurikaan varoittele. Tärkeintä tällä hetkellä minusta on se,että tottuu istumaan potalla.
Jaahas,taitaa olla ruoka valmista.Mimmille makaronilaatikkoa ja porkkanaraastetta.(meillä muutes neiti syö itse->sormin,kun paloittelee sopivat palat pöydälle tai lautaselle) Johkin väliin yritän itse sitten lusikalla sohia ;) Itse herkutellaan uunimakkaralla ja ranskalaisilla.
Huomiseen!!
Tuulia+co
Otsikossa tulikin jo tän päivän tekemiset. Hieno oli keli joo tänään, mukavaa oli työnnellä rattaita.
Tuosta pottailusta en kyllä osaa sanoa mitään, kun se touhu on niin hakusessa vielä. Tyttö kakkaa koska sattuu, usein silloin, kun siskoni soittaa. Nykyään siskoni soittaessaan kysyykin, että onko jo tänään kakattu;-P
Huono ruokahalu täällä jatkuu, enää lämmitänkin vain kaksi jääpalakuutiollista kerralla ja raastan vähän kurkkua päälle. Puolet siitäkin menee yleensä roskiin. Pöydälle jos asettelen kurkun- tai banaaninpalasia tai makaroneja, niin niitä tyttö noukkii kunnes kyllästyy ja huitoo loput lattialle.
Huomenna mennään serkkulaan, lauantaina toiseen serkkulaan ja sunnuntaina tulee koulukeverini meille lentojen välissä yökylään, joten tuskin viikonloppuna joudetaan koneelle.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Korvapuusti ja mini
Pottailusta: Meillä kans ihan alkutekijöissä. Yleensä laitan tytön potalle tuossa aamupuuron jälkeen. Jotkuu kait laittaa joka vaipanvaihdon yhteydessä mutta itse olen hieman laiska vielä tuohon.....
Unista: ihan samanlaista täälläkin kun Kuallakos se oli...Kohta lähtee järki kun likka nukkuu niiiiiin pätkiä ja herää väsyneenä ja kiukkuaa. Tänään heräs kaks kertaa kesken unien. Loppuillasta teki kunnon ripulit ja vaippakaan ei riittäny vaan sitä oli joka paikasa. Liekkö sit masukivutkin vaivanneet? Ripulia tai sit tekee lisää niitä hampuja. Hohhoi..tosi kiva päivä ollu tänään. Jotenkin hermo kireellä ittellä. Ja vali vali :) Kummityttöni tuli meille ja saatiin sentään siivottua. Enää ei pure villakoirat varpaista.
Joops, nyt jos rauhottus vaikka kirjan kanssa tonne sänkyyn. Ainiin...ekaks pitää laittaa vielä puhtaat lakanat. Moikka!
Me edelleen siis täällä mummolassa. Aatulla lääkekuuri päällä, keuhkoputkentulehdus tällä kertaa (en muista kirjoittelinko ennen maanantaita, jolloin yhtäkkiä nousi se kova kuume). Ei mitään yskää, nuhaa tms. mutta silloin (muistaakseni) maanantaina nousi 39 asteeseen kuume ja oli kiukkuinen ja itkeskeli. Vein sitten lääkäriin heti, kun epäilin tietysti taas korvia. Korvat oli ok, mutta tuo keuhkoputkentulehdus oli. En ollut ennen kuullut yskättömästä keuhkoputkentulehduksesta, joten ihmettelin suuresti tuota, mutta luin ja kuulin sitten muiltakin, että mahdollista on. Kai sitä lääkäriä on uskottava muutenkin :/
Nyt ei ole eilisen jälkeen ollut enää kuumetta ja viihtyy jo muuallakin, kuin sylissä. Tiistai meni sylitellessä koko päivä, hyvä, että vessassa sai käydä.
Viime yö oli pitkästä aikaa mainio. Kaksi kertaa heräsi, 24.00 ja 6.00, ihanan pitkä pätkä unta tuossa välissä! Saa nähdä, ensi yö on luultavasti sitten taas todella huono, toivotaan kuitenkin parasta...
Mieskin tulee tänään tänne, Aatu on koko viikon höpötellyt, että " si, si" , tarkoittaneeko isiä vai mitä :) Jospa toisella on iskää ikävä ja ihmettelee, missä se on. Kohta pitäisi lähteä serkkuni ja hänen toukokuisen poikansa kanssa pizzalla käymään, namskis...
Täällä Kainuussa kiva, kevät-talvinen sää, jos ois sukset, niin ois kyllä hyvä hiihtokeli. Nytpä lähden laittamaan itteeni ihmisennäköiseksi, että viittii lähteä ihmistenilmoille ;) Mukavaa loppuviikkoa maaliskuisille!
Neiti&Aatu 16.3